Compatibele grip of Canon?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Vroeg me net af of er merkbaar verschil tussen tussen een immitatie en een originele BG-E6 ?

Voorheen had ik op de 50D een originele Canon grip en die beviel me perfect maar goed, welke ervaringen hebben jullie opgedaan ivm bovenstaande vraag?

Alleen zit er tussen de immitatie en de canon dikke 150 a 160 euro verschil vandaar dat ik me nu afvraag of het prijsverschil het waard is of niet?

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Dexter202

Hier vind je redelijk wat ervaringsberichten. Ik heb een Phottix grip voor mijn 7D (en een originele voor mijn 350D) en ben er erg tevreden over. Ik denk niet dat de originele een meerwaarde heeft die het verschil van 100+ euro kan rechtvaardigen.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Eens.
Zowel Phottix als Meike zijn gezien het prijsverschil zeker goede alternatieven.
Looks and feel zijn ook nagenoeg gelijk met het origineel.

En nee, ook met die cam / combi hoef je je niet te schamen dat je toch ergens op wilt bezuinigen.. ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Gebruik zelf op beide camera's de imitatie grip van Phottix.
Heb zelf geen negatieve ervaring er mee en ook nooit van een ander gehoord dat het niet goed ging.
Persoonlijk denk ik dat het in deze tijd waar we de broekriem moeten aanhalen je zelf te kort doet als je voor een orginele Canon-grip gaat.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Okay....het begint me duidelijk te worden......;)

Bedankt voor de reacties!!!!

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Fred je hebt toch al een batterijgrip? Ik nog niet en vind dit dus ook een interessant topic.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Euh....ik had een grip...onder de 50D....maar die is vervangen door een 5d2.......;)

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Zoooooooooooo hee!! :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Yup....hihi....en tevens een 24-70mm erbij gekocht....leuk verjaardags cadeau he?

Heb ook een phottix grip net besteld......;)

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
maudy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 15:51

Ik heb 14 dagen geleden een een batt grip gekocht de BG 550 D voor de 550 D ik heb hem 89.95 betaald bij foto rubens de grip van Canon koste 159 euro dus dat is bijna het dubbele :shock: het toestel ligt nu beter in de hand als mijn 70 -200 lens erop staat .
Al doende leert men .
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik dacht dat bij de Phottix op een 5D2 de batterij-info niet doorgegeven wordt? De vraag is of je dat nodig vindt natuurlijk voor die prijs.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Helaas is de nieuwe grip al onderweg....ff checken morgen of dit idd zo is.... :?

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Hoe zit het eigenlijk met de weathersealing van de originele vs de imitatie? Er ligt me iets van bij dat de originele wel weathersealing had en de imitatie niet?? Of hebben ze het beiden wel/niet? Het is ook een beetje zuur als je al je spullen weathersealed heb en vrolijk in een regenbuitje staat te fotograferen en dan ineens blijkt dat er via je grip toch nog een zwembad aan het vormen is in je camera ;)
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

De originele in iedergeval wel, de imitatie durf ik niet te zeggen.
Heb tijdens de vakantie in Canada met een fikse regenbui staan fotograferen, zonder enig probleem.

ps: mooie aankoop Fred..... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Heb hem binnen, op het eerste gezicht zie/voel ik niet eens een verschil met de originele die ik op de 50D had.

Ziet er prima uit dus, batterij weergave werkt gewoon zo te zien.....;)

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

op mijn "oude" 5D wilde ik een grip, de originele was toen van magnesium en het geheel werd loodzwaar, heb dus toen bewust voor de Phottix gekozen, vanwege gewicht, niet de kosten, voor die enkele keer dat ik hem/haar eronder heb doet ie zijn werk gewoon goed en dat is vasthouden van 2 baterijen en de vertikale ontspanknop.
Weet niet of de nieuwe voor de mark 2 ook van magnesium is ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Dianawoman schreefCOLONFred je hebt toch al een batterijgrip? Ik nog niet en vind dit dus ook een interessant topic.

Ik heb op mijn 60D een Meike via Ebay, nog geen 47 euro en de werking is perfect. Sluit prima aan op mijn 60D en laat dus ook de via mijn cam de info van mijn accu's zien, waarvan 3 niet van Canon zijn.
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Waar heb je deze gevonden? Ik wil ook zo'n grip voor mijn 5D markII. Ik ben wat aan het surfen maar krijg hem niet gevonden. Ik heb ergens (belgisch forum) gelezen dat je deze het beste kunt bestellen via Hongkong supplies maar het wil bij mij niet lukken. Wie helpt?
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Toch vrij eenvoudig;
Al bij de sponsor Aq4u van eosdigitaal gekeken? Staat regelmatig in de banner bovenaan.
En anders op marktplaats in rubriek foto gewoon op BG-E6 zoeken, staan er genoeg aangeboden.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Is niet zo moeilijk. Gewoon via Ebay een Top-seller en veilig betalen met Pay-Pal.
Ik heb nog nooit een misser gehad en toch al veel gekocht. Mijn laatste aankoop was een Kenko dgx 1.4 voor 129 euro inclusief verzendkosten.

Ik heb een korte zoekopdracht gedaan, waarvan de goedkoopste 68 dollar dus ca. 50 euro: http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_FS=1& ... 6.c0.m1539" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar