Mijn vriendin

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jordysport
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010 12:41

Hallo,

Toen ik samen met mijn vriendin op vakantie was heb ik een aantal mooie plaatjes van haar geschoten.
Ik zelf ben er heel blij mee, maar ik wil deze foto's graag met jullie delen zodat ik de volgende keer nog mooiere foto's van haar kan maken.
ik hoop op veel tips!

Groeten,

Jordy

#1
Afbeelding
#2
Afbeelding
#3
Afbeelding
#4
Afbeelding
#5
Afbeelding
#6
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Ik kan er eigenlijk weinig van zeggen.

Vind het mooie foto's niks mis mee. Mooie kleuren, mooi belicht.
Foto 2 vind ik de minste, het idee is zeker leuk alleen had het mij mooier geleken als hij wat minder krap gekadert was.

Mooie meid ook trouwens.
Gebruikers-avatar
jax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2006 23:13
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

Mooie foto's.
6: mijn favorite
Canon Eos 5D mark II
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Nou Jordy, hier mag je trots op zijn. Niet alleen op de foto's, maar ook op je vriendin. Leuk meid hoor !
Bij de laatste foto heb je goed op de achtergrond gelet.
Mooie fleurige foto met een fleurige achtergrond. Deze kan zo aan de muur bij je vriendin of bij jou natuurlijk. :wink:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Idd leuke foto's. wel iets te veel gele kleurzeem.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Mag je blij mee zijn. Dat is niet zo maar een wandelingetje geweest en wat kiekjes maken. Ze is ook lekker vrolijk op de foto.
Wel zou je bij no. 1 en no. 6 wat meer afstand kunnen nemen tussen haar en de achtergrond. Dat maakt het net wat waziger en schilderachtiger.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Leuke serie!! Ik vind alleen foto 5 er niet tussen passen, de houding komt verdrietig over en de rest erg vrolijk.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Goede foto's en je hebt een mooie vriendin, vind ik. Wat betreft foto 5 ga ik met Diana mee. Foto 1 vind ik wel heel erg fraai. Deze komt lekker spontaan op me over.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
jordysport
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010 12:41

Hartstikke bedankt allemaal! :)
Niet verwacht dat ik zoveel positieve reacties zou krijgen!! :)
Ik ben het wel eens met jullie wat foto 5 betreft maar ik vond hem zelf wel mooi en om daar nou een apart topic voor te openen wou ik jullie ook niet aandoen!
Bedankt voor de reacties!! :)
(en wat mijn vriendin betreft ben ik het ook wel met jullie eens! :roll: :) )
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Dat kader kan echt niet..
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
coinoperator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2011 21:13
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ricked schreefCOLONDat kader kan echt niet..
Motiveer dat eens.
Mijn auto lekt geen olie, hij markeert zijn territorium.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

coinoperator schreefCOLONMotiveer dat eens.
Mogelijk is het wel, maar het kan niet.
Motivatie: Ik houd zelf wel van een mooi kader. Zeker met de foto's op het net. Maar zulke dikke randen vind ik ook afbreuk maken aan je foto's. Maaaaaaaar over smaak valt niet te twisten, dus 't is altijd nog jouw feestje.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
coinoperator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2011 21:13
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik vind de foto's zelf zeker de moeite waard, nummer 6 idd omdat de achtergrond erg goed matcht met de uitstraling van dit meisje.

Nummer 5 hoort idd ook niet in dit rijtje thuis maar heeft los van de rest gezien best niveau.

De kaders zijn licht, ik vind dat dit best wel kan bij de sfeer van deze foto's.
Mijn auto lekt geen olie, hij markeert zijn territorium.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik ben het wel eens met het kader. Alweer, jouw andere serie heb ik ook die comment gezet. Het kader doet afbreuk aan de foto's. Ik moest mezelf weer dwingen om de foto te bekijken en verder te kijken dan het kader. Subtieler is beter. Dun wit randje van een paar pixels is al voldoende. Ook het kleur van je lettertype met je naam leidt af op sommige foto's. Vooral de z/w. Soberder zou beter zijn.

Je foto's zijn heel mooi. Goed gekaderd, mooie achtergronden en een leuk spontaan model (vriendin)...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Leuke serie, over het kader valt te twisten, ik zie liever dit kader dan een logo in de foto, dat doet pas afbreuk aan een foto en over dit kader is wel wat werk aan vooraf gegaan, dus zal je het zelf mooi vinden..
foto 1 en 5 zou ik eruitlaten, en 5 apart plaatsen want het is wel een sterke foto..
foto 2 zou ik als laatste geplaatst hebben, maakt het verhaal een beetje af.. haha
Die 2 vind ik trouwens wel erg aantrekken, ik mis hier iets... een motion in de foto zegmaar, ruggefoto's zijn pas in trek als er iets gebeurd en dat het hier niet... volgende keer zou ze met gespreide vingers moeten lopen, alshetware dat ze de aren aanraakt, overheenglijdt met der handen, maakt het spannender..
foto 3 vind ik het prettigst, hier moet ik bij nadenken omwaar het gaat.. geeft je fantasie een beetje weer..

leuk..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Leuke foto's man! Ga zo door.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
jordysport
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010 12:41

bedankt voor alle reacties!
Wat betreft het kader, ik vond het zelf erg mooi maar zal de volgende keer een iets subtieler kader nemen! :)
@Jerenes, dankjewel voor je wat uitgebreidere uitleg wat betreft het kader! Ik vind het leuk dat je kan zien dat mijn vriendin een spontane meid is!
@huppekees, Ook bedankt voor je uitgebreide uitleg, hier kan ik echt wat mee!
@Selmak, Dankjewel!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar