Oeps...

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik kan je echt even niet volgen, Gerard... sorry. Als ik op "gallery" klik, krijg ik daar het aantal foto's te zien. Dat aantal staat nu op 37909, gek genoeg dus 21 minder dan toen ik het net melde.

Niemand zegt dat je achterlijk bent, niemand verdoezelt wat... ik weet niet waar je agressieve gedrag vandaan komt, maar da's nergens voor nodig.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Het gaat me er niet om dat het gelijk moet worden opgelost.
Ik verwonder me alleen waarom ik kennelijk de enige ben die constateert dat er foto's ontbreken.
Zodra ik meld dat er iets vreemds is (total images op 1), wordt er iets veranderd waardoor het er ineens zo'n 35.000 zijn.
Ook is alle tekst ineens in het Engels en is het uploaden heel anders.
Verder word ik regelmatig uitgelogd uit het forum als ik post.
Dan moet ik weer opnieuw inloggen.
Zeg maar als jullie me lastig vinden, dan houd ik mijn mond.
Toch blijf ik foto's missen, ook al ontkennen jullie het.
Ik begrijp er echt niks van.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wie ontkent dat je foto's mist...? en wie zegt dat je de enige bent die dat constateert? Juist vanwege dat issue was Rutger vanmorgen (en misschien nu ook wel, geen idee) bezig...

Heb gewoon heel ff geduld, meld gerust alles wat je tegen komt (graag zelfs), maar trek aub niet te snel allerlei conclusies, ga niet gelijk allerlei negatieve scenario's bedenken én posten...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

We ontkennen niets hoor Gerard en zoals ik al melde waarderen we het als je zaken meld alleen kan ook ik je niet volgen als je rare sugesties gaat geven dat wij zaken verdoezelen ? De admins en ook de mods doen alles om het in goede banen te leiden in de ons beschikbare tijd.

Nogmaal ga door met melden maar geef ons even de tijd zaken op te lossen.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Oeps,..... standpunt van ons is in ieder geval duidelijk :wink:

Vooral doorgaan Gerard zou Barry zeggen...........
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zo... na een middagje ziekenhuis en uiteindelijk toch gipskamer eindelijk tijd om weer te reageren...
Illuminatus schreefCOLONIk begrijp echt niet hoe dit kan. Je bekijkt oude databases toch alleen in een testomgeving?
Maar goed, gebeurd is gebeurd.
Jammer alleen dat er ook niet adequaat is gereageerd in het inmiddels verdwenen topic over problemen met het forum na de migratie.
Daar is melding gemaakt van diverse ernstige inlogproblemen.
Verder heb ik corruptie van de fotodatabase aangetoond.
De eerste is ook een security-probleem. Voor gebruikers moet inloggen veilig zijn.
Ik had vanmorgen juist op die berichten over het inloggen wat zitten typen, en ook over die foto's die misten.. Maar ja, die reactie was dus na mijn actie eveneens verdwenen...

In de database heb ik geconstateerd dat er in gaten zitten in de range die jij meld. De meest logische verklaring daarvoor is dat die foto's door de gebruikers zijn verwijderd, immers zou anders het db-record nog gewoon bestaan. Om dat verder uit te zoeken wilde ik dus juist de genoemde testomgeving opbouwen, inderdaad omdat je niet in live omgevingen gaat zitten klooien! Op onze oude server hadden we ook zo'n testomgeving draaien, maar nu op de nieuwe nog niet, dus tja, dan moet dat toch een keertje neergezet worden.. Net zoals met de backups, die hebben we ook dagelijks draaien, maar ook dat zijn dingen die nu op de nieuwe server nog even goed ingeregeld moeten worden.

Omdat ik de backup van 11 september terug heb moeten zetten, en daarbij weer de gallery update opnieuw moest doen, was de image-counter weer gereset op 0. Maar daar heeft diezelfde gallery ook een prachtige knop voor om die statistieken weer opnieuw te berekenen, en dat heb ik dus vanavond gedaan waardoor hij weer op 35k+ staat. Dat er na 26 augustus foto's verdwenen waren is eerder juist andersom.. na 26 augustus was het niet meer mogelijk om foto's te uploaden, een van de redenen waarom we versneld naar de nieuwe server toewilden.

En als laatste nog het 'security probleem'.. Het in/uitloggen heeft vooral met cookies te maken. Na een aantal minuten inactief te zijn geweest wordt jouw sessie op de server al verwijderd, en een derde zit dan dus echt niet op jouw account te eossen.. Je moet het ook niet te zwaar willen overtillen dus

Oh ja, en de taal.. ook dat is na de migratie ontstaan.. Gallery levert standaard geen NL interface, dus wij moeten die vertalingen nog maken, niet de hoogste prioriteit op dit moment imho
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Thanks Rocker, zelfs ik snap het :D Heldere uitleg !
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 4

Zo wordt het eindelijk wat duidelijker. Overigens denk ik niet dat er foto's door de gebruikers zelf zijn verwijderd. Daarvoor zijn het er teveel.
Het ingelogd blijven op de portal vind ik wel een probleem. Niet alleen hier, maar overal.
Als je niet uitlogt, blijf je in de logfiles staan. Gebeurt er dan iets vreemds, dan heb je iets uit te leggen.
Ik wil alleen geregistreerd staan als ik ergens ook werkelijk ben.
Ik word al veel te veel geregistreerd en gecontroleerd, ook door onze overheid.

O ja en als er iets gemeld wordt, geef dan een reactie. Hoeft geen heel verhaal te zijn.
Bij ontbreken van communicatie ontstaat speculatie.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Met alle respect, Gerard... Maar woorden als "eindelijk wat duidelijker" en "geef dan een reactie" zijn, los van de gehanteerde gebiedende wijs, wat mij betreft op dit moment totaal niet op z'n plaats. De reden hoef ik vast niet nogmaals te benoemen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Hulde aan de moderators ook dat het gemeld is. Waar gewerkt wordt kunnen spaanders vallen. Helaas maar waar daar kan je weinig aan doen.
Anoniem 4

Ik wil alleen maar zeggen dat het bericht van Rutger voor mij de duidelijkheid bracht over datgene wat ik gemeld had en wat ik gemist heb in de andere reacties.
Wat het aantal images betreft, heb ik gewoon laten zien wat ik in het forumoverzicht heb geconstateerd. Rutger heeft uitgelegd hoe dat zat. Simpel en helder.
Wat jij gebiedende wijs noemt, was voor mij gewoon telegramstijl zonder onderliggende bedoeling.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Illuminatus schreefCOLONZo wordt het eindelijk wat duidelijker.
:evil:

Hulde aan alle mensen die belangeloos hun vrije tijd op offeren om alle forum problemen op te lossen.
Jammer dat er tijd verloren gaat aan het geven van tekst en uitleg aan een enkel forum lid die geen geduld en begrip heeft.

Uitleg zou beperkt kunnen worden tot status melding zoals: Open, In behandeling en Opgelost.

Hans.
Anoniem 3

hdb schreefCOLON
Illuminatus schreefCOLONZo wordt het eindelijk wat duidelijker.
:evil:

Hulde aan alle mensen die belangeloos hun vrije tijd op offeren om alle forum problemen op te lossen.
Jammer dat er tijd verloren gaat aan het geven van tekst en uitleg aan een enkel forum lid die geen geduld en begrip heeft.

Uitleg zou beperkt kunnen worden tot status melding zoals: Open, In behandeling en Opgelost.

Hans.
Als er één iemand hier op het forum geduld én kennis van zaken heeft, dan is het Illuminatus wel. Hij neemt altijd alle tijd voor vragen en tips van en voor wie dan ook.
Wat ik maar even gezegd wil hebben.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Telescoop schreefCOLONWat ik maar even gezegd wil hebben.
... en wat hier ook niet de discussie is, én wat ontzettend gewaardeerd wordt! :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

verdoezelen??

Rocker heeft gewoon de database verplaatst en er zit ergens iets mis.
migratie probleempje....
PHPBB is helemaal blanco opnieuw geinstalleerd, alle hacker ellende is er juist uit nu.
Dat is speciaal gedaan zodat we niks meenamen uit t oude platform waar wel nog eens iets in zou kunnen zitten.

De image gallery is geupdate naar de laatste verzie, mss dat daar de image miscount inzit.
we zoeken het wel uit...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar