Margot

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
RonRDK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2014 20:37
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Afgelopen week deze vrouw gefotografeerd.
Comments welkom.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op RonRDK, in totaal 28 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Mooi model.
Helaas is de uitvoering een beetje grauw/donker.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Anoniem 3

Pittig model, dat wel wat pit van de foto kan gebruiken. M.i. veel te donker uitgevoerd.
nu is het net of je © belangrijker is dan het meisje....
Jammer.
RonRDK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2014 20:37
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Dank voor jullie comments alvast,
Misschien even een aanvulling van mijn kant, ik vind deze donkere stijl met schaduwen mooi, hij is zo overgezet van kleur, zal een iets opgelichte versie eronder zetten.
Copyright is zeker niet belangrijker maar pakt nu eenmaal zo uit. ;-)

Gr. Ron
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste foto omdat hij iets donkerder is juist spannender dan de tweede. Zij draagt de trui ook erg mooi. ( Mooie trui trouwens :) ) Ik hoef haar benenpartij niet lichter te zien. Die vind ik al licht genoeg zo. Als je die lichter maakt wordt het model in mijn idee minder chique.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Smaak of niet.. bij mij wringt er iets. Het is in de basis overduidelijk een beauty foto: mooi model, duidelijk poserend en contact zoekend met de kijker, mooie trui, blote schouder, blote benen. Tja, ik vind het echt jammer dat je dit geheel wegdrukt in het donker. Beauty vraagt om een sprankelende kleurige nabewerking.

Prima als je van donkere foto's houdt, maar ik denk dat je daar een meer passende setting bij moet zoeken. Niet in een studio, minder geposeerd, casual kleding, model geen contact met de camera, meer emotie in het beeld; meer richting drama-achtige portretten. Daar past een donkere zwart-wit bewerking in mijn ogen veel beter bij.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Donker is op zich prima, maar ik vind zelf contrast wel belangrijk. Ik fotografeer regelmatig erg donker, met veel schaduw en verloop, maar ergens in de foto moet er voor mij (!) toch wel iets van contrast tegenover staan. Nu vind ik het toch vooral een onevenwichtig onderbelicht plaatje van verder een interessant model/pose/setting.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik snap je smaak en je bedoeling denk ik wel maar ook ik vind de uitwerking wat minder. Kan mij vinden in het commentaart van gumpje. De foto lijkt nu onderbelicht en dat is demk ik ook niet de bedoeling.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Ik ben zelf een fan van donkere foto's en die worden ook vaak door anderen te donker gevonden :)
Elk scherm en elk licht wat daar op valt zal een andere weergave geven...dus wij zien het allemaal sowieso anders.
Maar ik ben het eens met eerder gegeven commentaar...teveel grijstinten en het lijkt nu onderbelicht.
Als ik van kleur naar zwart/wit ga moet ik altijd nog aanpassingen doen. Je kan niet zomaar een kleur foto omzetten in zwart/wit tinten.
Wat ik kleur kan werken hoeft niet in zwart/wit te werken.
Ik zou hier persoonlijk meer contrast inzitten want het komt voor mij ook over als onderbelicht en niet wat jij wilt een sfeerplaat.
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
RonRDK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2014 20:37
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Dank allen voor het commentaar, ik zal dit in mijn achterhoofd meenemen.
In de kleurenversie is hij idd sterker, en heb hem zo omgezet naar zw/w.
Ik heb hem via photobucket gehost en merk wel dat dit de kwaliteit niet ten goede komt. (is al jaren zo), maar is geen excuus.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar