Babs in the forest

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Helemaal niet verkeerd! Tipje n.a.v. foto 1 en 4: laat het model iets draaien met de heupen, en (eventueel) de schouders weer terugdraaien. Ze lijkt dan wat slanker (en vrijwel elk model vind dat prettiger ;))
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

hey fokke.
Dankje wel voor je tip,
die neem ik zeker mee voor de volgende keer!
Gr dimitri
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Dimitri

Technisch keurige goed belichte foto's, mooi model. Maarrrrrr foto 1 en 2, wat komt ze hier vreselijk (nou ja, vreselijk...) lelijk uit met haar onderlichaam/buik/broek ! :? Dit zou ik croppen of niet plaatsen. Het komt door je standpunt en de pose van het model waardoor het optischs erg vertekend
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Martijn.

Dankje wel voor je eerlijkheid hou ik wel van!

Over die eerste 2,
wel grappig dat je dit zegt, toen mijn vriendin ze zag zei ze
percies het zelfde, alleen ik zelf zie nie echt wat jullie bedoellen
en ik vindt zoals foto 1 zelf wel mooi :oops: "
Ligt dan aan mijn smaak of moet ik voor een 8) gaan kijken?

Gr Dimitri
Iefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 20:26
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Ben het met mijn voorgangers eens over foto 1 en 2. Het lijkt inderdaad net alsof ze een flink buikje heeft.
Foto 8 vind ik persoonlijk ook niet mooi maar dat komt door de jurk.
De overige foto's zijn prachtig!!!
Groetjes,
Yvonne
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

wel grappig dat je dit zegt, toen mijn vriendin ze zag zei ze
percies het zelfde, alleen ik zelf zie nie echt wat jullie bedoellen
Dat is nou precies waarom ik graag mijn vrouw nog een laatste blik over mijn foto's laat geven. Die heeft toch een heel andere kijk op het fenomeen 'vrouw' en wordt bovendien niet gehinderd door allerlei emoties over mooie belichting of compositie.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Hey Dimitri,

Bij foto 1 en 2 dacht ik " dat is een flinke dame" terwijl het een mooi slank meisje is. Door de houding en jouw standpunt is dit niet erg flatteus. Ik denk dat de dikte nog eens extra wordt benadrukt door de witte riem.

De rest van de foto's vind ik heel mooi hoor, maar ik denk niet dat ik als model foto 1 en 2 in mijn portfolio zou opnemen.

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey.

ik ga dat toch ook maar nog vaker doen, om de vrouw na de foto's
te laten kijken 8)

Dankje wel voor jullie reacties,

Jullie zullen haar nog wel een paar keer voor bij zien komen :wink:

Gr Dimitri
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

Dimitri,

Mooie kleuren, mooie belichting, goede contrastvolle platen. Alleen zoals de voorgangers al zeiden, het model komt fors over terwijl ze dat niet is. Ik herken het fenomeen. In dit geval is wellicht standpunt hier de oorzaak maar ik vind ook vooral de kledingkeuze hier mis gaan.

Het model zal dat wel gedaan hebben, alleen moet je dan wel zeker zijn dat de pose er goed bij past. Losse kleding gaat hangen, vooral als je model dan naar achteren hangt, hangt de jurk og hoe dat ding ook mag heten ook naar beneden waardoor dat een forse uitstraling geeft. Kijk vooral goed naar je platen.

Ik zie dat je erg veel shoot en veel plaatst. Je neemt hierdoor wellicht minder tijd voor de selectie / bewerking. Probeer eens een shoot te doen, dan vervolgens de bewerking en dan 4 dagen later nog eens een selectie te maken. Kies je dan dezelfde? Je zal dan namelijk anders naar je foto's kijken. Tenminste dat is mijn ervaring.

Groeten,

Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey marcel,
Dankje wel voor je handige tips!

Meestal laat ik mijn vriendin er een paar kiezen en daar uit kies ik er dan zelf,
maar dat heb ik hier niet gedaan :oops:

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Dimitri schreefCOLON Meestal laat ik mijn vriendin er een paar kiezen en daar uit kies ik er dan zelf, maar dat heb ik hier niet gedaan :oops:
Kijk, nou weten we waar het aan ligt ;-)


Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar