Anne in de studio

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Hallo, ik zal me even opnieuw voorstellen.

Mijn naam is Rick en ik kom uit Maarssenbroek, ben al geruime tijd lid van dit forum, maar de laatste jaren niet echt actief geweest.
In 2009 heb ik nog een workshop bijgewoond bij Fokke de Boer en beschik de laatste 2 jaar over een eigen studio waar ik veel portret en modellen fotografie doe.
Beurtelings zal ik hier een serie uit de oude doos en iets nieuws plaatsen.
Eerst mijn shoot met Anne, die ik deed in mei 2010 in mijn toenmalige studio in Woerden.
Ben benieuwd naar jullie meningen.

Groetjes, Rick.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

mooie foto's!
hoewel er wel hier en daar wat schoonheidsfoutjes zijn..:

#1 ,, eigenlijk niet echt iets op aan te merken..
#2 ,, jammer dat haar hand NET niet op de foto staat ..
#3 ,, hier word de elleboog er net afgesneden.. :o
#4 ,, en hier de schoen.. :o

ik moet wel even zeggen..
ik heb me 1x aan portret fotografie gewaagd.. en was knap lastig.. :p
dus dit zijn ook maar reacties van een super-amateur.. :p

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Billie-90 schreefCOLONmooie foto's!
hoewel er wel hier en daar wat schoonheidsfoutjes zijn..:

#1 ,, eigenlijk niet echt iets op aan te merken..
#2 ,, jammer dat haar hand NET niet op de foto staat ..
#3 ,, hier word de elleboog er net afgesneden.. :o
#4 ,, en hier de schoen.. :o

ik moet wel even zeggen..
ik heb me 1x aan portret fotografie gewaagd.. en was knap lastig.. :p
dus dit zijn ook maar reacties van een super-amateur.. :p

gr. Michel
Thanks Michel :D
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Bah, zo'n avatar, en dan toch een Rick :mrgreen:

Ik heb op de foto's, qua techniek niks aan te merken, anders vertaald, ik doe geen modelfotografie en heb nauwelijks kaas gegeten van dit soort fotografie.

Waar ik me wel aan stoor, dat is het slipje op foto 1. Hij zit niet strak, en dat leidt het totaal plaatje af. Voor foto 1 had ze beter of niks (met een tactische handdoek e.d.) of een mooie witte hipster aan kunnen hebben.

Op foto 3 en 4 zit hij mooi strak en past het gewoon veel beter in het plaatje. Ware het niet, dat dit soort ondergoed, voor fotografie, volgens mij, ietwat verouderd is.

Voor de rest sluit ik me aan bij Billie-90.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Dit meisje is mooi genoeg om foto 1 niet te gebruiken.

(benen en slip)
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Mooie reeks...

1 had ik liever vierkant gecropped gezien. Zonder benen en slip inderdaad.
2 mooi, maar idd ook het handje.
3. elleboog net afgesneden
4. mooi. De schoen staat er wel degelijk helemaal op, valt alleen niet op door het highkey effect.

Het zijn allemaal heel kleine puntjes en doen geen afbreuk op je foto's zelf. Ze zijn helemaal prima maar ik zou het anders gecropped hebben...

@ Pfanzerfaust..
Ik snap je opmerking niet wat je bedoelt met het type ondergoed dat verouderd is voor dit soort foto's? Er is toch niets mis met de slip? Het hoeft niet allemaal hipsters of strings te zijn? Ik vind deze helemaal niet slecht en eens wat anders zo een hoog opgesneden slip t.o.v. de strings of hipsters?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Heerlijke foto's en dito model!

Sfeer, poses en belichting goed gedaan! Smaakt naar meer :)
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

Mooie foto's, de schoonheid foutjes stoor ik me niet zo aan ;)
Ik ben het wel eens met het feit dat het losse slipje iet wat stoort op de eerste foto.(Inderdaad misschien vierkant croppen)
Foto 2 zou ik misschien eerder in landscape modus gemaakt hebben, hierdoor zou ze er volledig op komen te staan, en dan aan de bovenzijde wat verder afsnijden, mis nu namelijk een stukje PRACHTIGE benen ;)
Foto 3 eveneens erg mooi, misschien had deze voor mij meer kracht bijgezet als het model in de camera keek.
Foto 4 weinig op te zeggen, gewoon erg mooi ;)

Ik zou zeggen kom maar op met al die foto's :)

edit:
P.S: heb net even op je website gekeken ;) ziet er erg goed uit, die eigen studio heeft je geen windeieren gelegd, ik zeg nogmaals kom maar op met de rest van de foto's. Je bent te lang weggeweest.
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Puur kijkend naar model, compositie en kleurstelling.... GEWELDIG!
Zoiets smeekt om een ruimere setting maar had je misschien niet snap ik ook wel...
Bedankt voor posten!
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

twin_x schreefCOLONDit meisje is mooi genoeg om foto 1 niet te gebruiken.

(benen en slip)
Haha, foto 1 was nou precies het idee waar ze zelf mee kwam, daarvoor kwam ze dus naar de studio :wink:
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

pielie schreefCOLONMooie foto's, de schoonheid foutjes stoor ik me niet zo aan ;)
Ik ben het wel eens met het feit dat het losse slipje iet wat stoort op de eerste foto.(Inderdaad misschien vierkant croppen)
Foto 2 zou ik misschien eerder in landscape modus gemaakt hebben, hierdoor zou ze er volledig op komen te staan, en dan aan de bovenzijde wat verder afsnijden, mis nu namelijk een stukje PRACHTIGE benen ;)
Foto 3 eveneens erg mooi, misschien had deze voor mij meer kracht bijgezet als het model in de camera keek.
Foto 4 weinig op te zeggen, gewoon erg mooi ;)

Ik zou zeggen kom maar op met al die foto's :)

edit:
P.S: heb net even op je website gekeken ;) ziet er erg goed uit, die eigen studio heeft je geen windeieren gelegd, ik zeg nogmaals kom maar op met de rest van de foto's. Je bent te lang weggeweest.

Dankjewel, dan ga ik maar een nieuwe serie plaatsen nu :mrgreen:
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
koot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2011 07:44

pracht werk, het heeft voor mij net dat extra's wat het uitnodigt om naar te kijken. Ik denk in de kleuren, en een goeie belichting.
Een wat late reaktie, maar ik zag ze toevallig voorbijkomen. Succes!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

zijn gewoon mooie foto's mooi model heel relaxes en erg mooie kleurtoon.
Stoor me totaal niet aan de afgesneden ellebogen ed, zolang het er maar niet vreemd uitziet. Soms wordt een foto gewoon een tikkie spannender in een strakker kader, en dan mag er van mij best een stukkie arm afvallen.
De "glow" , lichte softfocus had voor mij dan weer niet gehoeven (allemaal heel persoonlijk natuurlijk)
Heb je de toning overigens zelf gedaan met kleuraanpassing of is het een filtertje?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

twin_x schreefCOLONDit meisje is mooi genoeg om foto 1 niet te gebruiken.

(benen en slip)
Hier het voorbeeld dat ze mij mailde voor de shoot:

Afbeelding

Het gebruikte slipje heeft ze ook zorgvuldig uitgezocht in haar kast, het werd dus een bikinibroekje, helaas hadden wel die plooien er in zitten, iets waar ik zelf wel aan kan wennen.
Verder vonden wij dat we redelijk geslaagd waren in het uitvoeren van het voorbeeld :wink:
koot schreefCOLONpracht werk, het heeft voor mij net dat extra's wat het uitnodigt om naar te kijken. Ik denk in de kleuren, en een goeie belichting.
Een wat late reaktie, maar ik zag ze toevallig voorbijkomen. Succes!
Dankjewel :D Beter laat dan nooit toch? 8)
PP schreefCOLONzijn gewoon mooie foto's mooi model heel relaxes en erg mooie kleurtoon.
Stoor me totaal niet aan de afgesneden ellebogen ed, zolang het er maar niet vreemd uitziet. Soms wordt een foto gewoon een tikkie spannender in een strakker kader, en dan mag er van mij best een stukkie arm afvallen.
De "glow" , lichte softfocus had voor mij dan weer niet gehoeven (allemaal heel persoonlijk natuurlijk)
Heb je de toning overigens zelf gedaan met kleuraanpassing of is het een filtertje?
Ja over wel of niet stukjes elleboog er af gaan zo ontzettend veel verschillende verhalen, ik merk hier sowieso dat hoe je het ook doet, er altijd mensen blijven die het liever toch anders gezien hadden, dit is uiteraard geen probleem :wink:
De lichte softfocus is idd een kwestie van smaak, maar zowel de softfocus als ook de toning zijn met een filter gedaan.
Bedankt voor je reactie :D
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar