Excuses alvast, even *** schelden :(

ModeratorCOLON Global Moderators

wernerfotografie

Hallo allemaal !

Deze nieuwe topic even aangemaakt om even heerlijk van me af te typen en te schelden en dit met jullie te delen.

Afgelopen weekend kwamen mijn vriendin en ik thuis en bleek er bij ons ingebroken. Toen ik dat door had zei ik tegen mijn vriendin dat ze buiten moest blijven en dat ik binnen ging kijken (misschien was de dader er namelijk nog wel). Dader weg maar ook grotendeels van mijn fotogear waar ik *** maanden / jaren heb voor moeten sparen.

Gear wat gestolen is:
5d mark II met grip(gelukkig was deze al 2,5 maand oud) 450D met grip, 70-200 2.8 L, 17-40 L, 430EXII, lumix digitale camera, filters, gorrilapod, geheugenkaarten en onze ipad 32 GB. Zuur allemaal en ook met name het feit dat er iemand in ons stulpje is geweest die daar niet mocht zijn. Heel bizar allemaal en heb ook 2 dagen met een verdoofd gevoel rond gelopen.

Politie die avond nog langs geweest en PV opgemaakt. Na 2 uur alle sloten verwisseld, volgende dag de Techinsche Recherche langs geweest voor vinger en voet afdrukken maar verder dan een nike air-max schoendruk kwamen ze niet. Verzekering Unive op de hoogte gebracht. Lijst met alle goederen opgeschreven met bijpassende serienummers voor de politie. Vandaag al het PV binnen van de politie en doorgegeven aan Unive (even complimenten naar politie: Top afhandeling en allemaal zeer vlot. Had het 0900 8844 gebeld, en na 6 minuten stonden ze voor mijn deur, heel erg netjes)

Nu maar hopen dat we wat geld terug krijgen van de verzekering. Heb gewoon een inboedel verzekering. Weet iemand precies hoe dit gaat? Gaan ze van dagwaardes uit? Wat mag ik wel en niet verwachten? Zijn ze vlot met af handeling?

Dat was het dan wel even. ik houdt jullie op de hoogte hoe de afhandeling is verlopen en als jullie nog tips of opmerkingen hebben dan hoor ik dit graag van jullie.

Het is gebeurd en het spul is weg, komt waarschijnlijk ook niet meer terug maar ****** wat blijf je toch hangen met een enorm *** gevoel. Laat staan het onprettig voelen in je eigen huis maar dat slijt hopelijk wel weer (alsof ik daar een keuze in heb;)).

Groeten Werner
Laatst gewijzigd door 1 op wernerfotografie, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jeetje, wat 'n rotervaring! Gelukkig dat de afhandeling, in ieder geval tot nu toe, op rolletjes loopt.

Eén tip, nog: als je serienummers hebt van het e.e.a., gooi dat dan even in de database op Fotoapparatuur.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
wernerfotografie

Thnx voor Tip Bramos,

Ga ik gelijk even doen !!

Trouwens wat ook typisch is: Computer, externe schijven, laptops, navigatie systeem (lag naast de 5dII) lag daar ook allemaal voor het grijpen. Dat alles is er nog maar wel precies mijn fotogear. Denk dat de dief echt opzoek is gegaan naar mijn gear en ook daar op uit was. Als ik namelijk een boef was, dan had ik nog wel even iets meer meegenomen namelijk..

Ik blijf aanvullen haha: Hij had niet de moeite genomen om de rest mee te pikken maar nog wel de moeite genomen om de oplader uit het stopcontact te halen (was die dag aan het opladen) Wou graaag een compleet setje en dat is hem naar mijn mening ook prima gelukt.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Des te meer reden om 'n even in die database aan te melden, lijkt me :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Vervelend om te horen, hopelijk heb je nog alle facturen van je gear de verzekering wil daar nog wel eens vervelend over doen.
Wat zijn de serienummers?

En blijft marktplaats e.d. in de gaten houden ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
wernerfotografie

WireWess schreefCOLONVervelend om te horen, hopelijk heb je nog alle facturen van je gear de verzekering wil daar nog wel eens vervelend over doen.
Wat zijn de serienummers?

En blijft marktplaats e.d. in de gaten houden ;)
Marktplaats blijf ik zeker in de gaten houden maar ga er niet van uit dat die gasten zo dom zijn om die erop te zetten :P maar wie weet !

Alle facturen van mijn gear heb ik, inclusief de doosjes met serienummers heb ik mijn bezit, dus ze kunnen over alles moeilijk doen, maar de administratie heb ik prima voor elkaar. (gelukkig maar)
Laatst gewijzigd door 2 op wernerfotografie, in totaal 9 keer gewijzigd.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Allemaal heel erg vervelend. Begrijp heel goed dat je even verdoofd in je eigenhuis hebt rondgelopen.

Wat betreft wat er uitgekeerd gaat worden is en blijft beetje afhankelijk van je type verzekering. Advies neem even contact op met het Unive kantoor bij jou in de regio. Zij zullen je vast en zeker de juiste informatie kunnen verstrekken.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Hoe zijn ze binnen gekomen?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dat alles is er nog maar wel precies mijn fotogear. Denk dat de dief echt opzoek is gegaan naar mijn gear en ook daar op uit was.
*gooit knuppel in hoenderhok*

Het was vooral erg handig dat de inbreker wist wat er bij je te halen viel, je hebt het namelijk allemaal zo makkelijk voor hem neer gezet in je onderschrift...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Vreselijk.. ben blij dat zoiets me nog nooit is overkomen! Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om je administratie op orde te hebben! Lag het spul in het zicht??
Ik kan niks over de afhandeling van je verzekering kwijt.. heb het zelf gewoon nooit bij de hand gehad.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Wat een rotervaring zeg! Sterkte....
(dat schelden kan ik mij helemaal voorstellen.....)
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
wernerfotografie

Apple schreefCOLONAllemaal heel erg vervelend. Begrijp heel goed dat je even verdoofd in je eigenhuis hebt rondgelopen.

Wat betreft wat er uitgekeerd gaat worden is en blijft beetje afhankelijk van je type verzekering. Advies neem even contact op met het Unive kantoor bij jou in de regio. Zij zullen je vast en zeker de juiste informatie kunnen verstrekken.

Had al contact opgenomen met Unive maar die schakelen weer een schade expert ofzoiets in. Kerel achter de balie heeft alle documenten aangenomen, dus denk dat het maar afwachten is..
jjas schreefCOLONHoe zijn ze binnen gekomen?
Hebben het raam van de badkamer gefoceerd. Zo naar binnen, en door het hele huis rond gesnuffeld, de reserve sleutel gevonden en netjes via de achterdeur met de reserve sleutel nog in sleutelgat weer naar buiten gegaan.
bobvanduin schreefCOLON
Dat alles is er nog maar wel precies mijn fotogear. Denk dat de dief echt opzoek is gegaan naar mijn gear en ook daar op uit was.
*gooit knuppel in hoenderhok*

Het was vooral erg handig dat de inbreker wist wat er bij je te halen viel, je hebt het namelijk allemaal zo makkelijk voor hem neer gezet in je onderschrift...
Ah dat zal het zijn geweest, meneer heeft eerst even op eosdigitaal gekeken :D. Scheelt dat de 5d2 met 70-200 niet opvalt als ik buiten fotos loop te schieten... (snap wel je punt hoor)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

what The F*CK! :S

dit snap je toch niet he!? :S
man man man..

veel sterkte het enige wat ik kan zeggen is het inderdaad op internet te zetten enzovoorts..
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
wernerfotografie

Rocker schreefCOLONVreselijk.. ben blij dat zoiets me nog nooit is overkomen! Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om je administratie op orde te hebben! Lag het spul in het zicht??
Ik kan niks over de afhandeling van je verzekering kwijt.. heb het zelf gewoon nooit bij de hand gehad.
Nee spul lag niet in het zicht, (ipad weet ik niet zeker of die wel of niet in het zicht lag) maar loop wel regelmatig met mijn gear om mijn nek fotos te maken. Dus men zag wel dat ik een "dikke" camera had.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

wernerfotografie schreefCOLON Ah dat zal het zijn geweest, meneer heeft eerst even op eosdigitaal gekeken :D. Scheelt dat de 5d2 met 70-200 niet opvalt als ik buiten fotos loop te schieten... (snap wel je punt hoor)
Je moest eens weten hoeveel mensen (goed of kwaad) gebruik maken van sociale media. Een kort twitter/hyves/facebook bericht dat je uit eten bent in dit-en-dat restaurant en ze weten precies dat je de komende 2 uur niet thuis zult zijn, dat in combinatie met vooraf verzamelde informatie kan een mooi lijstje opleveren voor ze.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
wernerfotografie

bobvanduin schreefCOLON
wernerfotografie schreefCOLON Ah dat zal het zijn geweest, meneer heeft eerst even op eosdigitaal gekeken :D. Scheelt dat de 5d2 met 70-200 niet opvalt als ik buiten fotos loop te schieten... (snap wel je punt hoor)
Je moest eens weten hoeveel mensen (goed of kwaad) gebruik maken van sociale media. Een kort twitter/hyves/facebook bericht dat je uit eten bent in dit-en-dat restaurant en ze weten precies dat je de komende 2 uur niet thuis zult zijn, dat in combinatie met vooraf verzamelde informatie kan een mooi lijstje opleveren voor ze.
Point taken !!
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Werner,

Wat rot zeg, voor je! :(

Ik zal het één en ander ook in de gaten blijven houden.

Helaas, zijn er mensen die niet met de fikken van andermans spullen kunnen blijven. :evil:

Tip: Check niet alleen marktplaats, maar ook Marktplaza, Speurders, Marktnet enz. enz. Je weet maar nooit.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heel beroerd voor je, sterkte (het is toch een inbreuk op je leefomgeving, afgezien van het gejatte).

Misschien voor velen nuttig:
http://www.politiekeurmerk.nl/downloads" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Jeetje wat verschrikkelijk balen is dit zeg!! En dan druk ik het heeeeeel zachtjes uit.
Als ze alleen je foto gear hebben meegenomen, zijn ze daar inderdaad speciaal voor binnen gekomen. Dat lijkt mij helemaal een enge gedachte, misschien is heb iemand uit de buurt... Brrrrrrrr
Ik hoop dat je behoorlijk wat vergoed krijg van de verzekering, zodat je weer een beetje opnieuw kan opstarten.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
wernerfotografie

Dianawoman schreefCOLONJeetje wat verschrikkelijk balen is dit zeg!! En dan druk ik het heeeeeel zachtjes uit.
Als ze alleen je foto gear hebben meegenomen, zijn ze daar inderdaad speciaal voor binnen gekomen. Dat lijkt mij helemaal een enge gedachte, misschien is heb iemand uit de buurt... Brrrrrrrr
Ik hoop dat je behoorlijk wat vergoed krijg van de verzekering, zodat je weer een beetje opnieuw kan opstarten.
Ja het leek ons er ook op dat ze alleen voor mijn gear naar binnen zijn gekomen, anders hadden ze de rest ook wel meegenomen, ze hadden alles in een mooie grote lowepro tas meegenomen dus dat viel waarschijnlijk ook niet zo op. Ja de kans dat het iemand in de buurt zou kunnen zijn of die ons kent is ook zeker aanwezig. Alleen kan je niks hard maken dus zou het een beetje oneerlijk zijn om de mensen in mijn buurt er van te verdenken. Maar het spookt wel door je hoofd heen natuurlijk.

Ik hoop gewoon dat het een onbekende is, wens hem veel plezier met het setje wat hij er ook mee doet (prima setje om mee te fotograferen trouwens) en hoop inderdaad dat ik geneog terug krijg van de verzekering zodat ik weer een beetje wat gear ervoor kan terug kopen. Zo camera loos is ook niks aan (en ga september op vakantie :S)

Gr. Koos Cameraloos ;) !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar