Ariel Pink's Haunted Graffiti in Rotown

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Afgelopen dinsdag een optreden bijgewoond van deze, wat bizarre, Amerikaanse groep. Belichting was kortweg een drama.... Er was een invallende belichtingsman, die normaliter 'slechts' 20 jaar het geluid daar deed. Bijna alleen blauwlicht van voren en achteren. Als dat dan eindelijk een andere kleur kreeg was het rood... van alle kanten. Kortom, een stevige uitdaging.
1

17779

2

17780

3

17781

4

17782

5

17783

6

17784

Het blijft lastig om in die zwarte gaten fatsoenlijke foto's te kunnen maken. Maar als het dan wél lukt ben je ook dubbel blij.
Benieuwd naar jullie opbouwende kritieken!
gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Gezien de spullen die je hebt gebruikt en de omstandigheden vind ik het resultaat best wel mee vallen.
Eigenlijk niet te doen met deze spullen en daardoor de trage sluitertijden.

In jou geval had ik gewoon alles lekker ingeflitst op de tweede gordijn :)
plus de volgende instellingen 1/15s, F4, ISO400

Dit was toch niet in de Boerderij in Zoetermeer want dat ziet er altijd wel beter uit.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

:-)
Neen, dit was in Rotown, hartje Rotterdam......
Maar het is wel te doen, maar moet nog even doorsparen voor die 60D of groter....
Alleen in die zwarte spelonken als deze is het erg lastig, zo ook Popcentrale en Dolhuis Dordrecht. Bibelot Dordrecht was daar en tegen weer een direkte zegen!
Meestal werk ik op iso 800 (bij 1600 teveel ruis imo), diafragma 4.0-5.6 en soms groter, sluitertijden 1/20 - 1/60, Maar we proberen het gewoon uit komende keer, al hoewel flitsen meestal zwaar uit den boze is... Thnx!
JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Als het donker is, toch die ISO naar boven schroeven en de ruis voor lief nemen. Diafragma f/4 of f/5,6 is gewoon niet bruikbaar in deze omstandigheden. Minimaal f/2,8 en nog liever naar de f/1,8 of f/1,4 Dit is nu typisch een geval waarbij je je apparatuur doelgericht moet kiezen bij aanschaf.

Van het resultaat dat er nu is kan ik over het algemeen zeggen dat het te donker is. Wanneer in RAW geschoten kun je ze nog een stopje overbelichten. Maar deze foto's komen in zwartwit beter tot hun recht, denk ik. Wat foto's zelf betreft vind ik de eerste goed, en dan wordt het minder. Voornamelijk vanwege scherpte. Maar desalnietemin geen onverdienstelijke foto's met de beperkingen die je had.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Voordeel van zwart is ook dat je daar juist wat ruis wilt hebben (ik ten minste) om een beetje bite in de platen krijgen. Verder is boven alles al gezegd. Plaat#1 lijkt me in ZW erg gaaf.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar