Mijn draak

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Mensen,

Onder het motto: Probeer eens een ander huisdier....
Dus mijn draak van de kast gehaald en gezorgd dat hij stil bleef zitten.
Ik heb geprobeerd om een scherpe foto te maken.
In de (behoorlijk felle) zon gezet zodat ik zeker genoeg licht had en voor een witte muur om geen afleidende achtergrond te krijgen.
Zo laag mogelijke waarde diafragma (=3.5) die mijn kitlens aan kan.

Deze foto heb ik uit een reeks gekozen (en bewerkt met LR5):

41169

Exit data:
Brandpuntsafstand: 20 mm
Sluitersnelheid: 1/2000 sec
F-nummer: F/3.5
ISO gevoeligheidsnorm: 100
Witbalans: Automatisch
Cameramodel: DSLR-A350
Belichtingsprogramma: Diafragma

Wat vinden jullie ervan?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Het is wat je zegt, een foto van een beeldje van een draak. Ik vind het vervelend om het te moeten zeggen maar je wilt feedback dus hier komt íe: het is een saaie foto met een rommelige achtergrond. De kop is scherp en de kleuren van de draak zijn denk ik goed, maar dat is eigenlijk het enige aardige dat ik erover kan zeggen... :( . Ik zou, als ik jou was en je hem wilt fotograferen, de hele draak proberen op je foto te krijgen. Wit als achtergrond doet het in mijn ogen ook niet zo goed. En onder de draak heb je een grote, zwarte schaduw die ook beter niet te zien zou zijn.
Ik hoop dat je nu niet ontmoedigd bent. Blijf proberen. Oefenen met dit soort niet-bewegende dingen kan heel leerzaam zijn. Blijf meelezen op dit forum, bekijk de foto's en lees de commentaren. Oefening baart kunst....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik blijf proberen hoor Madelief/Elsbeth en waardeer tips+kritiek.
Ben iemand van doen + leren.

Ik weet zeker dat er binnen niet al te lange tijd een foto van mij hier op het forum staat waar ik blij mee ben en jullie hem ook mooi vinden :)

Ontmoedigend? Nee helemaal niet.
In deze was mijn doel: Scherp... maar een foto heeft meer nodig en dat leer ik dankzij jullie.
Dus nogmaals dank!

Op naar de volgende :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik sluit me bij Elsbeth aan. Hoe groot is de draak, heb je er foto van waar 'ie helemaal op staat? Als ik zo'n draak had en ik wilde het fotograferen, ging ik er bijv. in een bos of heide fotografisch mee spelen....
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hij is ongeveer 35cm hoog en durft niet naar buiten :)
Wie weet ga ik hem proberen van zijn angst af te brengen...

De volgende foto van hem zal in zijn geheel zijn en ik zoek een geschikte omgeving om de foto te maken.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit soort dingen moet je ook wel enigzins creatief proberen aan te lichten denk ik. Dit is wat 'slapjes'
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Aan je instelling om te leren is niks mis.
Maar of iets scherp is kun je zelf toch ook wel zien, daarvoor heb je onze mening niet nodig toch.

Mss een optie om een heel wat foto's te bekijken hier op het forum en van daaruit je eigen foto's eens gaat maken en dan vergelijken of met wat jij in gedachten had ook gelukt is.

Denk dat enige kennis van sluitertijd, diagfragma en iso wel heel belangrijk is. Verdiep je daar eens in en ga er eens mee spelen met verschillende instellingen

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar