Tips voor automotive fotoshoots

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
m-dejong
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 17:46

Beste allen,

Ik ben nog vrij nieuw hier op het forum, maar probeer zo af en toe wel wat interessante dingen door te lezen. Op het moment doe ik erg veel aan automotive fotografie. Hier staan enkele foto's van mij: http://www.flickr.com/photos/splash2220/

Nu wil ik me wat meer gaan richten op fotoshoots met exclusieve auto's en auto's van bijvoorbeeld dealers die ze dan ter promotie kunnen gebruiken.

Ik beschik op het moment over:
- Canon EOS 450D
- EF S 18 -55mm (kitlens)
- EF 50mm f/1.4 USM
- Statief

Daarnaast wil ik deze zomer een EF 24mm f/4L IS USM gaan aanschaffen.

Hiervoor zou ik graag wat tips willen krijgen, met bijvoorbeeld wat voor apparatuur ik nodig heb, waarmee ik moet op letten met de keuze van locaties etc etc.

Bij voorbaat dank voor alle informatie en tips!
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

ben geen autoexpert, maar heb al wel wat autos gefotografeerd.
vooral buiten is een polaroid filter erg handig.
je kunt bepaalde reflecties "eruit draaien".
voor de locaties kun je natuurlijk van alles kiezen, maar het moet wel passen.
je zet natuurlijk geen oldtimer voor een rete strak gebouw (tenzijn je dat contrast wilt natuurlijk)
ik persoonlijk vermijd zon overgoten dagen en open vlaktes.

een shaapjeswolken lucht en wat bomen of andere mooie dingen die reflecteren in de lak zijn erg wenselijk.
(krijg je zo iets: http://trouwauto.eosdigitaal.nl/index.p ... &Itemid=69" onclick="window.open(this.href);return false; )
Als je studio groot genoeg is dan is dat natuurlijk nog vetter, maar dat zal bij de meeste mensen niet lukken.
m-dejong
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 17:46

Bedankt voor de tip. Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik reeds in het bezit ben van zo'n polaroid filter.

Maar op de overige zaken, daar zal ik op gaan letten en kijken of er locaties in de buurt zijn!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Misschien heb je nog wat aan de tips over kleurgebruik die in dit topic zijn gegeven.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar