wat gaat er hier nit goed !

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

beste allemaal

ik heb geprobeerd mijn vrouw op een witte achtergrond te fotograferen, tijdens het fotograferen zag ik al een witte waas op mijn schermpje, ik weet alleen niet waar dit aan ligt.

ik heb achter haar een flitslamp staan die 2 stops harder staat dan mijn model licht , het doek is wit , er zitten gips platen boven het model , mijn camera stond op F5,6 zoals mijn lichtmeter aangaf tijdens het licht meten , het aanwezige tl licht heb ik uit gedaan en een raam zit er wel in de deur maar die zit nog achter mij


er zit nog veel meer fout in de foto dat zie ik ook (witbalans e.d) maar ik wil graag weten waar die witte waas van komt, er is mij verteld dat je voor de WIT balans het witte kaartje moet gebruiken ipv de 18% grijs.....ik twijfel hier nog aan






23919

Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hoever stond je vrouw van de achtergrond.
Je wilt met een witte achtergrond namelijk een scheiding maken qua licht. Je wilt enerzijds je achtergrond belichten en daarnaast je vrouw belichten. Dit kan niet met dezelfde flitser. Maar de flitsers van de achtergrond mogen ook geen invloed hebben op je voorgrond, en daar lijkt het nu wel op. Enige wat je daaraan kan doen is of je vrouw verder van de achtergrond zetten of met schermen zorgen dat er minder reflectie van de achtergrond is.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

die staat 1,5 bijna 2 meter van de achtergrond , je begrijpt me verkeerd er staan een licht achter haar op het doek gericht en daarnaast staat er nog een licht op iets minder dan 90 graden naast haar ....maar wel voor haar.

!!! achtergrondlicht

O model
/// model licht


B fotograaf


kweet niet of dit het wel zo duidelijk maakt als ik hoop...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maak eens een tekening :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

ik heb nog wat aant spelen geweest met mn licht ik heb het licht naast het model meer richting 45gr van voren gezet , ik denk dat ik de flits van het flitslicht mijn lens in kwam en dat de waas veroorzaakte.

voor de duidelijkheid ik heb 2 flitslampen 1 op ongeveer 45 graden op het model van voren en 1 achter het model die het doek wit flitst.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dit is wat makkelijker:
http://www.lightingdiagrams.com/Creator" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb je ook een foto gemaakt met enkel de achtergrond lampen aan?
Heb je nog lichtvormer op de lampen en welke ?
Heb je nog een filter op je lens?

Ik zie ook nog de vouwen in je achtergrond ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

nee heb geen foto met enkel de achtergrond lamp aan ,
ook heb ik geen lichtvormer en ook geen filters op mijn lens..


bij mij staat het zo
tussen doek en lamp +_1meter model +_2 meter vanaf doek .
er zit niets op de lamp die tussen het model en het doek staat (gewoon een kale lamp en 2 stops harder dan de lamp waar ik mijn model mee uitlicht

23927

Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Hallo Kees, ik denk dat als je de lamp die je achtergrond belicht links of rechts buiten beeld van je model neerzet het beter gaat. Al het licht dat je nu op de achtergrond zet komt rechtstreeks terug in je lens. Probeer ook eens die iets lager te zetten, 1 tot 1 1/2 stop. Het is een beetje spelen en daar gaat ook wel tijd inzitten maar zo leer je het meest.

Als je de Canon-software, bij je camera meegeleverd, instaleerd ( Eos utility) kun je met een usb-kabel meteen het resultaat op je computer zien of nog mooier een laptop als je die hebt. Dan kun je meteen aanpassen en opnieuw proberen.

Groeten Henk
Gr. Henk
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

@ Henk (Twins): Is dit dan hetzelfde effect wat je krijgt als je tegen de zon in fotografeert om wat flare te krijgen?
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

klopt, je creert als het ware een enorme flare door de bulk licht op je achtergrond, je zult even een gulden middenweg hier in moeten vinden, dus iets minder op je achtergrond, maar wel genoeg om dit mooi uit te lichten, wat ook wil helpen is je contrast ietsje hoger zetten om de zn overstraling iets op te heffen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar