Nieuwe look

Nieuws over het forum.

Moderators: Global Moderators, Redactie

Plaats reactie
Hades-1
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2230
Lid geworden op: 07 jun 2004 07:52
Locatie: Deurne
Contacteer:

Hallo EOS gebruikers,

zoals jullie hebben kunnen zien in de look veranderd.
We hoorden dat het donkere thema niet in de smaak viel en zijn we dus naar een lichte gegaan.
Deze is meteen mobiel ready.

Weer een stapje moderner.

mvg
stijn
Gebruikersavatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 430
Lid geworden op: 21 jan 2018 01:11

owww wat ontzettend balen, ik vond het donkere 100 keer prettiger lezen en veel rustiger aan mijn ogen als dit lichte thema. Zo zie je maar weer, mesen verschillen.

Ik vind ook de lijst op bijv de pagina unread nu wat ver uitgerekt, zodat er relatief weinig op het scherm staat, terwijl dit zo weinig info is, dat dit naar mijn mening best wat compacter zou mogen. Tevens is het wel een heel groot letter type, en aangezien wij allemaal kunnen "pixel peepen" vraag ik mij af of zo groot noodzakelijk is. Ik vond de layout in de donkere modus (even los dus van de kleur) veel prettiger werken.

Verder zou een thema switcher een prima optie zijn, dan kom je tegemoet aan "alle fronten". Er zijn heel veel websites waar dit mogeljik is. Vaak kan de layout ook middels een paar opties worden aangepast, naar een aantal verschillende "standaardwaarden", zodat het beter past bij de diverse persoonlijkheden die er zijn.
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikersavatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 430
Lid geworden op: 21 jan 2018 01:11

Verder zou ik kijken of je de bovenste balk statisch kan maken, met de mogelijkheid om dus altijd op quick links te klikken, zonder te moeten terug scrollen. Ik zou dan het logo van EOS digitaal kleiner maken en tussen quick links faq en account info plaatsen, zodat dit niet te veel ruimte in beslag neemt. Je kan het dan op de primaire home page groter laten weergeven, imo
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikersavatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 430
Lid geworden op: 21 jan 2018 01:11

Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik een tekst typ vanuit quick reply, en dan op submit druk, dan kom ik soms op een lega pagina terecht, waar mijn zojuist getypte bericht is verdwenen. Druk ik dan op de back button van mijn browser, en daarna opnieuw op submit, dan wordt de post wel geplaatst
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikersavatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 430
Lid geworden op: 21 jan 2018 01:11

ook vreemd is dat is kan aanvinken dat ik een post wil verwijderen, maar vervolgens kan de post niet worden verwijderrd, omdat dit niet is toegestaan. Of verwijder de verwijder optie, of laat iemand zijn post kunnen verwijderen.

Mocht je niet zelf kunnen verwijderen, dan zou het fijn zijn om een bericht naar de moderator te kunnen sturen, met een verzoek tot verwijdering of een eventuele opmerking bij en.of over een post. Deze fucntie zie ik in ieder geval niet
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikersavatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 22137
Lid geworden op: 13 jan 2005 11:57
Locatie: Wolluk

Wat ik een beetje mis; als ik in het overzicht kijk met de posts die nieuw zijn, dan zag ik daar ook eerst in welke rubrieken dat was.
Ik ben weinig geïnteresseerd in bepaalde dingen en nu moet ik maar afgaan op de soms misleiden titel :D
Werd onaangenaam verrast; verwachte een man en vrouw die in een wilde paringsdans bezig waren. Maar het waren twee liefheersbeestjes boven op elkaar......
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikersavatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1546
Lid geworden op: 19 nov 2006 11:10
Locatie: Het bosch van den hertog

Er is ontzettend veel en goed werk verricht. Hulde!

Maar ..... als niet-dagelijkse gebruiker ben ik volledig de weg kwijt.
Wat is mis is het in-1-oogopslag overzicht waarin alle nieuwe berichten stonden, ongeacht het onderwerp.
Nu is het een - voor mij - onoverzichtelijke verzameling van topics. Netjes geïndexeerd maar met veel echt oude topics.
Het nodigt niet echt om “efkes te snuffelen” naar nieuwe berichten.
Jammer.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikersavatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
Berichten: 3544
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20
Contacteer:

Geelduikbootje schreef: 12 mei 2020 10:46 Er is ontzettend veel en goed werk verricht. Hulde!

Maar ..... als niet-dagelijkse gebruiker ben ik volledig de weg kwijt.
Wat is mis is het in-1-oogopslag overzicht waarin alle nieuwe berichten stonden, ongeacht het onderwerp.
Nu is het een - voor mij - onoverzichtelijke verzameling van topics. Netjes geïndexeerd maar met veel echt oude topics.
Het nodigt niet echt om “efkes te snuffelen” naar nieuwe berichten.
Jammer.
Links bovenin de hoek, Quick links, New posts..
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikersavatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1546
Lid geworden op: 19 nov 2006 11:10
Locatie: Het bosch van den hertog

mikeeagle schreef: 12 mei 2020 12:33
Geelduikbootje schreef: 12 mei 2020 10:46 Er is ontzettend veel en goed werk verricht. Hulde!

Maar ..... als niet-dagelijkse gebruiker ben ik volledig de weg kwijt.
Wat is mis is het in-1-oogopslag overzicht waarin alle nieuwe berichten stonden, ongeacht het onderwerp.
Nu is het een - voor mij - onoverzichtelijke verzameling van topics. Netjes geïndexeerd maar met veel echt oude topics.
Het nodigt niet echt om “efkes te snuffelen” naar nieuwe berichten.
Jammer.
Links bovenin de hoek, Quick links, New posts..
Gelukkig. Dank u 🙏
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”