Forum migratie issues

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik vraag me af of de homepage bij jullie ook zo traag opent. Ik moet serieus ruim 10 seconden wachten. Terwijl als ik rechtstreeks naar het forum ga (www.eosdigitaal.nl/forum) dan opent dit wel snel. Ligt dat aan de foto's op de homepage?
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

bij mij opent de portal ook tergend langzaam, zou jammer zijn als dat aan de foto's zou liggen.
Ik gebruik de portal wel een stuk minder nu de berichten zijn aangepast.
Voorheen zag je gelijk of er een nieuw onderwerp is, nu zie ik vaak een hele rits wid staan, vind het een behoorlijke terug gang.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Een gang terug juist, interessant... :) De laatste berichten zijn namelijk niet aangepast, dezelfde instellingen als voorheen.. Maar als de laatste reacties in de WID's zitten toevallig, ja... dan zie je die dus op de portal ook.
We zouden ervoor kunnen kiezen om de categorie WID uit te sluiten van de portal, maar dan zal je ongetwijfeld ook weer andere boze mensen krijgen die dat juist weer gaan missen...

Traagheid merk ik hier ook ja... Ik zou die slideshow eens uit kunnen zetten om te kijken of dat daarin zit, of dat het de gekozen template is die traag is?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Net even wat testen gedaan.. ik heb een sterk vermoeden dat de traagheid bij het openen van de portal grotendeels in die slideshow met foto's zit... Als we die limiteren in het aantal foto's (wat wel jammer is...) is hij misschien iets sneller, ga ik ook nog maar proberen dus ;)
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Volgens mij was het bij het oude portal toch zo dat je de laatste onderwerpen zag en niet de laatste berichten.
Dat is wat mij betreft een achteruit gang, als ik voor het eerst op een site kom en ik zie bij de berichten alleen maar bijv. wid staan dan krijg ik niet de nieuws gierigheid om dit verder uit te pluizen.
En het gaat mij niet om de wid, regelmatig zijn er onderwerpen waar snel achter elkaar op gereageerd word, dan zie je een rijtje met allemaal hetzelfde onderwerp, wat mij betreft weinig uitnodigend.
Je hoeft hier niets mee, het is slechts mijn mening, ik zou 2 kolommen gemaakt hebben, 1 rechts met de laatste berichten en 1 links met de laatste onderwerpen
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat zou jammer zijn van die slideshow, er zijn misschien wel andere slideshows die sneller laden.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Alle suggesties nemen we mee in onze overwegingen hoor ;) Twee kolommen maakt de beschikbare ruimte echter ook weer kleiner...

Ik zal hem eens op laatste onderwerpen zetten, kijken of dat beter bevalt dan :) Het is wat dat betreft gewoon ook een kwestie van puzzelen en uitproberen, kijken wat er beter bevalt :)

Ik ga inderdaad ook kijken of er snellere slideshows zijn.. mocht er iemand suggesties hebben dan houden we ons aanbevolen :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Staat nu op laatste onderwerpen ipv laatste berichten...

Beide varianten hebben voor- en nadelen... Actieve topics zie je nu bijvoorbeeld minder snel, beide varianten tonen zou dat oplossen dus, maar dan is het even kijken hoe dat netjes in te passen is op de portal zodat het niet alle ruimte wegsnoept
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Een kleine lay-out-suggestie: de lijst met "laatste onderwerpen" zou wat mij betreft duidelijker worden als de topictitel er meer tussenuit springt. Nu is zowel de topictitel als de naam van de topicstarter vetgedrukt, en daardoor leest het niet lekker. Kan het verschil tussen die twee duidelijker worden?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb de link uit de gebruikersnaam gehaald.. Enkel het topic (waar je ook het meest in geinteresseerd bent) is nu een link en daardoor beter zichtbaar.

In de slideshow heb ik voor nu enkel de foto's van het jaar 2014 opgenomen, dat geeft op dit moment in elk geval wat snelheidswinst...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Helemaal goed, dat was exact wat ik bedoelde!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Persoonlijk vind ik dit een stuk beter zo, beide opties zou nog beter zijn inderdaad.
De snelheid is weer beter, zal ook eens kijken voor een slider, als ik wat weet laat ik het zeker weten.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb de slideshow nu vervangen door een andere, deze is zo te zien wel sneller...

Tevens worden links weer in een nieuwe tab geopend op het forum
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

Bij mij is de linker kolom van de website niet volledig zichtbaar. Ik kan op de homepage de eerst 5 onderwerpen zien, alles wat daaronder staat vermeld is niet te zien. ( desktop win. + IE 11 )
Nu kan ik met IE het zoomniveau wel wijzigen naar 50% i.p.v. 100% maar dat kijkt niet prettig.

Hebben hier meer mensen problemen mee?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zou je een screenshot kunnen maken van wat je precies bedoelt?
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

En wat is de resolutie van je beeldscherm?
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

Screenshot: en ik heb een 24 inch scherm (1920x1080). oh ja de scrollbar werkt wel voor de rechterkant waar de foto(s) van de maand worden weergegeven.
47494
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

En ik heb sinds een week weer problemen met het inloggen :oops:
Moet me elke keer als ik de eossite open weer opnieuw aanmelden en dan vink ik : onthouden voor de volgende keer aan maar helaas, als ik de site sluit (ik log dus niet uit!) moet ik de volgende keer weer opnieuw inloggen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Anoniem 4

Je laat niet toevallig bij het afsluiten van je browser cookies verwijderen?
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nee, daar is niets in veranderd
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar