EOS 300D

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
aguila
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2008 11:09
WoonplaatsCOLON maarheeze

Hallo allemaal,, zou iemand mij wat wijzer kunnen maken. Ik heb nl. een EOS 300D en een EOS 350D en allebei vertonen ze af en toe kuren. Ik heb ze aangezet en wil scherpstellen, normaal komt dan de flitser omhoog en kan ik verder. Maar soms heeft de flitser moeite met omhoog komen en verschijnt "error 5" op het display. Heb ik me vorige week een EOS 500D aangeschaft en die deed het deze week ook een keer. Dat kan toch geen toeval zijn? Wat doe ik verkeerd?
al vast dank voor de reactie,
ad
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Houd je per ongeluk je vinger tegen de flitser, zodat die niet kan uitklappen. Ondervond hetzelfde met een pet op; daardoor kon de flitser ook niet geheel uitklappen en dus een foutmelding.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Robert14 schreefCOLONHoud je per ongeluk je vinger tegen de flitser, zodat die niet kan uitklappen. Ondervond hetzelfde met een pet op; daardoor kon de flitser ook niet geheel uitklappen en dus een foutmelding.
:lol: :lol: :lol: die pet, geweldig grappig en nuttig tegelijkertijd :lol: :lol: :lol:
aguila
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2008 11:09
WoonplaatsCOLON maarheeze

Ha Robert,
Nee geen vinger en ook geen pet. Dat heb ik wel al eens meegemaakt vandaar dat ik daar goed op let en de evt. pet dan achterstevoren op zet.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Aguila, toch vreemd dat je dit euvel met alle 3 camera's hebt. Als je op de M stand de flitser wil openklappen, werkt dit dan direct? Dan kan een veertje de oorzaak zijn.
aguila
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2008 11:09
WoonplaatsCOLON maarheeze

Het gekke is dat ie het niet altijd doet. Ik heb de 300 te koop gezet want ik moet er wel van op aan kunnen.
gr.ad
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Staat hij niet uit in de instellingen ofzo?
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
aguila
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2008 11:09
WoonplaatsCOLON maarheeze

Had ik me een 500D aangeschaft en dacht van de ellende af te zijn. Helaas, vrijdag zou ik op een kinderfeestje wat foto's gaan maken en dat ging dus niet door (met de500D) Aanzetten scherpstellen, gaat nog goed maar als ik de opname wil maken hoor ik steevast 3 tikken en verschijnt error 5 weer in beeld. Er moet volgens mij iets verkeerd staan ingesteld. Het is toch te gek dat dat bij 3 camers's voor komt?
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Gebruik je steeds dezelfde lens op de apparaten? Misschien ligt het aan de lens dat daar iets niet goed mee is?
It's not the quality of the pots that makes food taste good
aguila
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2008 11:09
WoonplaatsCOLON maarheeze

Op de beide camera's die ik nu nog heb, zitten verschillende lenzen. Maar desondanks, ook als ik ze gewisseld heb, opent de flitser zich niet en blijft het bij 3 clicken. Gek hoor. Ik moet er maar eens mee naar een fotozaak om daar eens te laten onderzoeken.
gr.
ad
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar