Photoshop druppel vraagje

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik maak al tijden gebruik van druppels met photoshop. Dit werkt an sich prima maar ik loop altijd tegen hetzelfde aan.
Als ik bijvoorbeeld een flink aantal raw foto's wil verkleinen moet ik zelf altijd op de enter blijven duwen tijdens het uitvoeren van de foto's.
Bijvoorbeeld:
Ik heb een druppel gemaakt welke linkt naar een mapje om foto's op te slaan en de handeling die ik uitvoer is verkleinen. Ik wil ze opslaan als JPEG. Als ik dan aan de gang ga krijg ik 2 popups welke bevestigd moeten worden. Het opslaan als en de kwaliteit als ik me niet vergis. Is er een mogelijkheid dat dit ook automatisch gaat? Zodat ik dus enkel nog maar de foto's in de druppel hoef te slepen en te wachten tot alle foto's zo behandeld zijn?
Alvast bedankt.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Probeer eens het vinkje "override action save as command" in te schakelen.
Op die manier deed ik het vroeger in PS, tegenwoordig in LR gaat dat allemaal stukken makkelijker ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik moest in de handeling meenemen dat er opgeslagen moet worden. Dan pas werkt dat vakje wat je aangeeft. Maar we zijn eruit waarvoor dank :)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar