Achtergrond verbeteren

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
robbert.troost85
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 15:11
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Mensen,

Een tijdje geleden heb ik wat zwangerschapsfoto's gemaakt van mijn broer en schoonzus. Helaas vinden ze een van de minst gelukte foto's het mooiste. Bij deze foto had ik geen lamp op de achtergrond gericht waardoor deze duidelijk zichtbaar was en totaal niet lijkt op stijl die ik wilde hebben. Ik wilde zeer lichte foto's maken, een beetje highlight foto's, dit vond ik wel goed passen bij zwangerschap.

Mijn vraag is dan ook of ik onderstaande foto nog recht kan trekken. Dus een lichte achtergrond, evt. met een honingraat effect, en hoe ik dit moet doen, ik loop vooral vast bij de haren en de randen, het lijkt nu net alsof de foto erin is geplakt.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156331[/img]

Dit is wat ik heb geprobeerd
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156330[/img]

En dit is het effect wat ik wilde bereiken
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156332[/img]

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als er behoefte naar is kan ik ook het originele RAW of JPEG bestand sturen of hier neerzetten, alleen weet ik nog niet hoe dit werkt.

Alvast bedankt.

Robbert
Moguh....

400D l kitlens l 70-200 F4 L l Tamron 70-300 l 50mm 1.8 l 28-135 l Tamron 90mm macro l Q-flash 160 studiosetje
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Oke, ik neem aan dat je High key bedoelt en niet highlight :wink:
Begin eens met een echte witte achtergrond zonder kreukels..Dit ziet er niet uit. Het geheim zit in je verlichting. Één of twee flitsers op redelijk fors vermogen op de achtergrond zetten en verder twee softboxen op je model. Nu zover gaan belichten dat je niet overbelicht. Of met een lichtmeter of gaan proberen. De kunst is om je achtergrond wit te flitsen zonder dat het uitstraalt naar je model. De belichting op je modellen zodanig dat het niet overvloeit in je achtergrond. Jaja, dat valt nog niet mee :roll:
Als het resultaat nog wat tegenvalt kun je in PS een beetje met je peseel en curves gaan proberen de achtergrond mooi egaal te krijgen.
Ik zal eens gaan proberen of ik nog wat van jouw foto kan maken.

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Kun je mij het orgineel sturen. Ik denk dat het wel kan lukken :-)
Gebruikers-avatar
robbert.troost85
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 15:11
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ja uiteraard bedoel ik high key, krijg je als je iets snel probeert te doen :oops:

Tja, ik weet het, na deze foto's hebben we de achtergrond netjes strak gehangen. Als je maar 1 of max 2 meter achter de modellen hebt is het dan te doen om de achtergrond volledig wit te maken zonder dat het uitstraalt? Veel meer dan die ruimte had ik niet. Maar goed, weer een les voor de volgende keer.

De originele foto zal ik wel via een PB'tje sturen.

Alvast bedankt
Moguh....

400D l kitlens l 70-200 F4 L l Tamron 70-300 l 50mm 1.8 l 28-135 l Tamron 90mm macro l Q-flash 160 studiosetje
Gebruikers-avatar
robbert.troost85
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 15:11
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ehm, hoe kan ik de originele foto eigenlijk sturen? :oops:
In het venster voor de PB en mail staan beide geen opties (die ik begrijp) om een foto toe te voegen
Moguh....

400D l kitlens l 70-200 F4 L l Tamron 70-300 l 50mm 1.8 l 28-135 l Tamron 90mm macro l Q-flash 160 studiosetje
Richardnismo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2008 20:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Afbeelding

meer zoiets bedoel je??
Spullen ;)
www.opdefoto.com
www.RST-Photography.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar