Schitterende foto [IJSvogel onderwater]

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
legasy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 11:29

Hallo allemaal.
Er staat een prachtige foto in het http://www.ad.nl" onclick="window.open(this.href);return false; van een duikende ijsvogel in een bak water.
Ik heb zeer mijn twijfels of het allemaal wel echt is maar daar gaan we voorlopig maar van uit!

[JvdH] Ik heb de foto even zichtbaar (met bronvermelding) hier geplaatst.
De AD site wisselt zo snel van beelden.


Afbeelding
Bron: AD.nl -> Opmerkelijke foto's van deze week
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Op internet staat ook een andere mooie foto. Zoek maar eens met http://www.google.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

even serieus nu... kun je misschien de directe link geven, op AD staan namelijk veel foto's.
Gebruikers-avatar
Crazyrooster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 18:28
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

Ik vermoed dat dit artikel bedoeld word.
Canon EOS 1000D | EF-S 18-55 | EF-S 55-250mm IS | EF 50mm f/1.8 II | Fotografie Emmen | Flickr...
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Creatief... je moet er maar op komen om op die manier je plaatje te kunnen maken.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Waanzinnig mooie foto. Ik heb wel dubbele gevoelens bij het zo kunstmatig in scene zetten bij natuurfoto's. Maar als de vogel er geen last van heeft, dan moet het wel kunnen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

HIj is zonder meer erg gaaf! Ik heb minder geduld.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

We hebben het hier al eens eerder gehad over de totstandkoming van de foto. Of dat nu de foto mooier of minder mooi maakt. Als ik me niet vergis ging dat toen over een foto van een wolf over een hek ofzo die een prijs gewonnen had. Dat bleek ook een dressuur wolf te zijn.

Bij dit voorbeeld is het wel knap dat je zo'n beestje af kunt richtten maar dat is mijns inziens niet de bedoeling. Ik had het veel knapper gevonden als ie 12 maanden op zijn buik in de rivier gelegen had. Krijg je dan niet zo'n mooie foto? Vette pech, dan maak je hem niet. Somigge dingen moet je niet willen manipuleren....
Laatst gewijzigd door 1 op Sushi, in totaal 29 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
JW17
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 20:48

Ik ben het met Sushi eens. Op de buik in de rivier en anders geen foto. Dit is inderdaad een kunstje leren en dan een foto maken.
Dit is het artikel over die foto van de wolf over het hek.
Groet, JW
~~~~
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken...
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Nee, van mij geen waardering voor een dergelijke foto. Op deze wijze is alles vast te leggen.
Leuk voor jezelf misschien, maar tot een dergelijk kunstje is iedereen in staat. Als je de tijd en geduld er maar in wilt steken.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

almanbrother schreefCOLONNee, van mij geen waardering voor een dergelijke foto. Op deze wijze is alles vast te leggen.
Geheel mee eens.
In het circus (niets met fotograferen te maken :wink: ) werkt het ook zo :?
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Dus volgens sommigen zou je hier geen waardering voor moeten hebben... Wat is er anders aan het voeren van een visje aan een ijsvogel in vergelijking met het lokken van vogels in je tuin met zaadjes en een mooie setup maken met een mooie tak en rustige achtergrond zodat je die pimpelmees er prachtig op kunt zetten? Die pimpelmees zit dan niet achter glas onder water, dus al die foto's stellen dan helemaal niks meer voor als deze foto al wordt bestempeld als "een kunstje leren en dan een foto maken". Knap kunstje met eindeloos geduld dan. Komt toch wel wat meer bij kijken en ik vind het prachtig gedaan.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
markskiekjes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2008 21:57
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

M.i. gaat het binnen natuurfotografie vaak om een 'way of life'. Het dagenlang met je smoel in de modder liggen voor het perfecte shot is een belangrijk onderdeel van die 'way of life'. Het in scene zetten kan misschien een mooier product (foto) opleveren, maar de charme van hoe het product tot stand is gekomen, is dan veel minder groot.
Een vergelijkbaar verschil zit 'm in het maken van een 'mooie foto' of het maken van een foto mbv de beste apparatuur (oftewel: iemand die fotografeert om de foto's, of iemand die fotografeert vanwege de apparatuur).
http://www.flickr.com/photos/markskiekjes/ || http://www.primafocus.nl/
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb hetzelfde als XiaoBianZi. Geen probleem mee. Het vogeltje krijgt zijn visje, de fotograaf zijn foto. Niemand is er slechter van geworden.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Niet? Heeft de fotograaf ook onderzocht hoe het met het vogeltje ging toen hij eenmaal de bak weer had weggehaald?
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONNiet? Heeft de fotograaf ook onderzocht hoe het met het vogeltje ging toen hij eenmaal de bak weer had weggehaald?
Snaveltje krom, pijn in het snaveltje, pijn in de nek...
Ook ik blijf zware bedenkingen hebben tegen dit soort methodes :(
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

C@sp@r schreefCOLON
Sushi schreefCOLONNiet? Heeft de fotograaf ook onderzocht hoe het met het vogeltje ging toen hij eenmaal de bak weer had weggehaald?
Snaveltje krom, pijn in het snaveltje, pijn in de nek...
Ook ik blijf zware bedenkingen hebben tegen dit soort methodes :(
Tja... zolang je niet weet hoe de opstelling was? Misschien is het wel in de natuurlijke omgeving gemaakt waarbij de camera in een glazen bak is gezet?
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Foto van de opstelling staat in het artikel.

Edit:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

:? :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik denk dat als je je vetbolletjes weghaald uit de tuin, het pimpelmeesje echt wel slim genoeg is om naar de buurman te gaan en ik denk dat die ijsvogel echt wel z'n visjes uit de rivier zal blijven halen.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Lijkt me niets mis mee met deze opstelling. De vogel weet ook wel hoediep die bak is en kan echt wel remmen. Niets aan de hand dus...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar