RedGed RNB-1 ballhead vraagjes

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
HSpierenburg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 06:33
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend een statief gekocht van RedGed waar ik helemaal tevreden over ben. Echter over de kop heb ik nog wel wat twijfels.

Mijn camera met lens weegt 2 kg. De statiefkop RNB-1 ondersteund 6 kg.
Nu heb ik gisteren op internet gelezen dat je minimaal 4x het gewicht van je camera moet hebben voor een stevig geheel. Wat is jullie mening daarover?
Er zit nu wat speling na het vastzetten met de kogel waardoor de camera nog wat weg zakt. Dit zit tussen de onderste vastzetring en de ronde kop met het aantal graden erop. Zou dit met een zwaarder model een stevigere constructie zijn is. Of is een zwaarder model puur de kogel die in groter formaat is?

Verder wanneer ik de camera kantel naar portrait stand. Dan kantelt deze te ver door en moet ik hem corrigeren door hem niet helemaal door te kantelen. Is dit bewust gedaan of is de uitsparing om te kantelen gewoon te diep?
http://haroldspierenburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb ook een statiefje van Redged (zoomkadootje) met een wat lichter kop erop, echter de kop heb ik snel weggedaan, zakte door nl net zoals jij beschrijft, nu een wat zwaarder model (RT-3, ipv RT-1) en nu totaal geen probleem meer, dus ik denk dat het euvel daar in zit, iets te licht dus.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Terug naar de winkel, mogelijk heb je een maandagochtendexemplaar :wink:
Be on the lookout for whether your tripod head creeps/slips under heavy weight.
This is surprisingly common, but is also a big problem for long exposures with heavier SLR cameras.
Try attaching a big lens to your SLR camera and facing it horizontal on your tripod.
Take an exposure of around 30 seconds if possible, and see whether your image has slight motion blur when viewed at 100%.
Pay particular attention to creeping when the tripod head is rotated so that it holds your camera in portrait orientation.
http://www.cambridgeincolour.com/tutori ... ripods.htm
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
HSpierenburg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 06:33
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONTerug naar de winkel, mogelijk heb je een maandagochtendexemplaar :wink:
Blijkt inderdaad om een nieuwe zending te gaan waar de opening niet tegenover de draaiknop zit, maar mogelijk met een reden die we nog niet weten.
Maar ik ervaar van Redged een prima service en krijg een ander exemplaar opgestuurd.
Deze mag ik testen en als het niet bevalt mag ik hem alsnog omruilen voor een zwaarder RNB-2 exemplaar.
http://haroldspierenburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
HSpierenburg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 06:33
CONTACTCOLON

Zoals RedGed had toegezegd heb ik afgelopen week een ander balhoofd kosteloos toegestuurd gekregen. Helemaal super natuurlijk, zoals goede service hoort te zijn.

De uitsparing voor het kantelen zat bij deze wel op de juiste positie.

Het doorzakken van de camera lijkt ook een stuk minder te zijn al is het nog niet helemaal verdwenen. Ik hoop dat ik nog de kans krijg om te testen met het zwaardere model de RNB-2.

Wordt vervolgd.
http://haroldspierenburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONik heb ook een statiefje van Redged (zoomkadootje) met een wat lichter kop erop, echter de kop heb ik snel weggedaan, zakte door nl net zoals jij beschrijft, nu een wat zwaarder model (RT-3, ipv RT-1) en nu totaal geen probleem meer, dus ik denk dat het euvel daar in zit, iets te licht dus.
Had je daar ook met jouw 70-200mm al last van, dat doorzakken? Of was dat meer voor de 100-400mm?

Ik heb namelijk ook het zoomcadeautje ontvangen en moet daar nog altijd een balhoofd voor zoeken. De vraag is dan: Is een RT-1 (6 kg), of RP-1 Pro (10 kg) al geschikt genoeg...
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

maakte niet uit welke lens ik erop boute, met een 1serie was dit balhoofd gewoon te licht, nu met een RT-3 geen enkel probleem meer, zelfs niet met een 100-400.
Fotograferen is kijken niet klikken.
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

HSpierenburg schreefCOLON Blijkt inderdaad om een nieuwe zending te gaan waar de opening niet tegenover de draaiknop zit, maar mogelijk met een reden die we nog niet weten.
Wat bedoel je hier precies mee? Mijn Redged Zoom-cadeautje heeft de draaiknop voor het balhoofd ook op een onmogelijke plek zitten (als je in protrait-stand wilt fotograferen). Begrijp ik nu dat Redged die balhoofden omruilt?
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

anders heb je toch altijd de rnb-2 de zwaardere versie van de rnb-1?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar