De meeste simpele vragen stelt u hier! Deel II alweer

(niet voor vragen, hier alleen tutorials)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

En als je dan die foto's hier plaatst, doe het dan onopgemaakt. Ruis kun je ook creeren.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Ga het van de week ff regelen om erop te zetten
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Een vraagje van mij. Misschien wel 2 of drie :D .
Steven heeft op zijn camera een knop toegewezen.
Nu weten we niet meer hoe dat moet.
Het gaat om de functie dat je je DOF ziet voordat je afdrukt.
Kan ik die functie bij mij (1200D) er ook op zetten? Zo ja hoe?
Of zit deze functie er al ergens op? En ben ik nu te lui om het boekje door te spitten? :oops: :lol:
Groetjes Rianne.
mdbphotography

Rianne l schreefCOLONEen vraagje van mij. Misschien wel 2 of drie :D .
Steven heeft op zijn camera een knop toegewezen.
Nu weten we niet meer hoe dat moet.
Het gaat om de functie dat je je DOF ziet voordat je afdrukt.
Kan ik die functie bij mij (1200D) er ook op zetten? Zo ja hoe?
Of zit deze functie er al ergens op? En ben ik nu te lui om het boekje door te spitten? :oops: :lol:
In het menu bij Custom Functions (8-5) ;) Gezien de 1200D geen echte knop daar voor heeft kun je die functie toewijzen aan de SET knop d.m.v. die custom function. Geavanceerdere bodies hebben daar een aparte knop voor en die zit vaak links bij de mount van de lens.
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank je wel gelukt.
Moest alleen even vertalen hihi had hem naar Nederlands gezet.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Komt weer een vraagje van mij.
Als ik mijn foto's op de laptop zet kan ik ze niet zien. De foto's van Steven zijn gewoon wel te zien.
Nu heb ik het kaartje in de laptop zitten er staan foto's op die Steven gemaakt heeft met zijn camera, en foto's die ik vandaag gemaakt heb.
En op dit kaartje zijn dus de foto's van Steven wel te zien en die van mij niet.
Hoe kan dit is dat een instelling op mijn laptop of in mijn camera of totaal iets anders?
Wie kan me helpen?
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Daar moet wel wat meer info voor komen.
Wat voor camera heb jij en wat voor camera heeft Steven. En fotograferen jullie allbei in RAW en zo ja, welke software gebruiken jullie (inclusief versienummer svp)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Steven: 1100D in RAW
Rianne: 1200D in RAW

Service pack 1 windows 7

Ik zie ze trouwens wel in digital photo profecionel.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ehm... gebruik je hetzelfde kaartje als Steven maar dan in jouw camera?
Ofwel staan de foto's op hetzelfde kaartje?
Zo ja (zo lees ik het): Wellicht zijn het dan 2 partities, waarbij je op je laptop enkel 1 partitie ziet (die waar Steven de foto's op staan)...

Of zie je de foto bestanden wel, maar herkent windows die van Steven wel als foto en die van jouw niet?
Hebben die van Steven dan wellicht een andere extentie dan die van jouw (.CR2) ?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Ehm... gebruik je hetzelfde kaartje als Steven maar dan in jouw camera? Normaal niet maar nu toevallig wel.
Ofwel staan de foto's op hetzelfde kaartje? Nu toevallig wel. Als we niet hetzelfde kaartje gebruiken is het hetzelfde mijn foto's zijn niet te zien die van Steven wel.
Zo ja (zo lees ik het): Wellicht zijn het dan 2 partities, waarbij je op je laptop enkel 1 partitie ziet (die waar Steven de foto's op staan)...

Of zie je de foto bestanden wel, maar herkent windows die van Steven wel als foto en die van jouw niet? Klopt
Hebben die van Steven dan wellicht een andere extentie dan die van jouw (.CR2) ? Nee beide CR2 bestand.

Zo krijg ik het te zien de bloem zijn die van mij de foto's van Steven.
Afbeelding2014-09-03_10-38-49 by Rianne Langewouters, on Flickr
Laatst gewijzigd door 1 op Rianne l, in totaal 3 keer gewijzigd.
Groetjes Rianne.
Anoniem 4

Installeer eens de laatste versie van Microsoft Camera Codec Pack (6.3.9721.0)
http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... x?id=26829" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank voor de tip.
Ga ik morgen proberen.

Vorige post gewijzigd met extra foto
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik zie dat je de extensies verborgen hebt, maar ga er maar vanuit dat je op beide bestanden de eigenschappen hebt bekeken om er zo achter te komen dat ze beide .CR2 zijn...

Lijkt me inderdaad toch iets met de extensies waarvoor zo'n codec pack een uitkomst kan bieden.
Vaak associeer je met het installeren automatisch de fotobestanden voor windows en dan zal het wel weer werken.... hoop ik :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 4

Dave, het zit hem niet in de resoluties. Het heeft te maken met de camera en het CR2-bestand dat daar uitkomt. De camera van Steven is van eerder datum dan die van Rianne.
Waarschijnlijk is in het Codec-Pack de RAW-conversie voor de camera van Rianne nog niet opgenomen. Daarom worden er van het Codec-Pack, net als bij Photoshop en Lightroom, nieuwe versies uitgebracht als er nieuwe camera’s zijn verschenen.
Het is altijd jammer als vraagstellers niet meer de moeite nemen om te vermelden of hun probleem is opgelost, al dan niet door tips die op het forum worden gegeven.
Dan kunnen anderen die wellicht met dezelfde of vergelijkbare problemen worden geconfronteerd, daar geen lering uit trekken. Nu kunnen we alleen gissen.
Helaas het is niet anders, zou toch een verrijking van het forum zijn.
Anoniem 3

Tsja, zelfs in een goed huwelijk komen nog wel eens conversie-problemen voor.... :lol:
Of moet ik zeggen:
JUIST in een goed huwelijk etc...... :shock:
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Rianne heeft nog geen tijd gehad om het codec pack te updaten. Als het gelukt is (of niet gelukt is) zal ze het vast laten weten.

Zo heb ik op mijn laptop nog steeds problemen. De vraag en het antwoord heb ik hier op dit topic ergens staan. Ik kom er nu pas aan toe om het probleem op te lossen. Iets met prioriteiten stellen...
Telescoop schreefCOLONTsja, zelfs in een goed huwelijk komen nog wel eens conversie-problemen voor.... :lol:
Of moet ik zeggen:
JUIST in een goed huwelijk etc...... :shock:
:lol:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Sorry had het even druk de laatste dagen. Onverwachts werken door zieke collega.

Heb net dat programma gedownload maar nu krijg ik nog steeds niets te zien.
Ik krijg nu het volgende.
Afbeelding



Kan ik nog iets anders proberen?


Heb net wel mijn naam als auteur gezet en copyright gegevens aangepast. Kan dat helpen?
Groetjes Rianne.
Anoniem 4

Eigenlijk heb je een nieuw “probleem” gecreëerd voor je het vorige hebt opgelost.
Je bent de bestanden gaan bewerken in Photoshop Elements. Het PSE-bestandje dat je nu te zien krijgt, is het project-/werkbestand van Photoshop Elements, vergelijkbaar met het project-/werkbestand van Photoshop, namelijk PSD.
Die bestanden worden uitsluitend gebruikt door de betreffende programma’s om alle bewerkingen in vast te leggen. Als je wil pauzeren en je slaat de foto die je aan het bewerken bent op, dan gebeurt dat in een PSE/PSD-bestand. Als je dat in het betreffende bewerkingsprogramma opent, dan zie je weer alle bewerkingen die je hebt gedaan.
Als je klaar bent met bewerken sla je de foto op als TIFF of JPEG, zodat ze kunnen worden gezien door FotoViewers, Browsers, etc. en afgedrukt kunnen worden.
De meeste Viewers hebben geen codecs voor dit soort werkbestanden, dus zie je alleen een icoontje met de naam van de extensie.
Als het goed is, zou je na de update van het Microsoft Camera Codec Pack de CR2-bestanden uit beide camera’s moeten zien.
Zo niet, dan gebeurt er iets met het overbrengen van de bestanden naar de computer, maar dan moet je goed beschrijven wat je precies doet en welke programmatuur je daarvoor gebruikt.
Test eerst eens met één foto uit iedere camera en plaats die direct in een mapje op je computer. Kijk dan of beide met afbeelding te zien zijn in de Verkenner.
Anoniem 4

Zie dat Rianne weer volop actief is. Jammer, dan dat hier een antwoord uitblijft.
Mag toch aannemen dat je geen vragen stelt als je het antwoord niet wilt weten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar