Nieuwe indeling van het forum

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Beste leden,

Na lange tijd van voorbereiden is er vanmorgen door de crew een nieuwe structuur van het forum neergezet.

Op een enkel forumonderdeel na zijn alle oude forumonderdelen ook hierin weer aanwezig, echter in een iets andere opzet... Het drieluik Expo/Showcase/Testcase is hiermee verdwenen, en vervangen door een enkel onderdeel Toon je foto's, tenslotte is dat wat je altijd wilt doen... je foto's tonen!. Daarbij is de onderverdeling nu meer gebaseerd op je foto interesse gebied... Je hebt een foto welke in een dierentuin geschoten is, en dus onder dieren valt.. Of een foto van een model, en dus onder mensen thuishoort.
Wat voorheen testcase was, heet nu Feedback gevraagd. Het onderscheid showcase/testcase is daarmee feitelijk komen te vervallen, maar daarmee hebben we wel de drempel willen verlagen om ook als nieuweling (of nieuweling in een andere categorie dan waar je normaal in schiet) je foto's te kunnen plaatsen en om feedback te vragen.
Omdat het wel dichter bij de andere forums in die categorie valt, hopen we ook dat het meer aandacht trekt zodat je er ook sneller reacties op krijgt (een veel gehoorde kritiek bij de oude testcase.. dat mensen toch maar in showcase postten omdat ze dan tenminste reacties kregen)

Daarnaast is er nu een videosectie, aangezien er steeds meer en vaker gefilmd wordt met een DSLR tegenwoordig.
Verder zijn het op sommige plekken nog wat kleine verschuivingen, Even voorstellen staat nu onder EOSDigitaal bijvoorbeeld, en is niet meer zichtbaar voor niet-leden.

Mogelijk dat we de komende tijd nog wat kleine aanpassingen hieraan doen. We moeten zelf ook even kijken hoe e.e.a. uitpakt. Jullie opmerkingen en input wordt daarbij uiteraard ook van harte gewaardeerd.

Crew EOSDigitaal
Anoniem 3

Dat lijken me prima veranderingen!
Dank daarvoor.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het kan zijn dat sommige leden even naar hun topic moeten zoeken onder de nieuwe subfora.
Het was niet te doen om alle baasjes afzonderlijk een pb te sturen :mrgreen:
Mochten er vragen zijn over de plaatsing, of een verzoek tot verplaatsing, doe dat dan dmv de rode knop aub.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

goed om te horen dat het geen Test-show-case discussies meer worden! en dus ook geen onderscheid word gemaakt! :))

het video gedeelte zul je mij niet zovaak vinden.. maar vind het wel een mooi idee! ;)

goede veranderingen dus! :)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Lijken mij prima veranderingen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

lijkt mij ook een goede verandering, en ja het is een eos- forum en er word nou eenmaal steeds meer gefilmd maar ik mijn camera om foto's te maken (filmen wil trouwens ook niet 450d) en zal dus ook niet veel te zien zijn in het video gedeelte
maar vooralsnog positief.

groet arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

prima om het forum te updaten. complimenten voor het vele werk dat jullie hebben verzet !! :) :)
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

eerste indruk is prima....in ieder geval geen discussies meer nodig of een getoonde foto showcase waardig is :)

Zelf had ik alleen eerst het fotogedeelte gedaan en daarna pas de techniek. Blijft voor mij in hoofdzaak een fotoforum ;)
Goed werk!
Laatst gewijzigd door 1 op mgifotografie, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik vind het nu al goed....
Want het leek wat dood te bloeden....met frisse moed weer fotos plaatsen dus!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Daar hopen we met deze én aankomende veranderingen wat aan te gaan doen !!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ziet er fijn uit zo op t eerste gezicht! Ik ben met name ook blij met de splitsing van landschapsfotografie en dieren :)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Mijn complimenten, er zijn een aantal goede wijzigingen doorgevoerd in de forumstructuur.
Voor wat betreft het onderdeel Toon je foto's zullen is de discussie tussen showcase en testcase gelukkig van de baan zijn.
Het is nu erg overzichtelijk en duidelijk.

Mijn enige opmerking is er één met betrekking tot het onderdeel Foto Expositie in "Toon je foto's"
Hier zou een korte regel over wanneer iemand hier iets kan plaatsen volgens mij voor meer duidelijkheid zorgen. En misschien dit
onderdeel als laatste subforum plaatsen in "Toon je foto's" dat voorkomt vergissingen.
Want ik kan me voorstellen dat mensen die hier een tijdje niet zijn geweest denken dat dit nu de nieuwe Showcase is.
Niet iedereen volgt het forum op de voet dus....
Dit om te voorkomen dat er in dit onderdeel discussies gaan ontstaan over het wel of niet terecht plaatsen van foto's.
Ik weet dat dit onderdeel al bestond en dat dit voorheen ook geen problemen gaf maar nu TC en SC zijn verwijderd gaan mensen misschien zoeken en denken dat dit de vervanger van SC is.
Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle positieve reacties! Goed om te horen dat de veranderingen zo positief ontvangen worden...

Voor wat betreft de volgorde Toon je foto's/Technische dingen... De reden dat we dat omgedraaid hebben is omdat nieuwe leden in 99% van de gevallen hier binnen komen doordat ze vragen hebben over hun toestel of op zoek zijn naar dergelijke adviezen.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit door ons ook nog bekeken wordt, dus mogelijk dat het alsnog omgedraaid wordt.

@Karin: Die beren zullen we nog wel even vangen.. De rechten zullen nog zo aangepast worden, dat leden daar geen nieuwe topics kunnen openen. Daarmee voorkom je dat namelijk ook.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Proficiat, ik denk dat jullie nu op het juiste denkraam zitten: geen onnodige drempels, alleen moeten wij (niet pro's) nog veel leren. Gezien de reacties denken anderen er ook zo over.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Volgens mij een hele verbetering!

Al zal de tijd het leren ;)
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Leuk om te horen dat de veranderingen positief ontvangen worden!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Moest even wennen vanochtend maar denk dat ik nu ook heel blij ben met de wijziging.
Ik was standaard al aan het plaatsen in testcase want ik had genoeg van mensen die dan
met 1 zin je post diskwalificeren met de opmerking: Twijfel of dit wel showcase waardig is?!
De boom in met zulke gasten bah!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

+1
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Het enige wat ik nog mis is iets als "ander merk" een onderdeel van het forum waar je foto's kunt plaatsen van een ander merk. Wat mij ook leuk lijkt is een apart deel voor analoge fotografie.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als ik even mag reageren uit mijn eigen persoon lijken het mij overbodige categorieën: analoge fotografie vind je hier erg weinig, wat mij betreft té weinig om eigen categorie te rechtvaardigen. Daarnaast lijkt het me belangrijker om foto's te onderscheiden/categoriseren op onderwerp, dan op merk: vaak zul je dat namelijk niet van het resultaat af kunnen zien.

Ondanks dat: alle suggesties van deze pagina nemen we mee in een volgend overleg. Ook deze twee!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar