Een impressie van Kasteel van Larochette in Luxemburg

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De ruïnes van het kasteel van Larochette getuigen van een burcht die haar oorsprong in de 11de eeuw vindt. Het kasteel is gebouwd op een bergkam van zandsteen, 150 meter boven het dal van de Witte Ernz. Na de overname van het kasteel door de Luxemburgse regering in 1979 werd begonnen met restauratiewerkzaamheden, die in 1987 werd afgerond. Het kasteel is geopend voor het publiek van Pasen tot eind oktober elke dag van 10 tot 18 uur.

p.s Ze hebben er ook heerlijke biertjes en een mooi terras 8) .

foto 1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

foto 4
Afbeelding

foto 5
Afbeelding

foto 6
Afbeelding

foto 7
Afbeelding

foto 8
Afbeelding

Als je nog meer foto's wilt bekijken van het kasteel, klik dan hier.

Opmerkingen en verbeterpunten zijn zoals altijd van harte welkom.
Bedankt voor het kijken

Groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mooi, ik ben er meerdere keren langs gereden vorig jaar en ben toen niet binnen gegaan. Dank voor de verlate fotoserie :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Langsgereden en niet eens een foto gemaakt. Dat je dat voor elkaar heb gekregen.
Het was de moeite van het bezoeken zeker waard. In het kasteel hangen ook allemaal platen die een aardige indruk geven hoe men destijds in het kasteel heeft geleefd. Ik heb er ook een paar op de foto gezet. Die kun je op mijn website vinden.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik was al in Kasteel Vianden geweest, het moet niet gekker worden :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Daar ben ik ook geweest. Ik had toen echter mijn fototoestel vergeten :evil: .
Kasteel Larochette is echter iets totaal anders dan Vianden.
Naar mijn persoonlijke mening is men hier bij deze restauratie volledig doorgeschoten en de weg kwijt.
Bovendien....geen bier te krijgen en ook geen terras.

Maar nu de foto's. Wat vind je daar van?

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mooi en vooral sfeervol, ik verbaas me altijd over het natuurschoon om de hoek en iedereen maar naar Thailand :) En beter belicht dan je buitenshoot :) onder de bladeren. Vianden is trouwens ook voor ons vorstenhuis gewoon een party kasteel, dus vandaar dat doorschieten :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLONDaar ben ik ook geweest. Ik had toen echter mijn fototoestel vergeten :evil: .
Kasteel Larochette is echter iets totaal anders dan Vianden.
Naar mijn persoonlijke mening is men hier bij deze restauratie volledig doorgeschoten en de weg kwijt.
Bovendien....geen bier te krijgen en ook geen terras.

Maar nu de foto's. Wat vind je daar van?

groet
Peter
Als je vind dat dit al doorgeschoten is dan zou ik zeggen laat het kasteel in Bourglinster dan maar helemaal voor stek gaan, dat is helemaal weg gerestaureerd. Ik ben ook in La Rochette geweest 1,5 week geleden alleen de kans om in de avond te gaan niet gehad, maar nu zie ik dat ik zeker wat gemist heb. Wel geweest in de avond bij het kasteel in Vianden dat is echt adembenemend. Het mooiste kasteel in de regio vond ik trouwens kasteel Beaufort, daar is een hoop bewaard gebleven ook na de restauratie. Zeker mooie foto's zeg.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

@jvanarkel: bedankt voor je reactie. En ook is was prettig verrast door Luxemburg.
@vonderstealth: Voor alle duidelijkheid met doorgeschoten en de weg kwijt bedoelde ik het kasteel in Vianden. Toen ik daar rondliep kreeeg ik een IKEA gevoel. Alleen ontbraken de "aanrijroutes". Ik heb ook wat nachtfoto's gezien. Dat heb ik echter moeten missen.
Bij Larochette was naar mijn mening wel een goede balans gevonden bij de restauratie. Alleen zouden ze die lelijke portiersloge weg moet halen.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Mooie serie! Misschien iets meer contrast erin zetten
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLON@jvanarkel: bedankt voor je reactie. En ook is was prettig verrast door Luxemburg.
@vonderstealth: Voor alle duidelijkheid met doorgeschoten en de weg kwijt bedoelde ik het kasteel in Vianden. Toen ik daar rondliep kreeeg ik een IKEA gevoel. Alleen ontbraken de "aanrijroutes". Ik heb ook wat nachtfoto's gezien. Dat heb ik echter moeten missen.
Bij Larochette was naar mijn mening wel een goede balans gevonden bij de restauratie. Alleen zouden ze die lelijke portiersloge weg moet halen.
Inderdaad dat bedoelde ik ook en wilde alleen zeggen dat in Bourglinster nog erger was dan in Vianden daar was de het gehele kasteel omgetoverd in een huwelijkslocatie. We mochten wel naar binnen alleen toen we naar buiten stapte kwamen de eerste mensen voor een huwelijksvoltrekking aan daar. Baeufort vond ik dan echt de mooiste, veel oude dingen en weinig 'verziekt' om zo maar te zeggen.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

@industrial63: bedankt. Ik zal bij een volgende serie eens kijken wat het effect is als ik het contrast verhoog
@vonderstealth: Bedankt voor de aanvulling. Als ik weer eens in Luxemburg op vakantie ga, moet ik dus zeker naar Beaufort gaan.
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar