eyecatchers of Rotterdam

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Tijdje geleden vroeg uit de veren gegaan en naar het centrum van Rotterdam getrokken.
Het ochtendlicht was niet zo mooi als ik had gehoopt. Maar toch ben ik zelf tevreden met deze foto's.
Hier de resultaten

foto1
Afbeelding
(verticale panorama van 4 foto's)

foto 2
Afbeelding
(horizontale panorama van 4 foto's)

foto 3
Afbeelding

foto 4
Afbeelding

foto 5
Afbeelding

foto 6
Afbeelding

foto 7
Afbeelding
(deze heb ik al weer een tijdje gelden gemaakt, maar wilde ik toch graag even laten zien)

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de resultaten
Zoals altijd zijn tips en verbeterpunten van harte welkom

Bedankt voor het kijken.
Nog meer bedankt als je een reactie achter laat.

groet

Peter
Laatst gewijzigd door 1 op peter1970, in totaal 20 keer gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

He dat is een recente foto......ik nl net dat nieuwe logo van NN op DP gemaakt...leuk om te zien. Zou ik die in hoge resolutie kunnen krijgen??

Gr John.
netwerken is net werken
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Mooi gedaan en mooie serie. Hier hou ik wel van. Ken de Weena-toren zelf niet (foto 4) maar hier lijkt hij naar boven toe breder te worden. Leuk effect maar is dit werkelijk zo of teveel gecorrigeerd ? Henk.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb het idee dat lenscorrecties zouden kunnen. Hoeft niet want het kan wat bijdragen dat vervormde maar toch.

Verder vind ik sommige foto's korrelig overkomen en dus details/scherpte missen. Wat je vooral bij de Weena goed kunt zien. Je hebt sharpness op hard of te scherp staan. Maar het kan ook liggen aan het feit dat je de foto hebt moeten plussen qua belichting, wat ik niet terug kan vinden in de EXIF want er ontbreekt nogal wat. Mijn foto's hebben meer EXIF data met LR maar misschien verklein je met een ander programma dan dat ik doe bij exporteren van LR.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

@jvanarkel: Weena is een panorama van 4 portrait foto's. Deze heb ik eerst verkleind en daarna samengevoegd met Photoshop. De verdere nabewerking heb ik gedaan met GIMP. Met deze software ben ik een stuk handiger dan met Photoshop. Ik heb flink moeten trekken om alles een beetje in recht en in verhouding te krijgen. Waarschijnlijk ben ik in dit proces (te)veel detail kwijtgeraakt. Ik zal kijken of ik dit weekend tijd kan vinden voor een nieuwe poging. die zal ik er dan als update bij plaatsen.

@hbarkhof:De groothoekcorrectie is aan de rechterzijde van de foto niet helaam goed uitgevoerd. Maar, nu je me erop gewezen hebt en ik ik nog eens goed kijk lijkt het vooral te komen doordat het midden van de toren te veel naar boven staat. Ook voor deze foto zal ik eens kijken of ik dit weekend een update kan plaatsen.

@Superjohn: Op mijn website kun je de foto in een goter formaat downloaden (1280*1017 px).
http://www.dorsman1970.nl/index.php?vie ... &Itemid=89. Als je hem groter wilt hebben, stuur dan even een pb met de gewenste grote in pixels. (resolutie zegt niet zo veel. Ik kan de resolutie van deze foto ook op 300 dpi zetten. Alleen blijft er dan maar een postzegeltjes over :) )

Bedankt voor jullie reacties
Kijk ook eens op mijn Flickr
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

off = uit
of = van

Misschien de titel voortaan gewoon in het Nederlands?
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

@eos4all: you are completely right.
bedankt
gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Vind het wel een gave serie , zal ook weer eens naar Rotterdam gaan....Moeten die lijstjes nou eigenlijk?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Ja, echt mooi. Vooral ook door de verschillende invalshoeken.
Nummertje 7 is wel een beetje het buitenbeentje in deze serie, valt uit de toom bij de rest van de moderne architectuur.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar