verschil in battery grip: origineel en 3rd party

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Hallo,

Weet iemand de verschillen in kwaliteit tussen een originele battery grip voor een 5D mark II en een 3rd party ?

Ik heb op internet reviews gelezen dat de 3rd parties niet eens zo heel erg slecht zijn. Kwa bouw zijn ze wel wat minder dan de originele maar zouden zeker niet slecht zijn. Kwa functioneren doen ze gewoon beide wat ze moeten doen.

Het prijs verschil is wel enorm ! Voor een originele grip betaal je ruim over de € 200,= en voor een 3rd party nog geen € 100,=.
Op ebay staan ze zelfs voor minder dan 60 dollar. :shock:

Ook al zeggen de reviews dat ze goed bruikbaar zijn, er moet toch ergens een duidelijk verschil in zitten om dit prijsverschil te compenseren ?

Iemand ervaringen hiermee ?
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Wellicht te vinden in volgend topic, aangezien de grips te koop zijn op ons eigen forum?! http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=17727
Zie voor jouw camera o.a. de discussie op page 12.

Heb zelf bij Martijn een draadloze afstandsbediening voor mijn EOS 7D besteld, snel in huis en werkt perfect! Commentaar mbt de grips via Martijn is ook uiterst positief. Hij zal volgens mij ook met een stand op de EOS-dag zijn.

Suc6 met je keuze!

Groeten,

Ruud
Laatst gewijzigd door 1 op Ruud Schobbers, in totaal 2 keer gewijzigd.
What you see is (not always) what you get...!
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Ik heb zelf geen grip, maar volgens mij zit er geen tot weinig elektronica in. Dus ik zou voor de nepper gaan. er zit wel verschil tussen de klonen.

op sommige zit volgens mij geen ontspan knop.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De originele is volgens mij van metaal, een surrogaat voor 100 euro niet
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Zelf heb ik een surrogaatgrip voor mijn 450D, voldoet prima, mét ontspanknop en diverse instelknopjes en -wieltje.

Maar de échte ontspanning vind je bij WWW.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=81248
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ik heb zo'n eBay exemplaar en voldoet prima aan mijn wensen :D
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik heb een surrogaat voor mijn 40D en zou het zo weer doen. Scheelt zo'n smak geld en kreeg er nog 2 batterijen bij ook.. Totaal 80,00 inclusief verzendkosten uit China en 2 batterijen... :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

voor mijn oude 400D en mijn vaders 450D neppers uit Hong kong besteld via ebay. 69 euro per stuk + 2 sterke accu's (per batterygrip 2) en gratis verzending.
ze waren erg goed nagemaakt en waren op aanblik niet te onderscheiden van de originele. wel was het materiaal wat goedkoper en voelde het wat zwakker aan.

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik heb de "nepper" van Martijn. Zou het zo weer doen, werkt perfect en voelt goed aan. Scheelt ook een hoop euro's :lol:
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

stefanzx-6r schreefCOLONIk heb de "nepper" van Martijn. Zou het zo weer doen, werkt perfect en voelt goed aan. Scheelt ook een hoop euro's :lol:
+1
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Dank allemaal voor de reacties. Dan is het voor mij makkelijk en ga ik heel wat euro's besparen.... 8)

Thanx !
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

bakaloko schreefCOLON2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje
maar geen geld uit willen geven aan een originele grip die qua balans, materiaal, bouw en electronica optimaal ontworpen is op je camera.

Niet huilen als je straks errors hebt, accu data niet wordt doorgegeven enzo he ;-)

gr Sarpa
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Sarpa schreefCOLON
bakaloko schreefCOLON2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje
maar geen geld uit willen geven aan een originele grip die qua balans, materiaal, bouw en electronica optimaal ontworpen is op je camera.

Niet huilen als je straks errors hebt, accu data niet wordt doorgegeven enzo he ;-)

gr Sarpa
Ghehehe. Juist door die dikke camera's met vette lenzen is het geld voor de komende tijd helemaal op. :lol: :lol: :lol:
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik zie dat je op de EOSDag komt. AQ4U is daar ook aanwezig en hij (Martijn) kan je alles over de '3th-party'vertellen. (misschien kan hij er zelfs een voor je mee nemen)
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb juist voor een third party grip gekozen, heb een "oude" 5D en een Phottix grip, de originele was zwaar (metaal) en deze was iets lichter, voor de rest haast identiek met dezelfde bedieningsmogelijkheden.
Doet het prima en met name voor mij daar ik hem niet erg vaak erop heb zitten, alleen bij portretserie's of opdrachten, maar al wandelend door stad en natuur of vakantie wil ik juist zo licht en onopvallend mogelijk.
Scheelde destijds meer dan 129,- (namaak 100,- Canon 229,-), dit vond ik het absoluut niet waard.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Sarpa schreefCOLON
bakaloko schreefCOLON2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje
maar geen geld uit willen geven aan een originele grip die qua balans, materiaal, bouw en electronica optimaal ontworpen is op je camera.

Niet huilen als je straks errors hebt, accu data niet wordt doorgegeven enzo he ;-)

gr Sarpa
Nou nou nou wat een reactie... Sinds wanneer ga jij bepalen waar anderen hun geld aan uitgeven? Jij hebt zeker ook voor jou auto alleen maar fabrieksonderdelen, geen goedkopere oliefilters en ruitenwissers, het zelfde merk banden als origineel etc etc etc. Een hoop fabrikanten raden ook aan om een bepaald merk brandstof te gebruiken, koop jij die ook alleen maar, of ga je regelmatig bij de prijsvechter tanken....

:wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Nepgrip én originele grip op de 350D gehad en het was heel duidelijk waar het grootste prijsverschil in zat!

In klein opdrukje van 5 lettertjes en het begint met een C....
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
G.W.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2009 07:58
WoonplaatsCOLON Eethen

Heb een originele op mijn 50D en een nepper van het forum voor mijn 7D en ik kan geen enkel verschil ontdekken zelfs de kleur van de markeringen is exact hetzelde ze zijn volkomen identiek en werkt perfect!
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ionize schreefCOLONNepgrip én originele grip op de 350D gehad en het was heel duidelijk waar het grootste prijsverschil in zat!

In klein opdrukje van 5 lettertjes en het begint met een C....
bij mij stond er: "For Canon" op en hij was ook nog een stuk goedkoper! ;)
Canon
Rafael1985
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2006 19:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

ik heb ook een replica van de 550 grip besteld bij Martijn en hij doet het super goed .
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar