Leljke randen langs bergen en bomen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Marja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 11:41
WoonplaatsCOLON warmond
CONTACTCOLON

Gisteren onderstaande foto bewerkt op mijn mac in Lightroom. Daarna geexporteerd en verkleind. Nu zitten er met name langs de randen van de bergen, en bij het watermerk, lelijke randen. Ook de 'wolken' zien er raar uit. Waar komt dit door? Ben ik de bewerking te ver gegaan (ik heb het histogram n de gaten gehouden en zag op de mac niets raars) of komt dit door het verkleinen en weer uploaden? Te veel verscherpt bij het verkleinen misschien? Of iets anders?
Afbeelding
Lake Helen Lassen volcanic np by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
Laatst gewijzigd door 1 op Marja, in totaal 28 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hoi,

Ik denk dat het handig is om te vertellen welke handelingen je (be-)handelingen je hebt gedaan in LR om tot dit resultaat te komen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Wat je ziet zijn compressie-artifacten van de JPEG compressie. Probeer de JPEG compressie eens op te schroeven, dan zal het wel weg zijn.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Wat jef zegt
overduidelijk jpg effecten
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Marja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 11:41
WoonplaatsCOLON warmond
CONTACTCOLON

Bedankt, Ik gebruik sinds kort Lightroom, hiervoor altijd Aperture gebruikt.
Ik exporteer de foto als jpg naar een map op mijn mac. Ik heb de jpg kwaliteit nu op 95 gezet. Het is nu inderdaad wel veel minder, maar volgens mij nog niet helemaal weg.
AfbeeldingLassen volcanic3-1 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Nog niet helemaal idd... Dus in dit geval gewoon 100% kiezen.. En dan nog... Mag ik vragen de originele foto weer on- line te zetten ik denk dat het later gaat helpen als anderen dit topic nog eens lezen...
Apple fan, Canon volger...
Marja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 11:41
WoonplaatsCOLON warmond
CONTACTCOLON

Oja, sorry. Ik had hem verwijderd uit mijn flickr account omdat hij er nu dubbel stond. Zal hem morgen weer terug zetten. Niet nagedacht dat hij dan hier ook weg zou zijn :oops:
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Het is een combi van teveel compressie, en nabewerking.
Een keertje met de blurtool net over die randjes gaan, verzacht de boel meestal net genoeg,
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar