Rondje polder Update

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Gister een rondje polder gedaan even lekker een frisse neus halen.
Ik ben nog wel wat tegen gekomen, en ben er zelf redelijk tevreden over.
Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden.
Bedankt voor het kijken.

Gr Rob

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156034[/img]
2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156092[/img]
3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156091[/img]
Update
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156238[/img]
4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156093[/img]
5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156094[/img]
Update kijkt deze prettiger? of is dit net weer teveel van het goede
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156152[/img]
6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156089[/img]
Update
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156235[/img]
Laatst gewijzigd door 5 op Daimler, in totaal 18 keer gewijzigd.
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Hey Rob,

Mooi foto's man, heb jij de 500mm???????????? :wink:

Gr Aad.
Gebruikers-avatar
mriessen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2007 22:14
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Mooie foto's!
Nr: 4 en 5 zijn mijn favorieten, alleen jammer dat de punt van de staart
net buiten het beeld valt, maar die kleuren zijn echt top!

Met welke lens zijn deze geschoten?

Gr,

Markus
Groet,
Markus

Canon EOS 7D Mark II met een grote glazen bol..... ;-)
Gebruikers-avatar
tommy-z
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 21:30
WoonplaatsCOLON lingewaal

schitterende serie.

foto 5 is mijn favoriet


8)
Canon EOS 500D...Canon 18-55 IS + UV. EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS. EF 85mm1.8 EF 50mm1.8 Metz 48 AF-1
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

#1 heerlijke binnenkomer. Leuk fris koppie van het hertje. Prachtige kleuren in de foto. De scherpte lijkt echter wat meer op het oor te liggen dan op het oog.

#2 leuke plaat

#3 Mooi vastgelegd. Alleen was het misschien iets mooier geweest als je die zwarte aarde daar niet had gelegen. Nu lijkt het net alsof de fazant een grote hoop heeft gedaan.... :wink:

#4 ook weer mooi vastgelegd, lekker scherp waardoor het verenkleed goed te zien is. Compositie wel wat centraal en daardoor staart net niet helemaal erop.

#5 Goede compo. Kleuren lijken mij wat te warm. Misschien had je een zonsondergang/opkomst en waren de kleuren zo, maar ik vind het iets minder mooi

#6 deze centrale compositie van de kop doet het niet bij mij. Daarnaast zit er vrij veel ruis in de foto.
Anoniem 3

Rondje polder?
Ik doe elke dag een rondje polder, maar dit zie er echt niet....
Mooi hoor. Zonder uitzondering.
infoleo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2008 12:49
WoonplaatsCOLON zoetermeer
CONTACTCOLON

rondje 't geertje hahaha

mooie foto's
Die ooievaars heb ik als kleintjes erop staan :-)
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Bedankt voor de reakties.

De foto's zijn gemaakt met een gehuurde 500mm F4.
De foto's van de herten zijn gemaakt bij een soort van boederijtje, naastgelegen weiland zijn de mooie ooievaars te zien.
De andere foto's zijn gemaakt langs weilandstroken.
De ooievaars zijn inderdaad iets gelig de tijd in de exif klopt niet zag ik net want dan zou het donker geweest zijn, maar het was rond een uur of vier en de zon had al een zachte gloed, en ze stonden lekker in het zonnetje vandaar.
Alle foto's zijn uit de hand geschoten mijn statief was natuurlijk veel te licht voor deze lens.

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Akumal

Rob,

leuke serie.

Ik vind de scherpte van 2 net iets beter dan 1. jammer dat je niet even oogcontact had.

5 is inderdaad een mooie plaatje. Zou nog wel even naar de WTB kijken, is nu wel erg warm. Het lijkt wel of ik wat CA zie bij de poten van, zou toch niet mogen met de 500mm.

6 inderdaad nog even iets aan de ruis doen, was 1/1250 nodig? Had je wat met iso kunnen zakken.

Rob.
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

@Rob
Ook bedankt voor je reaktie
Wat bedoel je met ca op de poten?
De ooievaars waren gewoon gelig in de zon, ik heb het zelfs nog iets verbeterd, en vond het zelf prima zo maar smaken verschillen.
Foto 6 de hoge iso is mijn eigen stomme fout ik heb het gewoon niet door gehad, dus had inderdaad beter gekund :oops:
Zo leer ik elke dag weer iets en heb nog veel te leren :D maar ik heb er veel schik in en dat lijkt me belangrijk :D

De 30ste heb ik een dag cursus CS4 die kan ik ook goed gebruiken, niet dat je in een dag weet hoe alles werkt maar weer een stapje in de goede richting.



Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Akumal

Rob,

CA is, Chromatische aberratie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromatische_aberratie

Bij gedeelten met grote contrasverschillen krijg je dan een blauw/groen/paarsachtig randje. Bij duurdere objectieven zit er een lenselement in het objectief die dit soort fouten voorkomt.
Het is trouwens makkelijk te reduceren in Camera RAW/ Photoshop.
In PS; Filter > Distort > Lens correction

Succes met je Cursus

:wink: .
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Rob

Ook bedankt voor je uitleg.


Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Akumal

Geen dank, als je de 500mm nog 1x leen, dan komt hem maar 1 uurtje brengen in Arnhem :lol: :wink: .
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Veel telegeweld en daardoor qua kadering niet direct mijn ding.
Vooral de eerste 2 vind ik te krap en opgesloten, de tweede lijkt wel een trofee voor aan de wand. Het gewei staat er niet helemaal op en de ogen staan wat vreemd. Op #1 ligt de scherpte net op het verkeerde punt.

De derde mist de fijne tint van 1 en 2, De molshoop vind ik teveel afleiden.

Jammer dat het staartje op #4 er net niet helemaal op staat. Ook de achtergrond vind ik wat onrustig.

De ooievaars doen het voor mij op de eerste versie het best. De update is me te onnatuurlijk blauw van tint.

De vlakverdeling van de laatste vind ik ook niet erg prettig, erg veel lucht boven z'n kop. Al het gras en andere prut aan z'n bek vind ik wat rommelig.

Enfin, ben dus weer wat kritischer dan de rest. Een 500mm telelens is leuk speelgoed, maar compositie en bijzondere momenten blijven voor mij altijd belangrijker dan mm's. De eerste twee had ik liever in een 200mm variant gezien met een stukje leefomgeving, dat zegt mij meer over het dier, dan dat ik z'n oogharen kan tellen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Eens met Arnold, je had hier niet overal zoveel tele nodig gehad. Verder zou je bij 3 de witbalans wat warmer mogen zetten, dan had hij meer in de serie gepast.
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Mooie plaaten Rob.
Zo kom je eens wat tegen in de polder.
Ik heb alleen één opmerking en dat is bij foto 1, sunblade zij het al dat is de scherp stelling.
Deze zit inderdaad op het oor, maar goed de volgende keer beter.
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ik heb foto 3 5 en 6 nog eens opnieuw bewerkt of veranderd.

Is dit volgens jullie een goede verbetering? graag jullie mening.




Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Hey Rob,

Leuke serie maar vind ook de eerste 2 nogal krap gekaderd.

Foto 4 vind ik de mooiste. Fazant steekt mooi af tegen de sneeuw.
De update's van foto 5 en 6 vind ik zeker beter.
Vooral van de Ooievaars. Witbalans was bij de eerste nogal erg warm.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Updates zijn idd een verbetering. De warmte op #3 is meer in lijn met de rest en de molshoop is opgeruimd. Zie echter wel wat clonefoutjes, maar goed. Ook de vlakverdeling vind ik beter zo (minder centraal).

Bij #5 zie ik even geen verschil met de vorige keer, voor mij nog steeds de originele.

De gans komt ook veel beter uit zo. Kleuren zijn beter en de nek wat langer. Toch zou ik nog wat anders kaderen, die hele bovenkant mag er van mij af en de nek wat meer tegen het rechter frame, krijg je mi een betere compositie van. Iets zegt me wel dat de laatste een andere versie is :wink:
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar