Honda NSX rig shot

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding



Making of

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Dimer, in totaal 13 keer gewijzigd.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey,

Vindt het toch wel een mooie foto!
Komt mooi en sportief over!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Erg gaaf, ben benieuwd naar de 'achter de schermen' :roll:
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

mitchel1986 schreefCOLONErg gaaf, ben benieuwd naar de 'achter de schermen' :roll:
Helaas heb ik geen 'achter de schermen' foto's. Maar hier het verhaal van hoe en wat :)

Ik had al een tijdje twee Manfrotto zuignappen liggen met Superclamps en een Magic Arm. Gister heb ik dan eindelijk ook de boom in elkaar gezet. Ik heb een aluminium trapleuning gekocht. Een stuk van 2.70 en een van 1.00 meter. Die van 2.70 heb ik in tweeen gezaagd, zo past het precies in de achterbak van de NSX :) Nu kwam het moeilijkste, de drie stukken moesten ook weer in elkaar gezet worden en de stevigheid mocht niet verloren gaan evenals het lichte gewicht! Ik heb een stuk hout gekocht die precies in de buis kon en er metalen strips tegenaan gelijmd voor de stevigheid. Zo kon ik de buizen makkelijk koppelen. Het geheel is nog steeds licht en heel erg sterk.

Helaas was het al donker toen de boel af was, maar ik wilde het toch gaan testen. Hier het shot zoals ie uit de camera kwam:

Afbeelding
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Leuk project als ik het zo lees. Ben benieuwd wat je nog meer gaat schieten
Gebruikers-avatar
Ypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:49
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Mooi gedaan hoor, ziet erg gaaf uit.

Gr. Anton.
Canon Eos 7DII+Canon 70-200/F4.0+Canon 50mm/F1.8 II+Canon 100-400+Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

uhh wat is RIG ?misschien ben ik wel lomp maar dat vertel je me maar samen met het antwoord

greetz kees
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Dikke wagen trouwens :)
Een fotograaf bij ons heeft ook een Rig gemaakt en begint aardig een rage te worden in de US.
Maar toch zou ik niet zo snel mn camera eraan hangen :lol:
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

keesvdh schreefCOLONuhh wat is RIG ?misschien ben ik wel lomp maar dat vertel je me maar samen met het antwoord

greetz kees
Simpel gezegd is het een buis, je plak je op een auto. Aan de andere kant van de buis hang je een camera. Op die manier kun je vanuit een perspectief foto's maken die anders onmogelijk zijn. In photoshop is het dan zaak om die buis weg te halen.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb je foto even omgezet naar een linkje ivm de overschreiding van de maximale grootte van 900 pixels
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

foto's aangepast en een nieuwe, zie eerste post :)
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Laatste aanpassing :D sorry :D

Nu ook de rest van de serie ;)
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wat voor buis heb je eigenlijk in je rig zitten? Gewoon RVS?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONWat voor buis heb je eigenlijk in je rig zitten? Gewoon RVS?
Aluminium. Het is eigenlijk een alu trapleuning. Deze zijn licht en sterk. Er zit een strip in de buis, die zorgt ervoor dat de buis niet kan buigen.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dikke foto's zo met die rig :D
Je durft wel zo midden in de stad!
Klein puntje, bij de foto's die van achteren zijn gemaakt die ik liever de velg ipv de band.
Dus de rig op de andere kant zetten of de andere kant de bocht om ;)

Bij de foto met je hoofd uit het raam... heb je die geflipt, ik keek namelijk net op een ander forum en daar stond hij andersom :)
Hij blijft tof! :D

Hoe koppel je die stukken pijp aan elkaar zonder dat het totale gewicht flink toeneemt?
bij wat voor zaak kan je zo'n pijp scoren??
Ik heb van het weekend ook met me rig geschoten maar die van mij heeft nog wat last van doorbuigen door het gewicht :(
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Dimer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONDikke foto's zo met die rig :D
Je durft wel zo midden in de stad!
Klein puntje, bij de foto's die van achteren zijn gemaakt die ik liever de velg ipv de band.
Dus de rig op de andere kant zetten of de andere kant de bocht om ;)

Bij de foto met je hoofd uit het raam... heb je die geflipt, ik keek namelijk net op een ander forum en daar stond hij andersom :)
Hij blijft tof! :D

Hoe koppel je die stukken pijp aan elkaar zonder dat het totale gewicht flink toeneemt?
bij wat voor zaak kan je zo'n pijp scoren??
Ik heb van het weekend ook met me rig geschoten maar die van mij heeft nog wat last van doorbuigen door het gewicht :(
Je hebt gelijk wat betreft de velg, maar ik moest keuzes maken. Ik wilde per se de bocht zo nemen, dan was de achtergrond het mooiste. Als ik de rig aan de binnenkant had gezet, had ik een minder mooie achtergrond. In dit geval vond ik dat zwaarder wegen.

Ik heb de foto inderdaad geflipt. Nu lijkt het net of hij ook de bestuurder is. Het lukte eerst niet om een bestuurder achter het raam te shoppen. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar ik vond de foto zo geflipt ook leuk.

De pijp is gekoppeld met houten balkjes, verstevigd met metalen strips. De buis is ook verstevigd. Al met al is het een lichte buis, maar hij is erg sterk. De buis is een alu trapleuning, deze heb ik bij een 'doe het zelf' zaak gekocht. Je bent ongeveer 70.- kwijt voor een buis van 2.7 en een van een meter.
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Hey Dimer.

Wat leuk dat ik je hier tegenkom haha! Sinds lange tijd ben ik hier ook weer eens gestrand, en zag wat bekends ;).

Top gedaan met je RIG.. Ziet er goed uit, lekker scherp. Heeerlijke ride ook.

Tot snel!
Gebruikers-avatar
Riichard.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2009 16:56
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mooi gedaan, het resultaat mag er wezen. Bij foto 1 vind ik het wel storen dat er iemand uit het raam hangt.
www.richardbrunsveld.com
JorDinhO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 19:40
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Riichard. schreefCOLONMooi gedaan, het resultaat mag er wezen. Bij foto 1 vind ik het wel storen dat er iemand uit het raam hangt.
Dat vind ik JUIST een leuk effect..
Zo krijg je een beetje dynamiek ipv dat standaard RIGshot idee.
Surferdude
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2010 20:24
WoonplaatsCOLON Rotterdam, The Netherlands

[edit] Misschien niet helemaal juist in dit topic, maar het sluit goed aan bij voorgaande posts, @ the mods: feel free om het te verplaatsen [/edit]

De foto's van deze NSX hebben nogal wat losgemaakt bij mij.. Ik vind het effect super! Zelf ben ik in bezit van een Toyota MR2 en een Canon G11, dus dat moet mij ook lukken dacht ik. Al zoekende op de WWW kwam ik op DIT topic uit. Na bijna alle 280 (!!) pagina's te hebben doorgeworsteld ben ik aan de slag gegaan. Kopen kan je natuurlijk alles (bijvoorbeeld de Magic arm en superclamps van Manfrotto), maar veel leuker (en goedkoper) is om zelf iets te maken.

Ik heb twee glasdragers gekocht en daar d.m.v. een stuk gebogen draadeind 4 (2x2) meter aluminium buis op gefabriceerd:

Afbeelding

Op het verbindingsstuk van de twee buizen heb ik een stuk massief alu gelast en twee tapjes in gemaakt om 2 oogjes in te kunnen schroeven.

Afbeelding

Afbeelding

Aan die oogjes zitten twee draadspanners om een stalen draad te bevestigen die aan het uiteinde van de buizen zit gehaakt, de staaldraad zorgt voor de benodigde stabiliteit van de lange buis:

Afbeelding

Dan moet er ook nog een camera bevestigd kunnen worden, en daar heb ik een alu strip voor gebruikt, alles bij elkaar ziet het er dan ongeveer zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Met de hele boel naar de stalling gelopen en de mast op de MR2 gemonteerd (foto is van Nokia E72 telefoon):

Afbeelding

Afbeelding

Met dit als resultaat:
1
Afbeelding
2
Afbeelding

Zelf ben ik redelijk tevreden, alhoewel ik geen expert in PS of LR ben.. de vlek op het rechterachterscherm is de schaduw van de mast die ik niet netjes weg kreeg. Ik moet ook nog wat doen aan de stabiliteit van de mast, 4 meter blijkt toch snel te bewegen. Gebleken is dat de weg waar je op rijd erg van invloed is, de volgende keer maar asfalt of beton kiezen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar