IJsseljazz 2009

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Al een tijdje niets gepost, heb het héél druk gehad.
Afgelopen zondag naar IJsseljazz geweest, rotplek waar ik stond maar heb er toch wat van proberen te maken. Voornamelijk de zangeressen in beeld gebracht omdat ik te weinig bewegingsvrijheid had, en te veel storende elementen. Behalve bij Boris, omdat ik toch voornamelijk voor de Supermanband ga. Heb de selectie bewust klein gehouden.

Room 11:
1) Afbeelding
2) Afbeelding

Sabrina Starke:
3) Afbeelding
4) Afbeelding
Poging tot creatief zijn
5) Afbeelding

Supermanband:
6) AfbeeldingMijn favoriete bassist maar wát een rotverlichting op t podium!
7) Afbeelding
Om jullie niet te vervelen, een foto van Boris, maar naar mijn idee wel een van de mooiste, omdat er zoveel energie en emotie afspat van de foto (Door de saxofonist ook benoemd als PANG! :P)
hvphoto
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 14:37
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hey,

Ontzettend toffe foto's! Kwalitatief erg goed, ik zie veel verbetering! Ik ben onder de indruk. Belichting is goed; 2 en 6 had een tikje lichter gekunt, en 1, 2, 3 en 6 ietsje aan de gele kant, maar stuk voor stuk prachtig scherp.

4.) Wat je zegt: lekker artistiek. Je hebt de beweging mooi vloeiend vastgelegd, en het geeft de foto expressie. Ik heb alleen een beetje moeite met de hoek waarop deze foto gedraait is; de lijnen lopen af en daardoor verliest het juist weer wat expressie i.m.o. Ben wel benieuwd naar de camera instellingen..

1.) Prachtig moment, mooie opname.

5.) Net als 4. lekker artistiek, en ook gedraaid net als 4., maar maakt de foto interessant!
Creativity: Such a beautiful disease.
<a href=http://www.herrevermeer.nl>My Website</a> | <a href=http://herreverneer.deviantart.com>My Portfolio</a>
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Tnx
Over de lijnen heb ik nooit zo na gedacht. Had m bewust gedraaid omdat het een onmogelijke hoek werd en daardoor m.i. apart
Instellingen: f9, 1/60, iso 800
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Tatiiana,

Ook ik ga met m'n voorganger mee in de opmerking dat ik verbetering in je foto's zie: de serie voor de eerste keer snel doorlopen liet een indruk achter van foto's waar over nagedacht is, en die netjes afgewerkt gepresenteerd worden.

#1: Mooie opener, gewoon niks op aan te merken...
#2: Enerzijds heel leuk, die twee inleidende lijken van 'keyboard' & microfoon. Anderzijds lijkt z'n gezicht aan de onderkant zo wel een beetje 'opgesloten'. In ieder geval is het resultaat een foto die mij toch langer heeft doen kijken.
#3: Scherpte ligt goed, microfoon niet te veel voor de mond, daar is niks van te zeggen. Persoonlijk hou ik niet zo van dit soort sterk ingezoomde foto's, maar da's puur mijn smaak...
#4: Juist de ongebruikelijke hoek wekte bij mij nieuwsgierigheid op om langer te kijken. Creatief!
#5: Dit soort uitsnedes en compositie spreekt mij meer aan dan die van #3. Maar hier grijp ik wel even terug naar de opmerking over de locatie van de microfoon, die zit hier wat ongelukkig voor 't gezicht. Het moment van #3 met de kadering en mooie afwerking van #5... :oops:
#6: Ik herken de lichtomstandigheden. Desondanks mag je zeker niet ontevreden zijn met de foto!
#7: Een moment wat je al vaker vast hebt gelegd! Na wat langer kijken ben ik er nog steeds niet uit of ik de krappe kadering nou positief of negatief moet beoordelen... In ieder geval wel een foto met impact!

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar