5 maal water en vuur + Update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Voor een thema opdracht van de fotoclub moeten we de thema water en vuur uitbeelden.
zie ook topic het vuur dat brand

Nu ben ik bezig geweest en heb de volgende 5 foto's
graag op en aanmerkingen en tips hoe ik het zou kunnen verbeteren.

#1

42003

#2

42002

#3

42001

#4

42000

#5

41999

Laatst gewijzigd door 1 op mark.beniers, in totaal 10 keer gewijzigd.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

De laatste spreekt me het meest aan.

Wel een paar verbeterpuntjes:

- Maak het glas schoon. De vingerafdruk stoort enorm
- Ietsje meer ruimte rechts, nu is er net een klein stukje glas gecropt.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

DavevdrH schreefCOLONDe laatste spreekt me het meest aan.
Wel een paar verbeterpuntjes:
- Maak het glas schoon. De vingerafdruk stoort enorm
- Ietsje meer ruimte rechts, nu is er net een klein stukje glas gecropt.
Thanks voor de puntjes.
Zo druk bezig geweest met compositie, licht, wel/geen flits. Dat de vingerafdruk niet eens is opgevallen.
inderdaad storend, want alles moet perfect zijn.
het croppen komt om de foto in een 600/900 resolutie te krijgen voor het forum
Heb het origineel met meer ruimte.

Update
ben met PS bezig geweest om de vlek eruit te halen en ook de originele crop geplaatst.

#5 update

42009

gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik zou ook kiezen voor de laatste foto. De 'originele' vlam van de haard komt hier het meest natuurlijk over.
mark.beniers schreefCOLONhet croppen komt om de foto in een 600/900 resolutie te krijgen voor het forum. Heb het origineel met meer ruimte.
Dit lijkt me vreemd :? . Je cropt toch eerst de foto zodat je compositie klopt (eigenlijk zou je bij het maken van de foto de compositie al in orde moeten hebben) en pas bij het verkleinen kies je voor de afmeting van 600/900pixels ? Dan gaat er toch geen deel meer van de foto verloren ?

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Jumper schreefCOLONIk zou ook kiezen voor de laatste foto. De 'originele' vlam van de haard komt hier het meest natuurlijk over.
mark.beniers schreefCOLONhet croppen komt om de foto in een 600/900 resolutie te krijgen voor het forum. Heb het origineel met meer ruimte.
Dit lijkt me vreemd :? . Je cropt toch eerst de foto zodat je compositie klopt (eigenlijk zou je bij het maken van de foto de compositie al in orde moeten hebben) en pas bij het verkleinen kies je voor de afmeting van 60/900pixels ? Dan gaat er toch geen deel meer van de foto verloren ?

Jan
In Bridge had ik de selectie tool op 3:4 staan ipv 2:3 vandaar dat de verhouding verkeerd ging om deze daarna naar dit forum te plaatsen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar