Corpus Christi

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Corpus Christi: Het lichaam van Christus. Op de tiende dag na Pinksteren vieren rooms-katholieken de instelling van de eucharistie.
Ze eten op deze dag brood en drinken wijn. Het brood verwijst naar Jezus' lichaam, de wijn naar het bloed dat Jezus offerde omwille van het heil van de mensen.
In El Perello, een dorp in het zuiden van Catalunya (spanje), wordt, zoals in meerder dorpen gebruikelijk is, Corpus Christi gevierd door het aanleggen van een soort tapijt door het dorp.
Als materiaaal wordt vooral gekleurd zout en graan gebruikt.
Om de paar honderd meter wordt een altaartje neergezet met bloemen, wijn en brood.
Veel dorpsbewoners beginnen de avaond tevoren al met het werk, waarbij elk deel van het dorp een stukvan de route voor z'n rekening neemt en een andere voorstelling maakt.
Als het allemaal af is loopt er een onafgebroken route van zo'n kilometer door het dorp.
Op Coprus Christi zelf start na de mis van 18.00 uur de processie. Ik wil proberen deze gebeurtenis in een zevental foto 's aan jullie te laten zien.


1 Het hele dorp bouwt mee.

Afbeelding


2. Nog even de laatste puntjes op de i

Afbeelding


3. En dan is het af

Afbeelding


4. De processie begint.

Afbeelding


5. Bij elk altaar wordt uit de bijbel gelezen....

Afbeelding


6...... en gebeden

Afbeelding


7. Ook de kinderen, die recent de eeerste communie hebben gedaan doen mee.

Afbeelding

Ook fotografisch hoop ik dat het geslaagd is, maar omdat reportagefotrografie m'n ding niet is zet is ze maar in testcase.
Laatst gewijzigd door 1 op BertusL, in totaal 17 keer gewijzigd.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Het is zeker geslaagd!
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Mooie serie en voor de ingewijden een herkenbaar verhaal :wink:
De kleuren en lichtval maken het heel sprekend, alleen bij foto 4 komt er rechtsonder wel veel licht op het jongetje.
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Fraaie registratie! :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

RonaldMa schreefCOLONMooie serie en voor de ingewijden een herkenbaar verhaal :wink:
De kleuren en lichtval maken het heel sprekend, alleen bij foto 4 komt er rechtsonder wel veel licht op het jongetje.
Foto 4 is geflitst; had ik bij nader inzien beter niet kunnen doen. Leuk dat ze in de smaak vallen.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooi gedaan! En zeker in combinatie je toelichting maakt dit voor mij een hele "lekkere" serie om naar te kijken!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar