Resultaten workshop nachtfotografie Schoffie's Nature

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb net een cursus nachtfotografie gevolgd bij forumlid schoffie. Deze tak van fotografie is nieuw voor mij, maar nu blijkt dat ik het wel erg leuk vind!
Hierbij enkele geschoten platen. Mijn eerste nachtfoto's!

1.

35806

2.

35797

3.

35798

4.

35799

5.

35800

6.

35801

7.

35802

8.

35803

9.

35804

10.

35805

11.

35796

12.

35807

13.

35808

Laatst gewijzigd door 1 op Beasar, in totaal 10 keer gewijzigd.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Bas, in de laatste foto zie ik dat je de witbalans manueel hebt ingesteld.
Hoe heb je die uitgekozen?
Er staan enkele mooie beelden op. Proficiat en veel succes in deze tak.

Groet.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Nog een leuk adres voor jou om ook wat resultaten neer te zetten :)

http://forum.schoffie.eu/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Zomaar een idee, hoor :D

Voor wat betreft de foto's ben ik heel gecharmeerd van de lantaarnpaal. Let wel op wat je plaatst. Foto 12 lijkt niets scherp op te zijn, foto 10 wel erg licht. Probeer de nacht te behouden :D Foto 8 net zo'n voorbeeld. Ik zie niet, dat dit een nachtfoto is. Probeer elementen in beeld te krijgen die dit benadrukken.

In foto 2 en 5 heb je naar mijn mening de nacht het beste te pakken.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

eens met vorige spreker. foto's 5,6 en 7 laten het best zien dat het avond/nacht foto's zijn. Maar ik vind die van de lantaarnpaal het sterkst, mooi in beeld gebracht met die vallende sneeuw, sfeerplaat.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Allereerst bedankt voor de reacties!
CrisM schreefCOLONBas, in de laatste foto zie ik dat je de witbalans manueel hebt ingesteld.
Hoe heb je die uitgekozen?
Aangezien je camera er niks meer van snapt in het donker gaat de AWB gekke dingen voorstellen zoals 7000Kelvin. Op advies van Johan hebben we de witbalans op 3500K gezet. Dat komt ongeveer overeen met tungsten wanneer je een orginele 550D hebt.
VFRood schreefCOLONNog een leuk adres voor jou om ook wat resultaten neer te zetten :)
Dat wist ik al. Het probleem is dat bij de registratie op de site al mijn E-mail adressen worden geweigerd. Jammer...
VFRood schreefCOLONProbeer de nacht te behouden :D Foto 8 net zo'n voorbeeld. Ik zie niet, dat dit een nachtfoto is. Probeer elementen in beeld te krijgen die dit benadrukken.
Dat was wat mij vanmorgen als eerste opviel toen ik nogmaals naar de foto's keek. Een goede leering, mja het was pas mijn eerste keer.
Road8 schreefCOLONik vind die van de lantaarnpaal het sterkst, mooi in beeld gebracht met die vallende sneeuw, sfeerplaat.
Thanx, ik vind deze ook goed gelukt. Lekkere eenvoud.

Er kwamen toevallig twee onderwerpen langslopen. Die mocht ik op de foto zetten. (tenminste ze vroegen er zelf om... ;) ) Deze heb ik er uitgehaald vanwege de lekkere spooky scene. handmatig ingeflitst en vervolgens uit het kader gelopen.

35821

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

Dan vind ik de laatste de beste.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Bedankt Gabriël!
Overigens: Tijdens het maken van foto 3 heb ik een rondje gelopen en de bomen handmatig ingeflitst. Zodoende komen ze iets naar voren.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Yvonneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 21:06

ik vind die van de lantaarnpaal het mooiste. Foto 1 en 13 vind ik zo onduidelijk dat k eigenlijk niet weet waar ik naar moet kijken. Het leuke aan nachtstand vind ik dat als er iemand in beeld niet stilstaat dat je die vaak dubbel ziet zoals in foto 3. Ziet er zo mysterieus uit.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Bedankt voor je reactie Yvonneke!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar