Oeps...

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

In verband met een melding met een migratie-issue wilde ik vanmorgen even een oude database backup inzien, en had hier even een nieuwe database voor aangemaakt. Hier ging ik vrolijk, en achteraf iets te snel..., de backup inlezen. Echter, deze werd helaas naar de live omgeving terug gezet, waardoor alle berichten weg waren.

Ik was daarom genoodzaakt om te herstellen naar de laatst beschikbare backup, welke van afgelopen donderdag was. Dit betekent dat alle berichten op het forum van afgelopen weekend verdwenen zijn.. :(

Mea culpa...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Typisch een gevalletje "jammer, maar helaas". Als ik kijk wat er de afgelopen weken allemaal door jullie aan werk verzet is en hoe bijzonder weinig daarvan te merken is geweest, mogen we niet klagen wat mij betreft ;)

Nogmaals: thanks for the good job!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vroeg me al af wat er was gebeurd. Kon een topic van mij niet vinden van afgelopen zaterdag. Maar ff weer opnieuw aanmaken, dan.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Rutger toch... maandag + morgen + vroeg... dat zijn maar liefst 3 kritische fail-factoren :D
Maar het is je vergeven hoor. :wink:
Anoniem 4

Ik begrijp echt niet hoe dit kan. Je bekijkt oude databases toch alleen in een testomgeving?
Maar goed, gebeurd is gebeurd.
Jammer alleen dat er ook niet adequaat is gereageerd in het inmiddels verdwenen topic over problemen met het forum na de migratie.
Daar is melding gemaakt van diverse ernstige inlogproblemen.
Verder heb ik corruptie van de fotodatabase aangetoond.
De eerste is ook een security-probleem. Voor gebruikers moet inloggen veilig zijn.
Het is weliswaar geen bank, maar het kan vervelende problemen opleveren, waarmee hackers wel raad weten. Ik sluit niet uit dat er toch een achterdeurtje openstaat.
Een corrupte database is voor een forum als dit behoorlijk bedreigend. Behalve de eerder verdwenen foto’s zijn ook foto’s die na 26 augustus in de galerij zijn geplaatst, verdwenen.
Ik heb tot nu toe mijn foto’s hier altijd in het album geplaatst. Nu ga ik toch ook maar uitwijken naar Flickr o.i.d.
Mijn advies. Koppel Portal en Forum los. Log iedereen uit die in de portal staat ingelogd.
Ik kan dat zelf niet op dit moment. Plaats een simpele tekstpagina op dat adres met duidelijke informatie met wat er op het Forum aan de hand is.
Leg daarna het forum stil en ga aan de slag om de problemen nu goed op te lossen. Succes.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Lekker dan :( NOT. Ik ga ook maar niet meer de moeite nemen om mijn topic van vrijdagavond terug te zetten.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

We begrijpen dat het voor sommige leden heel vervelend is dat topics of bijdragen verdwenen zijn.
Sorry daarvoor. Meer kunnen we er niet meer aan doen nu.
De overige gemelde issues worden bekeken.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Gerard,

ik had vanmorgen juist nog in dat topic wat gemeld over die inlogproblemen.. En ik zal later uitgebreider reageren, maar ik moet nu naar het ziekenhuis met mijn dochter.
ronhui

Ohw, nu weet ik waarom mijn topic niet bedolven is onder de lovende reacties, ze waren er wel maar zijn nu weg :P

Zulke dingen kunnen gebeuren, helaas :)
Anoniem 4

Dat is altijd belangrijker. Gaat het weer een beetje met haar enkel of is er toch meer aan de hand. Hopelijk valt het mee.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Juist omdat er aan de gemelde issues wordt gewerkt, kunnen er nog zaken fout gaan. Waar gehakt wordt, vallen soms spaanders. Ik begrijp dat het ongelooflijk vervelend is als er topics of reacties verdwenen zijn, maar een klein beetje begrip lijkt me toch wel het minste.

Als ik zie hoeveel tijd er door sommigen (die dit ook vrijwillig doen én een werk- en privé-leven naast het forum hebben) in gestoken is en wordt om het forum in de lucht te houden, vind ik sommige van de onderstaande reacties niet echt gepast.

Gelukkig merk ik de afgelopen tijd ook dat er meer dan genoeg forumleden zijn die het werk achter de schermen wél waarderen en is er ook bereidheid tot meedenken. Dat wordt dan weer wél gewaardeerd ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Kolkkie schreefCOLONLekker dan :( NOT. Ik ga ook maar niet meer de moeite nemen om mijn topic van vrijdagavond terug te zetten.
Had ik echt gisteravond een uitgebreide reactie gegeven op je foto's uit Porto. Korte samenvatting: de eerste vond ik erg fraai en kleurrijk, maar heb je toch het advies gegeven om die kant in panorama te fotograferen.
De tweede (lighthouse) vond ik qua uitsnede en compositie heel mooi en beter dan vele andere die ik daarvan gezien heb.
De derde was mij iets te druk, geen rustpunt.
De laatste (zwart-wit trappen) was heel bijzonder, mooie omzetting. Heel moeilijk om te maken. Misschien in de nabewerking met wat tegenhouden en doordrukken nog iets te verbeteren.
Helaas geen foto van de andere kant, met de Port-huizen. Mis ook die van de brug die beide kanten verbindt, ook al is die overbekend en net zoveel gefotografeerd als de Eiffeltoren.
Al met al heb ik met plezier gekeken.
Hoop dat ik het hiermee een beetje goed maak.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ga ik mijn vraag over 84,5 grijsfilters toch gewoon opnieuw typen :-) Dit is ook wel eens op mijn werk gebeurd, waarbij ik ook mijn backups kwijt was. Dat was toch wat vervelender.....
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Respect voor onze admins en het werk wat ze verzetten. Dat er nu een keer wat mis gaat kan gebeuren. Deze ene misser weegt wat mij betreft niet op tegen al het goede werk wat ze doen.

@Gerard ook een admin is wel eens een dag niet op het forum om alle vragen te beantwoorden. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 4

Rijk schreefCOLON@Gerard ook een admin is wel eens een dag niet op het forum om alle vragen te beantwoorden. :wink:
Mag toch aannemen dat er meer dan één is. Overigens kunnen ook de andere crew-leden antwoorden en dat hoeft dan niet altijd met de oplossing.
Voor wat betreft de fotodatabase heb ik gevraagd of ook anderen die vermissing van foto's hebben gezien. Ik heb daarbij zoveel mogelijk info over mijn bevindingen gegeven.
Juist met de bedoeling om de beheerders erop attent te maken zodat zij het kunnen reproduceren en vervolgens herstellen.
Laat dan op zijn minst iets weten, zo van "we hebben het nu ook gezien" en "we geven het door" of "we gaan ermee aan de slag".
Ik heb dat met de beste bedoelingen gedaan, maar twijfel er nu aan of het wel op prijs wordt gesteld.
Over die fotodatabase heeft nog niemand bevestigd dat er een probleem mee is. Heb ik het fout, dan mag het ook gezegd worden.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Hmm, ik vond het al vreemd dat mijn topic verdwenen was samen met mijn foto's.
Alle respect voor het werk wat verzet word maar dat neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat er niet dagelijks een backup gemaakt word.
Juist als je met dit soort dingen bezig ben is het belangrijk om eerst een backup te maken, of in ieder geval te zorgen dat je een backup heb die niet zo oud is.
Als alles goed draait kan ik mij voorstellen dat je een backup om de paar dagen maak jullie zijn bezig met alles te migreren naar een andere server en dergelijke!
Afijn, het is gebeurt, "gelukkig" had ik niet veel reacties gehad.

Het nieuwe portal vind ik wel mooi, in ieder geval totaal wat anders.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Anoniem 4

Nog iets vreemds met de fotodatabase. Zo te zien is die vandaag opnieuw gaan tellen.
Het totaal aantal images staat op 1.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Bij mij staat de meter op 37930 stuks?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Ben natuurlijk niet helemaal achterlijk. Dit was het

46482

Nu staat het op iets in de 35.000
Bovendien is alles in het Engels nu en compleet anders dan voorheen.
Er ontbreken, in ieder geval van mij, foto's.
Het zit goed fout met die database.
Het verbaast me alleen dat jullie het willen verdoezelen. Daar is toch geen reden voor.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONHet verbaast me alleen dat jullie het willen verdoezelen. Daar is toch geen reden voor.
Waar baseer je dit op ?

We waarderen het juist erg als mensen melden wat ze zien en tegen komen. Het is alleen helaas niet zo dat alles gelijk opgelost is. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar