De dode vos....

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Binne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 12:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Op een zondagochtend was ik wederom een rondje Lauwersmeer aan het maken. Al jaren hoop ik eens een vos tegen te komen en mooi te kunnen fotograferen. Dit is me tot nu toe niet gelukt. Althans tot die zondagochtend dacht ik. Vlakbij de kollumerwaard zag ik in een weiland opeens iets liggen. Nadat ik met de telelens een foto had gemaakt zag ik een rug en een kop van een vos. Dat kon twee dingen betekenen; of hij verschuild zich voor mij of hij is dood. Het bleek dus het laatste te zijn. Nadat ik het weiland was ingelopen zag ik duidelijke sporen van een jeep (jagers) en aangekomen bij de vos, bleek hij inderdaad niet meer te leven en een flink kogelgat in zijn buik te hebben. Ik weet dat er op gejaagd mag worden, maar vond het vreemd dat je een dode vos ziet liggen vanaf de openbare weg. Dus heb ik er melding van gemaakt (na een tip van een collega natuurfotograaf) bij de politie. Die zouden er naar kijken of contact opnemen met Staatsbosbeheer. Jagers laten vaak hun geschoten wilt liggen zodat andere roofdieren hier van kunnen profiteren. Hieronder een aantal foto’s en hoop dat ik volgende keer een leukere ervaring heb met een vos.

Na mijn melding heb ik nog met Staatsbosbeheer contact gehad, die zouden ook even gaan kijken. Tot nu toe niks weer gehoord. Volgende keer hoop ik toch echt eens een levende vos tegen te komen :)

1.
Afbeelding
Vanuit de auto met telelens zag je dit

2.
Afbeelding
Na rustig het weiland in te zijn gelopen, lag hij er stilletjes bij..

3.
Afbeelding
De reden werd mij al snel duidelijk...

4.
Afbeelding
Blijven toch mooie beesten.
Laatst gewijzigd door 1 op Binne, in totaal 30 keer gewijzigd.
Binne-Louw Katsma Fotografie (Natuur - Pers - Evenementen - Trouwreportages - Party)
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Dit soort foto's zie ik liever niet en vind eigenlijk dat dit ook niet geplaatst mag worden. Zet er iniedergeval bij dat het 18+ is.

Maar dat is mijn mening.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

18 plus vind ik wel heel erg overdreven, 8 plus past er beter bij

Verder vind ik de foto's ook niet echt boeiend (behalve het feit dat ik iets zie wat ik nooit heb gezien) en zie ik deze beestjes liever levend.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik ben het grotendeels met PHD eens. Mag wel aangegeven worden, Dat dit niet echt leuk om te zien is.
En ook begrijp ik niet helemaal dat deze foto's in showcase gezet zijn. Op deze manier op de foto komen is niet showcase waardig voor de Vos.
Sorry Binne, Maar je bent hier een beetje doorgeschoten.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb hem verplaatst naar de testcase.
Ik vind dat er fotografisch wel meer uit te halen is. Het is nu teveel van boven. Teveel ´toevallig aangetroffen´ en zeker niet er uit gehaald wat er eventueel in zou kunnen zitten

Betreft de 18/tag, dat doen we alleen bij naakt - half/naakt. Dus niet bij copulerende dieren, bedekt naakt en ook niet bij dode dieren. Je zou je topictitel aan kunnen passen naar De dode vos, dan is het ook wel duidelijk wat je in beeld hebt gebracht.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik had de titel toch aangeklikt omdat het je doet denken dat je een mooie vos gaat zien.
Ieder zijn eigen mening hoor! maar ik vond het (zonder waarschuwing vooraf) niet zo prettig.

Groetjes, Mariecanon.
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Ik vind dit ook vreselijk om te zien en je kan er moeilijk over doen maar deze foto's is helaas wel de harde werkelijkheid waar de meeste vossen aan doodgaan. En dan zie ik liever dit met een kogel in zijn barst dan dat hij omgebracht is met gif. Want dan komt de vos nog ellendiger aan zijn einde.

Ik vind dat dit wel goed is uitgelegd met woorden en juist is vastgelegd met de camera en snap niet dat deze serie is verplaatst naar de testcase. Want er staan wel slechtere foto's in de showcase. En deze zijn zeker niet slecht alleen het onderwerp wil je liever niet zien.

Gr. Chris
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

Ik vind dit ook triest om te zien
gr WJ
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Gebruikers-avatar
MarietB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2009 10:22
WoonplaatsCOLON Heerlen

Voor mij ook triest.
Gebruikers-avatar
Binne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 12:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik heb juist het verhaal proberen te brengen en dat te vertellen door middel van foto's. Topic titel geef ik jullie gelijk en heb ik aangepast.

Wat valt hier nog meer uit (een dode vos) te halen dan? Ik heb nog veel meer foto's maar dat zou het topic alleen maar vervuilen. Vier of vijf foto's vind ik mooi genoeg.

Verplaatsen naar testcase begrijp ik niet echt, dit heb ik nog nooit meegemaakt :roll:
Binne-Louw Katsma Fotografie (Natuur - Pers - Evenementen - Trouwreportages - Party)
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Leuke serie, Binne.

Ik snap ook niet, waarom dat dit naar de testcase moet. Dan zijn er inderdaad wel series waarvan je denkt: Waarom staat deze in vredesnaam hier.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
dirkjankraan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2010 22:27
WoonplaatsCOLON Cothen
CONTACTCOLON

Zielig. Is dat geen schotwond op foto 3. ja dus.... Kan het niet begrijpen.. :(
Canon 6D met 24-70 f4 IS http://www.dirkjankraan.com
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Binne schreefCOLONWat valt hier nog meer uit (een dode vos) te halen dan? Ik heb nog veel meer foto's maar dat zou het topic alleen maar vervuilen. Vier of vijf foto's vind ik mooi genoeg.
Vier of vijf foto's is misschien inderdaad genoeg, met nog tien van zulke erbij had je het er zeker nog niet beter op gemaakt.
Maar ik vind het teveel registratie. Behalve het feit dat er een dode vos ligt, wat blijft erover? Qua creativiteit zit er nu ook niet veel spannends in.

Vergelijken met andere foto's in de showcase hoeft niet. Ik keek naar dit topic en in vergelijk met andere topics die ik in de showcase zie, vind ik dit geen showcase. Als je in Showcase foto's ziet staan die je er niet in thuis vind horen, dan kan men daar het rode uitroepteken in de topics voor gebruiken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

BossA schreefCOLONEn ook begrijp ik niet helemaal dat deze foto's in showcase gezet zijn. Op deze manier op de foto komen is niet showcase waardig voor de Vos.
Dit mag beslist geen reden zijn in welke 'case' de foto wordt geplaatst.
Het onderwerp mag geen reden zijn om ze wel of niet in 'Showcase' te zetten.
Wel om bijvoorbeeld wat Jeroen aangeeft, dat de vos beter in beeld, kon worden gebracht.
Zelf heb ik totaal geen moeite met het onderwerp.
Dat dode dieren je ook 'lovende reacties' kan opleveren heb ik zelf ervaren :wink:

Van de getoonde foto's vind ik de 4e heel goed echter ik zou iets meer afstand willen zien.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

@Caspar, Als deze Vos door een gevecht of ouderdom om het leven was gekomen, Dan was het anders. Dit dier had geen schijn van kans. Hier is geen showcase aan.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

BossA schreefCOLON@Caspar, Als deze Vos door een gevecht of ouderdom om het leven was gekomen, Dan was het anders. Dit dier had geen schijn van kans. Hier is geen showcase aan.
Ik begrijp jouw heel goed, maar dit is een foto forum waar het gaat om de kwaliteit van de foto welke mede bepaalt, of het een test of een showcase foto is.
Over de inhoud van de foto mag je natuurlijk altijd (of juist niet) je mening geven.
Zo reageer ik (vrijwel) niet op dieren in gevangenschap.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

BossA schreefCOLON@Caspar, Als deze Vos door een gevecht of ouderdom om het leven was gekomen, Dan was het anders. Dit dier had geen schijn van kans. Hier is geen showcase aan.
Ik vind absoluut niet dat het onderwerp van de foto een reden zou zijn om hem niet in de showcase te mogen plaatsen. Het gaat immers om de kwaliteit van de foto, niet over wat er op die foto te zien is...

Om het even in perspectief te plaatsen: denk eens aan de foto van Nick Ut van het rennende naakte meisje Kim Phuc, dat wegrent na een napalmbombardement in Vietnam. Of aan de foto van Pim Ras, van Karst Tates vlak na zijn crash tegen de Naald. Beide foto's zijn wereldberoemd en prijswinnend. En terecht, want die foto's spreken zo aan juist omdát ze een ontzettend groot leed laten zien.

Kortom: in vind het mooie foto's, vooral de vierde spreekt me aan.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLON
BossA schreefCOLON@Caspar, Als deze Vos door een gevecht of ouderdom om het leven was gekomen, Dan was het anders. Dit dier had geen schijn van kans. Hier is geen showcase aan.
Ik vind absoluut niet dat het onderwerp van de foto een reden zou zijn om hem niet in de showcase te mogen plaatsen. Het gaat immers om de kwaliteit van de foto, niet over wat er op die foto te zien is...

Om het even in perspectief te plaatsen: denk eens aan de foto van Nick Ut van het rennende naakte meisje Kim Phuc, dat wegrent na een napalmbombardement in Vietnam. Of aan de foto van Pim Ras, van Karst Tates vlak na zijn crash tegen de Naald. Beide foto's zijn wereldberoemd en prijswinnend. En terecht, want die foto's spreken zo aan juist omdát ze een ontzettend groot leed laten zien.

Kortom: in vind het mooie foto's, vooral de vierde spreekt me aan.
Hier moet ik me bij aansluiten.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik vind dit absoluut showcasewaardige foto's!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 4

Om met Shakespeare te spreken: Much Ado About Nothing
Maar misschien is er meer uit te halen, als ie er nog ligt.
http://lisablackcreations.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar