[VERZAMELTOPIC] Forum issues

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Na een paar weken noodgedwongen uit de running geweest te zijn, ben ik weer een beetje actief aan het worden. Ik zie dat er in de tussentijd op diverse plaatsen problemen zijn benoemd, dus dat pak ik als eerste op. Ik heb er om het een beetje overzichtelijk te houden een nieuw topic voor gemaakt.

Ik ben even aan het vissen geweest en kom de volgende issues tegen:

1) Afbeeldingen uit de gallery en sommige avatars zijn niet zichtbaar;
2) Afbeeldingen kunnen niet in de gallery geüpload worden;
3) De portal layout is ontspoord/ portal uitschakelen;
4) Inloggen via de portal werkt niet goed;
5) Uitgelogd worden bij gebruik van “toon nieuwe / actieve berichten” ea;
6) Links worden niet meer in een nieuw tabblad geopend;
7) Sommige leden ontvangen geen email bij pb's en zien geen popups.

Bovenstaande issues heb ik gedistilleerd uit onderstaande topics. Die topics heb ik, om alles een beetje overzichtelijk te houden, gesloten. Ik laat ze voorlopig wel staan, zodat duidelijk is welke issues wel en niet genoemd zijn.

- performanceproblemen
- foto’s plaatsen lukt niet meer
- zie geen foto’s en kan geen foto’s plaatsen
- opruiming
- hebben jullie dat nou ook?

Als jullie problemen ervaren die ik hierboven nog niet genoemd heb, vul ze dan gerust aan in dit topic. Ik zal ze ondertussen nogmaals bij de site-admins vragen onder de aandacht brengen en vragen om een update te geven, zodat duidelijk is wat de status is. Let wel: 't zal niet in een dag opgelost zijn, en er zal ongetwijfeld ook geen dagelijkse terugkoppeling zijn. Inmiddels is wel duidelijk dat de oorzaak van de problemen niet simpel op te sporen en op te lossen is, en alle tijd die hierin gestoken wordt door met name Stijn is avond- en nachtwerk. Enerzijds omdat het naast een baan en een privé-leven moet gebeuren, anderzijds om het forum er zo min mogelijk last van te laten hebben. Ik zal ook de vraag uitzetten of er specifieke gebieden zijn waarop hulp gewenst is, zodat er eventueel door mensen met relevante kennis een handje geholpen kan worden.

Groet, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een goed initiatief Marco. Helaas dat het niet simpel en snel is op te lossen, maar hulde voor de mensen die er tijd en moeite in stoppen. Ik merk wel dat de belangstelling op het forum door bovengenoemde problemen daalt.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Verstandig om alles in één topic onder te brengen.
Mag ik misschien, voor deze keer, beleefd, nog iets onder de aandacht brengen.
Na eerder discussie daarover is bij links in een topic ingesteld dat die in een nieuw tabblad worden geopend.
Dat is nu weer teruggedraaid. Waarom?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Graag zelfs, daar is dit topic voor ;)

Goed punt, ik heb geen idee waarom en sinds wanneer dat zo is. Maar het was inderdaad anders, dus ik voeg m toe aan de lijst.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Marco, Goed je weer te zien hier op het forum!

Wat mij betreft mag de portal ook op de schop, oude fot's en artikelen de portal geeft het gevoel een niet bijgehouden niet actief forum te zijn... Ik weet beter... Maar toch...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

Ik krijg geen emails meer als er nieuwe PB's voor mij zijn. Ook pop-ups zie ik niet meer.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De hieronder genoemde issues zijn gemeld bij Stijn. Ik hoop binnenkort een update te kunnen geven.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nou, as we speak... Stijn appt net dat hij er vanmiddag naar gaat kijken en daarna een update gaat geven.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik zou het portal voorlopig even zo statisch mogelijk maken. Pas als je hier weer structureel nieuws gaat melden heeft het meerwaarde. Nu omzeil ik het bewust :wink:

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Die staat ook op de lijst, Richard. Thanks!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Als het goed is, zou de portal weer beter moeten werken. Inloggen zou ook moeten lukken. Willen jullie melden of het goed gaat?
Illuminatus schreefCOLONIk krijg geen emails meer als er nieuwe PB's voor mij zijn. Ook pop-ups zie ik niet meer.
Open deur, naar toch: staan je profielinstellingen goed qua mails? En welke pop-ups bedoel je precies?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Gaat nog steeds goed!

gr
Frank
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik onderschrijf de bevinding van Gerard mbt het niet krijgen van emails als ik een pb krijg. Heb net mijn instellingen bekeken, maar alles staat goed, zoals het was ingesteld voor die tijd toen het nog wel werkte.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gek, het is dan geen overall storing, want ik krijg die mails bij pb's wel gewoon. Maar ik zet 'm erbij op de lijst.

Gerard, licht jij no geven toe welke popups je bedoeld? Ik kan me geen popups voor de geest halen namelijk.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Vroeger kreeg ik een pop-up, een venstertje in beeld als er een nieuw bericht voor me was. Nu niet meer.
Ik moet het nu hebben van dat regeltje bovenin naast uitloggen, waar staat hoeveel nieuwe berichten er zijn.
Eerlijk gezegd, kijk ik daar bijna nooit naar, want meestal staat er 0.
Mijn instellingen staan helemaal correct, maar krijg geen email over een nieuw bericht.
Ik ben dus vrijwel altijd te laat met reageren en dat is niet mijn gewoonte.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

OK, die popups heb ik nooit gehad. Zou inderdaad wel handig zijn, heeft meer attentiewaarde dan sec de melding bovenin.

Ik heb beide issues toegevoegd inmiddels.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Ja daar issie weer, moet steeds weer opnieuw inloggen :roll:

gr
Frank
Anoniem 4

MarcoEOS550D schreefCOLONOK, die popups heb ik nooit gehad. Zou inderdaad wel handig zijn, heeft meer attentiewaarde dan sec de melding bovenin.
Staat trouwens bij de foruminstellingen.
Zowel bij PB als bij Pop-up staat bij mij Ja ingesteld. Toch krijg ik ze niet, maar anderen wel.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Die pop-ups krijg ik ook niet idd.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Kan het zijn dat ik geen youtube-filpjes meer kan embedden?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar