[Verzameltopic] Kritikkring 3 - Natuur - ronde #12

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als eerste iedereen de aller beste wensen voor 2011. Maak er maar een flitsend en fotografisch mooi jaar van.
Na een zware en nog niet helemaal complete ronde #11. Heb ik besloten om ronde #12 maar te gaan starten.

De 3 foto's dienen binnen te zijn op maandag 24 januari, de commentaren op maandag 31 januari.

De deelnemers zijn:
  • # MaestroNL
    # Thabita
    # Builder
    # bagtjuh
    # P_FlaSh
    # JvdH
    • De algemeene regels nog een keer voor alle duidelijkheid:
      • Post-cyclus van 3 weken. Je krijgt twee weken de tijd om een drietal foto's te posten, en daarna 1 week de tijd om te beoordelen
      • Onderwerpen: puur (wilde) natuur. Probeer wel een beetje af te wisselen tussen de facetten van natuur-fotografie.
      • Huisdieren-foto's kunnen zeer leuk/lief/schattig zijn, maar zijn niet welkom, evenals bloemen/planten/dieren in studio-omstandigheden.
      • Dierentuin-foto's mogen mits het niet te zien is dat het een dierentuin-foto is, verder niet meerdere keren putten uit 1 dierentuin-shoot omdat dat de leercurve niet bevorderd.
      • Probeer niet teveel uit archief te putten, omdat ook dat de leercurve niet bevorderd.
      • Beoordeling op technisch en inhoudelijk vlak. Begin met wat positiefs in de foto's en geef pas daarna verbeterpunten aan.
      • Ik verwacht verder dat de aanvullende richtlijnen die bij dieren, natuur en landschappen ook gelden binnen de kritiek kring gehandhaafd worden


      Iedereen mag reageren op de foto's die hier geplaatst gaan worden, dat word zeker op prijs gesteld.

      Wil men bij het reageren en posten de volgende aanvullende regels toepassen:
      • Alle foto's uploaden vanuit het eosdigitaal album.
      • Bij het reageren eerst de naam van het kritiekkring lid, het fotonummer,de thumbid en dan de reaktie dus:
        Nicknaam
        #1 [album]******[/album] - Mooie foto, maar ....... ect.
        #2 [album]******[/album] - Deze is ..... ect.
        #3 [album]******[/album] - ..... ect.
Voor wie niet weet waar het over gaat: klik.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Zie dat er nog 1 plek vrij is.
Ik zou graag mee willen doen.
Lijkt me wel een moeilijke uitdaging,maar wel leuk om een keer te proberen.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Een hartelijk welkom dan bij de Kritiekkring 3 - Natuur.
ik ben benieuwd naar je eerste inbreng. :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Zo laat ik dan de eerste zijn.
Ditmaal een gevarieerde serie al zeg ik het zelf.
Ik weet niet zeker of HDR foto's mogen dus heb ik 'm maar gewoon geplaatst.

1. Winterlandschap

12189


2. Spreeuw

12190


3. HDR dobbeplas

12191

Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

We houden de snelheid er in.


Even een paar uurtjes naar de OVP geweest.

1

12215

2

12216

3

12210

Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

KiwiChick heeft onze kring verlaten. Dus er is weer een plekje vrij.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

JvdH schreefCOLONKiwiChick heeft onze kring verlaten. Dus er is weer een plekje vrij.
Hmmmm krijg ik toch weer kriebels, zet me er maar bij ;) Nieuw jaar, nieuwe kansen 8)
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Je staat op de lijst. Veel succes :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Heb nu weinig tijd om foto's te maken,dus heb 2 foto's van de afgelopen weken en 1 van net voor de winter.

Een van de laatste bijen van dit jaar.

12391

Hazen in de sneeuw op een bevroren sloot.

12390

Op zoek naar een buizerd en opeens kwam hij tevoorschijn tussen de bomen.

12389

Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Ik kom net thuis dus nog geen tijd gehad vandaag om te posten, met jullie aller goedvinden doe ik dat morgen voor 12.00 uur.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik moet tot mijn grote spijt bekennen dat het mij deze week helemaal niet gaat lukken op te posten.
Mag ik uitstel tot maandag? Jullie mogen ondertussen wel gewoon starten met de kritieken hoor.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

JvdH schreefCOLONIk moet tot mijn grote spijt bekennen dat het mij deze week helemaal niet gaat lukken op te posten.
Mag ik uitstel tot maandag? Jullie mogen ondertussen wel gewoon starten met de kritieken hoor.
Van mij wel, aangezien ik over 2 foto's niet helemaal tevreden ben geeft mij dit ook nog even tijd :mrgreen:
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Van mij ook wel,is toch leuker als iedereen zijn foto's plaatst.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

MaestroNL schreefCOLONVan mij wel, ... geeft mij dit ook nog even tijd :mrgreen:
+1 :wink:
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Tuurlijk geen probleem.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik ga wel alvast beginnen met mijn reactie's.

Bagtjuh

12215
Mooie sfeervolle plaat, beestjes zijn gelukkig niet schuw.
Lekkere wazige achtergrond, mooie kleuren. TOP.

12216
Mooi vanuit een iets lager standpunt genomen, hertje kijkt je
wel een beetje argwanend aan. :) Mooie contrast met kleuren, het
goud met de blauwe lucht.

12210
Lekker scherp, ik had alleen misschien dat takje bij z'n oog wat weggepoetst.



P_FlaSh

12391
Ik krijg hier bijna een zomer "gevoel" van en zover is het helaas nog niet. :cry:
Mooi kleurcontrast. De kleuren rechtsboven en rechtsonder zijn volgens mij iets te
fel misschien dat je die iets kan verzachten.

12390
Van het zomer "gevoel" weer hup naar de winter, je bezorgt me warmte en kou na elkaar. :D
Lief tafreeltje van die konijntjes. Jammer dat ze zo ver weg staan maar ja ze zijn zo weg als je
dichterbij komt.

12389
Mooie wazige bomen en dan ineens die buizerd. Goed gezien.
Misschien dat je de foto iets meer had kunnen croppen nu is het veel blauw. De buizerd
lijkt er nu te zijn in "geplakt".



Nu de rest nog, kom op jongens; Maestro, JvdH en Builder. :lol: Het wordt mooi weer vandaag. :wink:
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Gelukkig was 't vandaag ook mooi weer...

Mijn bijdrage:

1.

12897

2.

12898

3.

12899

Landscape photography is the supreme test of the photographer - and often the supreme disappointment. - Ansel Adams
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mijn serie deze ronde noem ik ba(r)st. :wink: (omdat het gisteren weer geen mooi weer was :| )

#1

13064


#2

13065


#3

13066

Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

13071

13070

13069

Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

En met deze laatste serie van Maestro heeft iedereen zijn foto's geplaatst en kunnen de commentaren beginnen.

Thabita

#1. 12189
Mmmmm. Ik vind dit doorkijkje niet heel bijzonder. Beetje erg saai zelfs. Hier had je iets veel mooiers uit kunnen halen door minder op de foto te zetten (denk ik)


#2. 12190
Ook hier zie ik alleen een registratie van een spreeuw met zijn kop in een kokosnoot. Kleur en scherpte prima, maar compositie niet zo.


#3. 12191
Jou topper van de serie (vind ik). Mooie kleuren tegen een dreigende achtergrond. Ik had alleen dat bruggetje eraf gesneden. Verder staat alles mooi in beeld.


Bagtjuh

#1. 12215
Leuk dat je deze foto hebt kunnen maken, maar foto technisch vind ik het meer een registratie van een hert langs de weg. Misschien dat een flinke crop de drukke omgeving een beetje weg kan halen.


#2. 12216
Eigenlijk vind ik hier hetzelfde als bij #1. Mooie registratie maar niet meer dan dat.


#3. 12210
Kijk zo word het beter. De takjes storen niet eens erg. Mooi in beeld gebracht en de kleuren zijn ook mooi in verhouding.


P_FlaSh

#1. 12391
Mooie kleuren en heel mooi in beeld gebracht. Met het zien van deze foto krijg ik weer zin in de lente.


#2. 12390
Goed gezien, maar ook hier vind ik (net als bij #1 en #2 van Bagtjuh) dat het meer een registratie is dan een mooie foto. Er had (denk ik) meer in gezeten.


#3. 12389
Mooi. Door de takken links (zijn er wel een beetje veel) krijg je een mooie dieptewerking. Jammer dat de vogel een beetje klein op de foto staat. Misschien nog een beetje croppen.


Builder

#1. 12897
Wauw. Een hele mooie verloop van de scherpte diepte en prachtig in beeld gebracht.


#2. 12898
Ook deze statt mooi in beeld. alleen doet het beeld mij minder dan #1.


#3. 12899
Mooi, maar ik vind hem een beetje zaai. Er gebeurt niets tussen de voorgrond en de boom. Een 'konijntje' zou hier wonderen doen.


MaestroNL

#1. 13071
Ik ben benieuwd wat je van mijn foto's gaat zeggen. Twee zielen een gedachte denk ik :D
De stronk staat mooi in beeld en je hebt een lekkere bokeh. Ook de kleuren vind ik erg mooi.


#2. 13070
Ik moest 2x kijken voor ik het kruis zag. Die had daarom van mij wat prominenter in beeld gemogen. Maar al met al een mooi beeld met dito kleuren.


#3. 13069
Deze vind ik geweldig. Wat een uitzicht (en wat moet het koud geweest zijn). Prachtig landschap. Mooie diepte doordat de voorgrond, middenveld en achtergrond heerlijk 'samenwerken'.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar