Simone...

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Gisteren (strobist) heb ik een gezellige fotoshoot gehad met Simone. Graag zou ik verbeterpunten vernemen.

Foto's zijn niet als serie bedoelt; dus los.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

mooie locatie!

Waar ben je geweest?
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik zie wel wat persoonlijke verbeterpunten.

1 vind ik de beste qua verlichting maar haar hoofd zo naar beneden vind ik niet zo.
verder een beetje jammer van die krul verf achter haar hoofd.

2 een beetje vreemde lichtval zo alleen op haar gezicht. Staat die lamp nou ook beneden haar gezicht?

3 doet het altijd goed zo'n FD sprongetje.

4 stoer maar iets te weinig licht op haar gezicht in vergelijking met de rest van haar lichaam en waar ze met haar linkerkuit op ligt lijkt pijnlijk er uit te zien.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi peter,

Alvast bedankt voor je reactie. :wink:

1 - Ik had haar bewust een beetje naar beneden laten kijken. Die krul verf had ik weg kunnen clonen, maar dat is tegen mijn principe. Wat wel gekund had, denk ik, is dat ik hem in de linker bovenhoek nog wat strakker gekadeerd had.

2 - Flitslicht komt niet van beneden. Komt van bovenaf; van een plateau waar ik het statief + flitser + difuus paraplu had opstaan.

3 - Zelf vind ik hem niet slecht, maar ik had misschien haar linker gedeelte van het gezicht iets donkerder willen belichten voor iets meer (heel klein beetje) contrast vorming.

4 - Deze had inderdaad iets beter uitgelicht moeten worden op 't gezicht. Echter, vond ik de pose vrij mooi, dat ik besloot om hem niet te deleten. Haar kuit ligt nergens op of zo, maar de vensterbank waar ze in zat, was ook niet echt comfortabel... :)

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Benny, technisch sluit ik me aan bij suikerman, maar daar heb je zelf al op gereageerd. Ik wil als aanvulling nog wel even kwijt dat de beelden op zich me niet kunnen pakken. Ik weet niet waar ik naar kijk... het is wat vlak zal ik maar zeggen. Het is geen portret, het is geen glamour, geen fashion, geen vakantiefoto's of noem maar op. Dat hoeft natuurlijk ook allemaal niet, maar dan verwacht ik dat een fotograaf een bedoeling heeft met een beeld en die kan ik er niet uithalen. Bijvoorbeeld de 1e foto: de hele onderkant, de helft van de foto dus, geeft informatie over love. Maar ik vind haar niet erg 'love' kijken en de context is ook al niet zo 'love'. De tweede foto geeft iets van een gevangenissfeertje, maar haar pose en blik dan weer niet. Idem de laatste: wat doet ze daar op dat muurtje? Alleen maar poseren? De sprongfoto heb je netjes uitgevoerd, maar m'n aandacht wordt erg weggetrokken, bijna letterlijk uit beeld getrokken, door die knallende gekleurde lijnen.

Maar misschien heb je alleen maar willen oefenen met licht en dan heb ik niks gezegd :oops:
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi Ton,

Ook bedankt voor jouw reactie! :wink:

Zeker kan ik hier wat mee. Ik had niet echt een thema. Het was Zondag, en we besloten plots te gaan shooten hier in een leegstaand fabriekspand.

Ik begrijp wat je bedoelt en zal dat volgende keer meenemen en me beter voor bereiden. :)

En uh, tuurlijk mag je je mening zeggen, want daar post ik de foto's voor, zodat ik verbeteringspunten volgende keer mee kan nemen. 8) :)

Trouwens, had ik bij sommige foto's ook de neiging om het naar zwart/wit om te zetten, omdat zwart/wit vaak wat rustiger oogt. Vooral bij de sprong foto met lijn... :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Ik vind de foto's (op de laatste na) wat flets. Mag van mij wat meer contrast in....
Bij foto 2 vind ik de schuine blik en hoe haar ogen staan niet zo mooi.
Springfoto is leuk gedaan, mag wel wat meer kleur/pit/contrast in wat mij betreft.
Bij de laatste foto wordt mijn blik weggetrokken van het model door de belichting op het muurtje achter haar. Haar blik vind ik hier wat minder. Compositie daarentegen weer leuk.

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi Anita,

Ook bedankt voor jouw reactie. :wink:

Zelf vind ik de foto's hier op het gekalibreerde beeldscherm niet echt flets, maar dat zou aan mij kunnen liggen. Wel heb ik achteraf iets het contrast terug geschroeft, om dat anders de donkere partijen iets teveel dicht liepen naar mijn smaak.

Kleur kan ik kort over zijn: Ik houd over het algemeen van foto's met een normale tot redelijk lage kleurverzadiging, maar dat is uiteraard smaak. :wink:

De laatste foto, mee eens. Al snap ik nu nog niet, hoe die belichting daar komt, terwijl ik het flits licht goed gericht had. Misschien volgende keer het flitslicht minder spreiden en iets met een gerichtere lichtstraal flitsen...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar