Vliegtuig

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

Voor het eerst een vliegtuig gespot!

4299

Laatst gewijzigd door 2 op Day-Walker, in totaal 1 keer gewijzigd.
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Tobias.

je hebt nu [album] [/album] gebruikt
maar zoals je ziet wordt je foto zo wel erg klein
Vervang Album door Photoid
en dan komt het helemaal goed!

en ik heb hem ook gelijk verplaatst naar Spotters

Gr dimitri
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

Dimitri schreefCOLON...knip...
Kijk, dat is een stuk beter!

Thanks

[Mod.break JvdH] Lees de Quote 500 eens door. Het is onnodig om een bericht van je voorganger te quoten.
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

En dan meteen met 'n 747 aankomen, veel beter kun je het niet treffen!

Over de foto, dan. Voor een eerste keer absoluut niet gek, maar met wat (andere) nabewerking is er nog meer uit te halen. Het vliegtuig rolt nu bijvoorbeeld naar rechts de foto uit (horizon staat scheef), en de onderkant van het toestel zijn wat donker. Het rechtzetten van de horizon kan (in Photoshop) via de Ruler-tool en Rotate Canvas -> Arbitrary, het oplichten van de onderkant kan op verschillende manieren.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

bramos_ditaljanos schreefCOLON...knip...
Bedankt voor je reactie, heb de horizon rechtgetrokken!
Over de onderkant, hoe doe jij dat?

Groet....
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik weet niet of je de foto in RAW hebt geschoten, maar dan kun je in Adobe Camera Raw al heel wat terughalen. Fill Light is daar prima voor geschikt, al is dat iets om 'met mate' te gebruiken: wanneer je de schuif vol opendraait wordt de plaat een stuk fletser en, naar mijn idee, ook wat ruiziger. Dat doe ik vaak over de hele foto (can't really be bothered om een selectie te maken), maar de delen die toch al licht zijn veranderen er niet zoveel door, de donkere delen (die je wou bewerken) juist wél.

Andere opties zijn de brightness iets opschroeven, of met een Adjustment Layer (i.c.m. Layer Mask) aan de gang te gaan. Da's echter wel een tijdrovende optie.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

bramos_ditaljanos schreefCOLON...knip...
Ik schiet altijd in RAW gelukig!
Mmm lastig, ga het proberen iig.
Bedankt....
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd! Eventueel wil ik ook wel 'ns proberen wat ik er van kan maken. Als je dat op prijst stelt, zet de RAW even online en post het linkje hier (of via PM).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

niet gek voor een eerste keer....
we hebben een nieuw slachtoffer in het vliegtuigspotten zie ik :shock:

ehm persoonlijk denk ik ook dat je met een te laag diafragma heb geschoten
zag in je foto 5.6 staan met een 1/800 sluiter op 400 mm.
die 1/800 is wel lekker maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om dan maar een langere sluiter te gebruiken en het diafragma op minimaal 8.0 te houden(geldt dan voor de 100-400).
aangezien je met PS een hoop kan corrigeren kan je er dan bv. voor kiezen om naar 200 iso te gaan wil je toch een lichtere foto/kortere sluitertijd(mocht je last hebben van ruis,is te corrigeren).
als je het diafragma wat hoger houdt zal je ook zien dat de onderkant van het vliegtuig duidelijker wordt.

en over lichter maken.dan gebruik ik liever de exposure (niett meer dan 0.3)dan lichtvulling.
nadat ik de foto heb geopend stel ik de wit en zwartpunt in en dan kan je nog wat licht gevel met je curven.....
pfff tis lastig ja.
maar vliegtuigfoto's(en ja andere ook) is niet altijd makkelijk.
zeker niet als je een daggie schiphol heb gedaan en allerlei soorten licht heb meegemaakt...

als je vragen heb hierover kan je me ook pm-en of ze gewoon hier stellen,krijg je ook meerdere opties.

http://www.airliners.net/faq/editing_guide.php

hier kan je ook wat tips vinden

groet Ton
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

bramos_ditaljanos schreefCOLONIk ben benieuwd! Eventueel wil ik ook wel 'ns proberen wat ik er van kan maken. Als je dat op prijst stelt, zet de RAW even online en post het linkje hier (of via PM).
Ik heb ze al uit mijn camera gewist, maar iig bedankt Bramos!
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

...knip...
Hoi Ton,

Bedankt voor je tips :D

Ik vond het wel pittig, elke keer een ander standpunt en een ander licht wat het moeilijk maakt wat dan wel weer een leuke uitdaging is.
Die van de diafragma ga ik de volgende keer (als ik terug van vakantie ben) proberen.
De iso kan ik makkelijk naar 400+ zetten zodat de sluitertijd toch nog redelijk blijft, dat moet goed komen :)

Maar Ton, ben jij daar ook regelmatig te vinden?

Groetjes....

[Mod.break Connector]Het is onnodig om een bericht van je voorganger te quoten.
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar