Foto verkleinen (60,2 mb) tot 2000 pixles en 4 mb

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
snappyjacky

Hallo,

Ik wil deze foto voor een wedstrijd verkleinen naar:

tussen de 2000-3000 pixels
maximaal 4 mb


De oiginele foto is:

5616 x 3744 pixels
47,55 x 31,7 cm
300 ppi
60,2 mb


Op welke manier moet ik dit doen? Ik heb de resolutie verlaagd, de foto kleiner gemaakt, pixels verlaagd. Maar of ik blijf te veel mb's houden of ik kom beneden de vereiste pixels (2000-3000)

Is dit op een of andere manier toch mogelijk of kan het gewoon met deze foto niet, omdat hij te groot is? :wink:

Bedankt voor de hulp! :D

Verder commentaar op de foto mag natuurlijk ook! :lol:

6675

Groetjes Jacqueline
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

als je photoshop hebt kun je op een simpele manier onder image --> imagesize (of snel ctrl + alt + i )
hier krijg je een menu waar je aan kunt geven hoeveel pixels je over wilt houden. vervolgens kun je hem verkleind opslaan?
of zie ik nu iets over het hoofd?

gr sven
Canon
snappyjacky

Sven2912 schreefCOLONals je photoshop hebt kun je op een simpele manier onder image --> imagesize (of snel ctrl + alt + i )
hier krijg je een menu waar je aan kunt geven hoeveel pixels je over wilt houden. vervolgens kun je hem verkleind opslaan?
of zie ik nu iets over het hoofd?

gr sven
Ja, super dank je wel! Ik was hem even kwijt! :oops: Wilde graag de maximale kwaliteit behouden, maar dat ging inderdaad niet om hem dan kleiner te krijgen.

Wat ik alleen soms niet snap is als je de foto in Windows opent hij bv maar 1,6 MB is, terwijl als ik hem bij imagesize open in PS4 hij dan 11 MB aangeeft! Dat maakt het nog al eens verwarrend. Zo kan ik altijd pas achteraf precies zien wat het is.

Groetjes Jacqueline
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

60 MB is een photoshop bestand. Als je opslaat als JPEG wordt de foto veel kleiner.
snappyjacky

Piet van Vroonhoven schreefCOLON60 MB is een photoshop bestand. Als je opslaat als JPEG wordt de foto veel kleiner.
Ok, bedankt! Wist wel dat het zoiets was, maar het lijdt me altijd af! :wink:

Groetjes Jacqueline
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar