Wings & wheels 2010 vliegveld midden-zeeland

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
NebulA41
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2010 17:47

Onderstaande foto's zijn gemaakt tijdens het pinksterweekend 2010 op vliegveld midden-zeeland tijdens het jaarlijkse wings & wheels evenement.
Ook dit jaar zal dit evenement weer plaatsvinden dus mocht je in de buurt zijn, het is echt de moeite waard.

Ben benieuwd naar de commentaren op deze foto's.
Wil er zoveel mogelijk van leren dus kom maar op :D

1. plaat van een Antonov An-II
Afbeelding
slt: 1/680
diafr.: F6.4
ISO: 200

2. plaat van een Tigermoth
Afbeelding
slt.: 1/680
diafr.: F6.4
ISO: 200

Bij plaat 2 is het jammer dat ik niet nog ff een paar seconden heb gewacht met afdrukken, hierdoor zie je links op de foto nog net een stukje van een ander vliegtuig wat op dat moment kwam aanrijden ... beetje jammer weer.

ps: weet iemand hoe het komt dat ik bij deze foto's geen exif gegevens kan bekijken?
Ik upload ze via mijnalbum .nl, eenmaal in dat album opgeslagen kan ik die gegevens niet meer bekijken.
Ik gebruik opanda IExif 2.3
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ik vind dat 2e vliegtuig niet echt storen, dat is zo klein en valt eigenlijk helemaal niet op.

Ik vind ze behoorlijk krap gekaderd. Op de eerste heb je zelfs de schaduw afgesneden.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
NebulA41
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2010 17:47

Denk dat de foto's beter waren uitgekomen met een groothoeklens?
Heb nog es tussen mn andere vliegtuigfoto's zitten kijken en werkelijk niet 1 waar de schaduw of een stukje vleugel niet is weggevallen voor een stuk .... dus weer iets om voortaan op te letten.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Het kan aan mijn (laptop)scherm liggen, maar het eerste wat me (negatief) opvalt zijn de kleuren. Naar mijn idee zijn de foto's namelijk wat blauw/groenig. Het lijkt ook alsof je de foto's tegen de zon in hebt genomen, en da's natuurlijk nooit 'n goed plan. Mogelijk verklaart dat ook de vreemde kleurzweem.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
NebulA41
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2010 17:47

Dat blauw/groenig zie ik niet zo snel, maar kan zomaar zijn dat mn scherm eens gekalibreerd moet worden natuurlijk.
Heb verder niks aan de foto's gedaan voor wat bewerking betreft dus dat kan het niet zijn.
Kan me herinneren dat de zon toen bijna loodrecht boven me stond.
Weer iets om rekening mee te houden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar