Spottersplekken

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Op dit plaatje staan veel spottersplekken.

http://scramble.nl/airports/publish/eham.htm

Ben eigenlijk alleen bekend met de plaatsen 1 - 14 -16 :oops: .

Wie kent de overige plaatsen?
Hoever sta je daar van de baan?
Hoe is het overzicht? b.v. hekken?
Ben van plan van de week, als de baan gebruikt wordt, naar een aantal van deze plekken te gaan.
Maar als je vooraf al weet dat de plek niet interessant is , dan kan ik deze overslaan.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Met GoogleEarth zijn afstanden heel makkelijk te meten :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Hennie: In die guide die ik gister online heb gegooid staan nog meer links naar plekken, maar die van Scramble zal ik hier wel even kort bespreken.

1: Panoramadek, vooral leuk als het vroeg donker is en 't dek nog open is. Overdag vrij saai.
2: Ken ik niet.
3: Mooi voor overhead passes, maar verder niet mijn favoriete stek.
4: Minder dan de oude spottersplek daar, maar nog altijd prima te doen. Je moet wel een stukje het veld in.
5: Mooie plek, maar ik geloof dat 'ie inmiddels niet meer toegankelijk is.
6: Ken ik niet.
7: Ken ik niet.
8: Heb je alleen zicht op Oost, vraag is of je dat boeit. Mij in ieder geval niet.
9: Zelfde verhaal als 3.
10: Tegenlicht, rampgebied dus. Alleen handig als je honger hebt :P.
11: Ken ik niet, maar lijkt me vergelijkbaar met 10. Je hebt al heel snel de zon in je lens.
12: Zelfde verhaal als 3.
13: Regelrechte ramp. Je hebt 'n brede snelweg en 'n paar hekken tussen jou en de vliegtuigen, die bovendien stilstaan aan de gate of wat taxiën.
14: Mooie plek, vooral vóór 2 uur.
15: Mooi voor overhead passes, beter dan plekken 3, 9 en 12. Je hebt wel kans dat je weggestuurd wordt (al valt dat waarschijnlijk nog wel mee als je alleen gaat).
16: Mooie plek, vooral het fietspad dat langs de baan loopt. Na 2 uur is het licht hier prima, daarvoor kun je beter op 14 staan.
17: In de winter een topper, vanwege het de-icing gebeuren dat daar plaatsvind. In de zomer niet zo heel veel aan.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

@Bram, bedankt :D .

Heb nu een indicatie naar welke plekken ik wel of niet zal gaan.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar