Camera verzekering

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Hobbybob
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2004 19:57
WoonplaatsCOLON Flevoland

Enige tijd geleden heb ik bij Kamera Express een 300D Rebel gekocht. Echter
er is mij nooit een extra verzekering aangeboden. Ik heb er ook nooit over
nagedacht totdat ik mijn acceptgirokaart kreeg van mijn Olympus die
verzekerd is tegen vallen, diefstal, waterschade e.d.
Op de sites die ik tot nu toe heb gevonden wordt aangegeven dat de
verzekering via de winkel moet worden afgesloten.
Wie weet waar ik mijn camera kan verzekering zonder tussenkomst van KE.
Of kan ik nog via KE een verzekering afsluiten. Camera is 2 mnd. oud.

gr
Rob
Canon Digital Rebel
Sigma COMPACT HYPERZOOM 28-300mm F3.5-6.3 ASPHERICAL
edbro
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 09:35

De camera kan je verzekeren d.m.v. een kostbaarhedenverzekering.

Loopt meestal via de Inboedelverzekering.
Hobbybob
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2004 19:57
WoonplaatsCOLON Flevoland

Is de camera dan ook verzekerd tegen diefstal, valschade, waterschade e.d. als je een dagje uit bent?

gr
Rob
Canon Digital Rebel
Sigma COMPACT HYPERZOOM 28-300mm F3.5-6.3 ASPHERICAL
edbro
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 09:35

Hobbybob schreefCOLONIs de camera dan ook verzekerd tegen diefstal, valschade, waterschade e.d. als je een dagje uit bent?

gr
Rob
Ja, de meeste kostbaarhedenverzekeringen zullen dit dekken.

Een en ander is na te vragen of te zoeken op internet.

Ik heb het ook gedaan een kostbaarhedenverzekering afgesloten, want een ongelukje zit in een klein hoekje.

Succes.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Kijk hier maar even. Staan wat goede tips in.

Let bij een kostbaarhedenverzekering in ieder geval op de kleine lettertjes. Laat je vooraf goed informeren over de voorwaarden. Veel verzekeringen dekken namelijk geen diefstal uit je auto bijvoorbeeld.

Als je camera beschadigt door toedoen van een ander, en je weet wie het is, dan zul je overigens diens WA-verzekering moeten aanspreken. In dat kader is een rechtsbijstandsverzekering dus ook wel aan te raden, want als die andere persoon dwars gaat liggen...
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Heb mijn hele foto uitrusting in een kostbaarheden verzekering gestopt. Dit is een aanhangsel op de inboedel verzekering. Kost maar een schijntje van de versekering bij de vakhandel die gebaseerd is op de formule zoals die voor fietsen wordt verkocht. Heb een keer schade gehad op vakantie die toe gelukkig via de reisverz. is afgehandeld, maar je bent niet altijd op vakantie en bijverz. bij reisverzekering is ook duurder.
Patrick
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2004 07:42

cornelus079 schreefCOLONHeb een keer schade gehad op vakantie die toe gelukkig via de reisverz. is afgehandeld, maar je bent niet altijd op vakantie en bijverz. bij reisverzekering is ook duurder.
Een nadeel van veel reisverzekeringen is dat ze vaak een zeer beperkte dekking kennen voor bijv. fotoapparatuur, brillen, mobieltjes etc. Er is dan een bijv. een bagagedekking van € 5000,= waarvan bijv. maximaal € 200,= voor (zonne)bril, € 500,= voor fotoapparatuur. Bedragen uiteraard fictief, maar ze zijn vaak zeer laag en dekken dus bij lange na niet de lading !!

Veel mensen staren zich blind op het totaalbedrag voor bagage, maar "vergeten" even verder te kijken naar de onderliggende gespecificeerde bedragen. Dit levert vaak teleurstellingen op helaas.
[size=75]|40D|17-40|24-105|70-200|50|85|1.4x|430EX|[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Dat klopt inderdaad. Ik heb het voor m'n vakantie nog even nagevraagd. Eigenlijk naar aanleiding van de voorwaarden van m'n laptopverzekering. Daar stond in dat 'ie niet verzekerd is in m'n auto en in openbare gebouwen, maar alleen in gebouwen die "bewoond" zijn. Probleem voor mij, want ik werk in een school en die is redelijk openbaar :(

Toen dus ook maar even naar de kleine lettertjes van m'n foto-apparatuur gevraagd en hoe het zit met vakantie. Je loopt toch rond met gear van rond de € 3000,- nieuwwaarde.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar