Simply Electronics..

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Hallo!

ik heb 'n vraagje of iemand hier al 'ns iets besteld heeft..
ik wil namelijk de 70-200 f/4L bestellen..
maar is deze betrouwbaar..?
ik zie verschillende reviews hierover..
dat deze wel betrouwbaar is en ook weer niet..
hebben 'n adres in engeland maar gevestigd in Honk_Kong..?
het gaat via Pay-Pal.. dus het zou wel goed komen.. toch? :oops:
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Als je even googeld op "problemen Pay-Pal" of "kopersbescherming Pay-Pal", dan weet je dat puur het feit dat het via PayPal verloopt geen enkele garantie biedt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik voel me op het moment niet zo snugger..
maar wat ik lees.. moet ik dus begrijpen dat Pay-pal niet echt te vertrouwen is..? :s
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Sorry, ik was misschien niet zo duidelijk. Ik bedoel niet dat Paypal zelf niet te vertrouwen is, maar wel dat het feit dat betalingen via PayPal verlopen, lang niet altijd garantie biedt dat alle bij je transactie betrokken partijen ook safe zijn. Er zijn legio voorbeelden waarbij, ondanks betaling via PayPal, er toch grote problemen ontstonden.

Puur persoonlijk zou ik niet snel iets duurs bestellen bij een winkel waarbij ik op voorhand al negatieve berichten tegen kom, zeker niet als die winkel zich in het buitenland bevindt. Als er dan problemen zijn, zit je met enorme kosten om je gelijk te halen.

Is je lens daar zoveel goedkoper dat je dat risico zou willen nemen?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

€60,-
is wel 'n mooi filtertje denk ik zo.. :o
en aangezien Pay-Pal je geld terug stort als je het niet ontvangt of niet tevreden bent.. dacht ik dat het wel kon.. ;)
maar jij raad het wel af?
en €60,- extra betalen en hem morgen al kopen..
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nogmaals, het is persoonlijk, maar ik zou die gok niet nemen. Die kopersbescherming van PayPal stelt in de praktijk niet veel voor. Kijk maar eens op de consumentenfora van Tros Radar, Kasse enzovoort. Dan weet je genoeg... :wink: Natuurlijk, 60 euro is snel verdiend. Maar als je om en nabij de 500 euro kwijt zou raken (goedkoopste die ik zo snel tegen kwam was € 530,00), ben ke verder van huis.

Ik ken de toko verder niet. Misschien zijn er nog andere forumleden die er ervaring mee hebben.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind.....
Dat als je iets koopt online dat je ook geen recht hebt van spreken als er problemen mee zijn.
Of je moet er vrede mee hebben dat je het zelf op moet sturen en er zelf achteraan moet gaan mocht er iets mis zijn.
En dan spreek ik over het gunstigste geval dat je inderdaad ook je nieuwe speelgoed thuis gestuurd krijgt, en dat er tijdens transport niets mis gaat.
Ik betaal dus liever wat meer zodat ik kan terug vallen op een winkel die alles voor me wil regelen.
Zoals jullie misschien wel weten heb ik dus pas een 600D gekocht en op internet was die goedkoper dan in de winkel.
Maar als ik problemen heb van wat voor aard dan ook dan kan ik 100% op hun terug vallen.
Ik heb een foto curcus gekregen en als ik vragen heb kan ik altijd bellen of lang komen!
Dat vind ik echt wel €60,- waard.
(Maar dat is alleen maar mijn mening hoor)
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Geen ervaringen mee en als je googled dan kom je verschillende ervaringen tegen.
Als ik , van wat ik gelezen heb, een gemiddelde zou moeten geven zou ik een krappe 7 geven.
Dus bij 7 op de 10 gaat het goed, maar dat is wat ik er van gelezen heb.
Heb al eerder bij deze site gekeken maar vond zelf het risico te groot.
blubber schreefCOLONIk heb er geen ervaring mee maar ik vind.....
Dat als je iets koopt online dat je ook geen recht hebt van spreken als er problemen mee zijn.

Dat je geen recht van spreken heb als je iets online koopt vind ik je reinste onzin, als consument heb je bij niet geleverde of slecht geleverde goederen
of kapotte goederen natuurlijk altijd recht van spreken. Volgens mij is dat hier zelfs wettelijk geregeld.
blubber schreefCOLONOf je moet er vrede mee hebben dat je het zelf op moet sturen en er zelf achteraan moet gaan mocht er iets mis zijn.
Is soms waar maar soms ook niet, er zijn zat bedrijven met een prima service, ook via internet.
Ik heb zelf ooit eens een versterker in Amsterdam gekocht, 100km heen en 100km terug gereden omdat hij daar bijna 300 euro goedkoper was.
Helaas nog 2 keer daarheen moeten rijden voor garantie perikelen, had ik hem beter via internet kunnen kopen, het postkantoor is dichterbij.
blubber schreefCOLONEn dan spreek ik over het gunstigste geval dat je inderdaad ook je nieuwe speelgoed thuis gestuurd krijgt, en dat er tijdens transport niets mis gaat.
Dat is niet zozeer het gunstigste geval, het gaat meestal gewoon goed.
Fout kan het altijd gaan, ik kan je hele verhalen vertellen over een wasmachine die ik gewoon in de winkel hier gekocht heb en waar van alles fout mee is gegaan.
M.a.w., het hoeft niet perse fout te gaan via internet en het hoeft niet perse goed te gaan in een winkel.
Als je maar bij de juiste winkel koopt en dat is nou precies waar de TS om vraagt, of dit een goede winkel is.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

bedankt voor de reacties!
nou.. ik bestel hem gewoon via KE of In belgie (wat ook betrouwbaar is.. heb er al eerder besteld)
het is ook nog 'ns even duur.. :oops:
ik had me verkeken.. :s

nogmaals..
bedankt voor de reacties! ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar