Forum migratie issues

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Wanneer je problemen ondervind naar aanleiding van de forum migratie, zouden jullie dit dan in dit topic willen vermelden? Zo houden we 1 centrale plek en kan iedereen ook zien wat de status is.

[Open/In behandeling]
- Wanneer je inlogt met een verkeerd wachtwoord krijg je een pagina met een foutmelding. Niet duidelijk dat het om een verkeerd ww gaat


[Gesloten]
- EOSDigitaal banner boven linked nu naar de portal
- Image counter is weer gereset
- Email notificaties worden niet verstuurd (topic-notificaties, nieuwe berichten, wachtwoord mailtje, etc)
- Hyperlinks openen niet meer in een nieuw scherm/tab
- Er lijken foto's in de gallery te missen (in onderzoek, records zijn ook uit de db weg (mogelijkhandmatig door de posters zelf verwijderd dus), wordt gekeken of dit ook in oude backups al weg was)
- Wanneer je op de portal het vinkje aan hebt gezet om je te onthouden bij het inloggen, kan je via de portal niet meer uitloggen.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Als ik terug kom dan ben ik op het portal nog ingelogd en als ik dan doorklik naar het forum ben ik uitgelogd. Tot mijn verbazing staat het niet in de lijst met openstaande issues want ik heb het eerder gemeld.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Stilopat
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2014 18:41

Ik heb ook al wat aangegeven over het portal in het andere topic wat er was... En ook dit staat er niet bij!!
Canon EOS 700D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Flickr
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

denk dat ik deze heb gefixed

Email notificaties worden niet verstuurd (topic-notificaties, nieuwe berichten, wachtwoord mailtje, etc)

(als iemand reageert kan ik t testen :-)
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

per e-mail via beheerders panneel kan ik weer mail versturen naar bijv mezelf...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik kreeg ook weer een notificatie binnen van een ander topic, dus lijkt gefixeerd idd
Anoniem 4

hades-1 schreefCOLONdenk dat ik deze heb gefixed

Email notificaties worden niet verstuurd (topic-notificaties, nieuwe berichten, wachtwoord mailtje, etc)

(als iemand reageert kan ik t testen :-)
Stuur maar een PB naar mij. Als ik een email krijg zal ik het melden.
Anoniem 4

Iemand heeft ergens ook gemeld dat links weer openen in het hetzelfde EOS venster/tabblad.
Voor de migratie werd er bij het klikken op een link een nieuw tabblad/venster geopend.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Stilopat schreefCOLON En ook dit staat er niet bij!!
Rustig maar... Ik heb gewoon een topic aangemaakt met alle punten die ik op dat moment wist. Dat andere topic bestaat niet meer, dus daar kan ik ook niet meer in kijken. Je kan het hier altijd even opnieuw melden...

En voor wat betreft het punt van in-/uitloggen icm de inlogfunctionaliteit op de portal, dat schuif ik gewoon onder 1 noemer, en dat staat dus bij de open punten.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONAls ik terug kom dan ben ik op het portal nog ingelogd en als ik dan doorklik naar het forum ben ik uitgelogd. Tot mijn verbazing staat het niet in de lijst met openstaande issues want ik heb het eerder gemeld.
Dit staat er toch gewoon bij? Punt 2van de openstaande issues, je kan niet uitloggen op de portal, met andere woorden... Je blijft ingelogd staan.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

hades-1 schreefCOLONdenk dat ik deze heb gefixed

Email notificaties worden niet verstuurd (topic-notificaties, nieuwe berichten, wachtwoord mailtje, etc)

(als iemand reageert kan ik t testen :-)
Ik krijg sinds vandaag inderdaad ook weer mail op mijn abo's, lijkt er op dat deze weer geschrapt kan worden van de to do list :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Het notificatie mailtje werkt bij mij niet.
Ook ik ben in ieder geval 1 foto kwijt uit mijn gallerij,
misschien meerdere maar dat zal ik nog moeten nakijken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

backup is op deze nieuwe server ook weer ingericht
Database dagelijks + dagelijks remote + 8 dagen history
Website 1xmaandelijks + 1/2wekelijks + 1/2wekelijks remote
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

notificaties krijg ik weer binnen....check!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Rocker schreefCOLONEn voor wat betreft het punt van in-/uitloggen icm de inlogfunctionaliteit op de portal, dat schuif ik gewoon onder 1 noemer, en dat staat dus bij de open punten.
Ik wil niet vervelend doen, maar dat is niet hetzelfde. Kennelijk heb jij er geen last van dus ik zal het nog een keer uitleggen:

Ik kom op het portal, daar ben ik ingelogd. Als ik doorklik naar het forum, dan ben ik niet ingelogd. Ik log in. Als ik enige tijd later weer terug kom op het portal dan ben ik daar nog steeds ingelogd. Als ik doorklik naar het forum, dan ben ik niet meer ingelogd.

Dat is iets heel anders dan "Wanneer je op de portal het vinkje aan hebt gezet om je te onthouden bij het inloggen, kan je via de portal niet meer uitloggen." Ik ben op het portal wel ingelogd, maar niet op het forum zelf. Het heeft misschien iets met elkaar te maken, maar het is echt niet hetzelfde.

Als je het één punt vindt dan moet je het m.i. wijzigen in "verschillende problemen met het in- en uitloggen".
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

nogmaals, bij mij werkt het notificatie mailtje niet.
Niet bij dit topic en niet bij het topic wat ik vorige week en gisteren heb gestart.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Echt top dat jullie (?) dit in je vrije tijd allemaal doen!

Ik ontvang geen mailtjes meer als er een nieuwe reactie is op een topic.... Vond ik wel fijn...
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik krijg net voor het eerst weer een mailtje, top.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

me too!!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLON Ik kom op het portal, daar ben ik ingelogd. Als ik doorklik naar het forum, dan ben ik niet ingelogd. Ik log in. Als ik enige tijd later weer terug kom op het portal dan ben ik daar nog steeds ingelogd. Als ik doorklik naar het forum, dan ben ik niet meer ingelogd.

Dat is iets heel anders dan "Wanneer je op de portal het vinkje aan hebt gezet om je te onthouden bij het inloggen, kan je via de portal niet meer uitloggen." Ik ben op het portal wel ingelogd, maar niet op het forum zelf. Het heeft misschien iets met elkaar te maken, maar het is echt niet hetzelfde.
En toch gaat het om hetzelfde! Als je op de portal inlogt, log je automatisch ook in op het forum. Ga je daarna naar het forum, dan hoef je dus niet nogmaals in te loggen. Log je daarna uit op het forum, en ja gaat naar de portal, dan ben je daar ook weer uitgelogd. Dat is zoals het zou moeten werken... Echter doordat dat uitloggen op de portal niet juist wordt geregistreerd, sta je daar dus nog steeds ingelogd, hoewel je feitelijk uit bent gelogd.. dat zie je namelijk als je weer naar het forum gaat zoals jij beschrijft, je bent daar dan uitgelogd. En het gaat te ver om het helemaal technisch te gaan onderbouwen nu, maar het is dus wél hetzelfde probleem
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar