Ratten fotograferen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Een hele lieve collega van mij heeft een paar ratten, nu gaat ze binnenkort weg van mijn afdeling en ik wil
als afscheidscadeautje een serie maken van haar ratten omdat ze daar helemaal dol op is.
Ik heb zo'n ministudio waar ik ze in wil doen zodat de achtergrond egaal is en niet een rommelige kamer. Daar wil ik
dan bijv. een appel in zetten met 1 of meer van haar ratten.
Nu is mijn vraag; welke instellingen moet ik hiervoor gebruiken, flitser ja of nee. Het zijn natuurlijk zeer beweegelijke
beestjes en ik wil wel met iets moois komen voor haar.
Dus heeft iemand tips voor mij?? :D
Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Waneer je er niet uit denkt te komen met je instellingen, DE AUTOMAATISCHE INSTELLINGEN! []
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Als de beestjes een beetje op hen gemak zijn kan je toch een beetje uitproberen.
Flitsen met beesten zou ik voorzichtig mee zijn, kweet niet hoe de ratten daar op reageren.
Gezien de beweeglijkheid word het in ieder geval een wat snellere sluitertijd denk ik.
Of misschien met flitsen met een softbox of iets dergelijks.
Heb hier zelf geen ervaringen mee ( niet met de ministudio en niet met beesten fotograferen op deze manier )
dus het zijn zomaar wat ideetjes van mijn kant.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ratten zitten stil als ze gaan wassen of eten. Moeten ze zich wel op hun gemak voelen, anders zullen ze een schuiplekje zoeken. Dus als ze erg tam zijn kun je wat te knagen op de studiotafel leggen en dat zullen ze oprapen en met twee handjes op gaan eten... Zijn ze nerveus dat pikken ze het eten op en zijn ze weg :)

Flitsen zou ik niet doen. Schrikken ze van en dan zijn ze evengoed er vandoor. Zorg voor voldoende 'vast' licht en hou je sluitertijden kort. neem iets mee om de hun aandacht te trekken... (geen gastoeter natuurlijk :P wellicht weet de eigenaar iets wat ze lekker vinden, of waar ze mee spelen) zodoende kun je de kopjes een beetje sturen.

Succes.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
JW17
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 20:48

Die gastoeter kan wel werken maar dan zitten die ratten heeeel lang stil, ze doen na de hartverzakking niks meer denk ik... :shock:
Groet, JW
~~~~
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar