achtergronden samenvoegen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Ik was van plan om een witte achtergrondrol te kopen te kopen van 3.60 m.
Tot ik de belachelijk hoge prijs vernam...
194 euro bij konijnenberg, terwijl mijn rol van 2.75 m 81.95 euro koste vorig jaar...
Kwestie van vraag en aanbod zeker ?
Nu vroeg ik me af of je het ziet als je 2 rollen combineert, naast mijn rol van 2.75 eentje van 1.35 hangen ?
Een achtergrondrol zal je waarschijnlijk niet kunnen huren veronderstel ik ?
Gebruikers-avatar
ReneC
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2007 15:42
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Dit is ook een probleem waar ik al geruime tijd mee rondloop.

Ik heb ook met het idee gespeeld om met twee rollen naast elkaar te werken, maar ben erg bang dat het erg veel shop werk oplevert.
Als je twee rollen naast elkaar hangt, krijg je volgens mij een lelijke naad die nooit helemaal gelijk loopt. Hierdoor krijg je dan weer schaduw op je andere achtergrond volens mij.
Mooier zou het dan denk ik al zijn als je een stukje overlap zou kunnen creëren, maar dan moet je ook weer twee losse rolhouders gaan gebruiken.

Bovenstaande heeft mij tot nu toe doen besluiten om het nog niet uit te proberen.
Ik blijf dit topic dan ook volgen.

PS Ik speel nu met het idee om met doek te gaan werken voor dergelijke breedtes. Moet alleen nog eens uitzoeken waar je dergelijke doeken kan aankomen.

Grtz René
Kijk ook op www.familie-claassen.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Achtergrond rollen huren heb ik ook nog niet gevonden en kan ik mij ook niet voorstellen.

Bij cameranu zijn ze iets goedkoper en heb je ook van die collapsible, opvouwdoeken zeg maar. max maat daar is 5m*2.5m

http://www.cameranu.nl/nl/Studio-Access ... 5094_6973/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Vergeet niet dat die rollen van 3.60 ook 30 meter lang zijn ipv 11 meter he ! Dus zo duur is het niet. Ik werk wel eens met een extra rol ernaast om breder te gaan, maar dat is een hoop gedonder hoor. Extra statief ernaast en het loopt niet gelijk. je krijgt kleurverschil en schaduw etc etc. Daarbij staat het ook erg onprofessioneel al dat gestuntel......ik ga dus zeker die brede rollen aanschaffen

groet Martijn
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

martinus schreefCOLONVergeet niet dat die rollen van 3.60 ook 30 meter lang zijn ipv 11 meter he ! Dus zo duur is het niet.
groet Martijn
Was het maar waar ! Die van 194 euro bij Konijnenberg is zelfs maar 10 meter lang !

http://www.fotokonijnenberg.be/product/ ... -10-m.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Die shoot kon wel eens geld kosten ipv opleveren als er een statief of model omvalt op dat korte rolletje...!

Wat een prijzen zeg, ongelofelijk.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Heb dus de rol van 3.60 nie gekocht ook. Belachelijk duur,en moeilijk te transporteren. Word ook zelden verkocht om die redenen blijkbaar. Heb eentje van 1.35 gekocht en een uitbreiding van het achtergrondsysteem.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Even verder kijken dan je neus lang is......

http://www.folux.nl/achtergrond-papier-3.60x30m" onclick="window.open(this.href);return false;
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

martinus schreefCOLONEven verder kijken dan je neus lang is......

http://www.folux.nl/achtergrond-papier-3.60x30m" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan is die van konijn toch echt wel belachelijk duur ! Bedankt voor de tip, had uiteraard al gegoogeld op die rollen, over het hoofd gezien blijkbaar !
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Of misschien is de omschrijving bij Konijn iets te klakkeloos neergezet? Over het algemeen zijn liggen ze toch meestal wel redelijk in lijn met de anderen namelijk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar