Jump!

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

AfbeeldingMijn lieve spring-in-t-veld zusje
Gebruikers-avatar
Martin Bokschoten
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 15:51
CONTACTCOLON

Leuke foto.
Ik mis wel wat scherpte.

Tip voor een volgende keer:
Zorg er voor dat er geen storende elementen zoals de boom en deel van het huis oid in de buurt staan. Dan heb je nl een geheel vrije sprong.
Ga je scheiden? Heb je alles geregeld en nog geen fotograaf???
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

scherpte komt door t verkleinen.
Bedankt. Vond t wel een leuk effect hebben juist want ze springt nu hoger dan t huis
Gebruikers-avatar
jan westman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON hoogezand
CONTACTCOLON

Ik ben helemaal gek van dit soort foto's
maar helaas moet ik wel met mijn voorganger het eens zijn.
idd wordt er scherpte gemist en het is te rommelig .
ook mis ik meer kleur ,vind de lucht nogal flets overkomen
maar ik vind zeker dat je het een keer weer moet proberen .
en ik weet zeker dat de foto er een stuk beter uit zal zien

suc6 en ik hoop snel de volgende te zien van je

Gr

Jan
www.jw-photografie.nl
mischa'78
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2009 09:38
WoonplaatsCOLON appingedam

het huis vind ik niet storend,de boom daartegen wel,
bekijk ook eens mijn website:
www.mischa-78.weebly.com
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wat ik soms vermoeiend vind op eosdigitaal is de obsessie met de technisch perfecte foto. :cry:

Nu naar deze foto: leuke plaat, het onderwerp heeft duidelijk plezier, dat vind ik belangrijker dan de vraag of de foto scherp is (en, als gezegd, de "onscherpte" komt waarschijnlijk van de verkleining).

Het gebouw en de boom storen inderdaad, dat is jammer. De boom lijkt uit het onderwerp te komen en dat is niet mooi. Van het gebouw zie je te weinig voor een "ik spring hoger dan dat gebouw" effect. Kortom, goede poging, de volgende keer iets meer aandacht voor de achtergrond.

(Voor de liefhebbers van sprekende foto's die technisch wellicht niet optimaal zijn: Henri Cartier-Bresson's beroemdste foto)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jan westman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON hoogezand
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONWat ik soms vermoeiend vind op eosdigitaal is de obsessie met de technisch perfecte foto. :cry:

Nu naar deze foto: leuke plaat, het onderwerp heeft duidelijk plezier, dat vind ik belangrijker dan de vraag of de foto scherp is (en, als gezegd, de "onscherpte" komt waarschijnlijk van de verkleining).

Het gebouw en de boom storen inderdaad, dat is jammer. De boom lijkt uit het onderwerp te komen en dat is niet mooi. Van het gebouw zie je te weinig voor een "ik spring hoger dan dat gebouw" effect. Kortom, goede poging, de volgende keer iets meer aandacht voor de achtergrond.

(Voor de liefhebbers van sprekende foto's die technisch wellicht niet optimaal zijn: Henri Cartier-Bresson's beroemdste foto)
Tja wat zullen we hier op zeggen.
Eos is een forum om elkaar verder te helpen ,met het verbeteren van onze fotografie hobby.
En om van onze fouten te kunnen leren en verbeteren .
En ja ,plezier staat voorop.maar heeft het zin om alleen maar te zeggen van ,wat een mooie foto.
Daar komt niemand mee verder ,wel vind ik dat als je kritiek heb op een foto deze op een positieve manier moet worden behandeld

En als je moe wordt van de reactie's op de foto's
Ik weet dan niet als je hier dan op de juiste plek bent

Gr

Jan
Laatst gewijzigd door 1 op jan westman, in totaal 19 keer gewijzigd.
www.jw-photografie.nl
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

ik zou net blij zijn met het commentaar dat gegeven is omdat je dan toch de volgende keer meer oplet bij het maken van zo'n foto.

Of die dan "beter" voor je uitpakt is van later zorg, maar je kunt dan wel vergelijken.
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar