Helaas

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het plaatsen van foto's hier ook wel heel erg omslachtig. Vooral als het weer een tijd geleden is, gaat het de eerste keren ook telkens fout. Ik zet de foto dan eerst in een Picasa album ( ik HAAT Picasa :) ) en als ik dan daar de goede modus heb gevonden dan moet ik op link klikken, formaat kiezen, alleen link etc. etc. En als ik de foto later op Picasa verwijderd is hij hier ook weer weg.
Heel vroeger ging dat op dit forum veel simpeler.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik gebruik tinypic dat werkt voormij een stuk prettiger http://nl.tinypic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Ik herken het inderdaad wat Peter zegt. En ik was een tijdje terug hier weer actief en had op een gegeven moment 3 topics van mij onder elkaar staan. Ik denk ja dat is weer teveel van het goede...
Maar het is rustig....zonde...
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Anoniem 3

Sinds ik weet hoe het gaat met de koppeling naar Flickr.... geen problemen meer.

En ja, de spoeling is tegenwoordig wel wat dun. :?
Jammer dat veel pro's hebben afgehaakt, maar dat heeft wel tot gevolg dat de leergierigen onder ons weinig leerstof meer aangeboden krijgen.

Misschien een dip, zoals er in elke vorm van communicatie up's en dips voorkomen.
Ikzelf zou mijn camera ook maar eens elke dag minstens een uur om mijn nek moeten hangen.... :oops: en gebruiken natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Misschien is het een idee...dat er meer info bij een foto gegeven moet worden zodat het voor de "beginners" ook leerzamer wordt?
Ik heb in het begin zoveel aan dit forum gehad.
In dat stukje kan ik mij wel vinden wat EdvdB zegt. Maar qua creativiteit heeft ieder zijn eigen smaak, en invulling.
Wat voor de een al saai is kan voor de ander juist een leerproces zijn, en voor de ander zijn trots:)
Dus meer info over instellingen, maak een foto van je opstelling, welke kleur achtergrondpapier je gebruikt..enz.
Of is dit niks?.....bij deze maar meteen bij mijn eigen topic gedaan:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik denk dat instellingen op zich niet zoveel vertellen, maar in combinatie met een verhaal over je doelstellingen, motivatie, hindernissen en oplossingen krijgt een foto en de werkwijze wel meer handvatten. Daar kun je veel van leren!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Gumpy ja heb je gelijk in....dus aangepast:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Het is ook apart om te zien als iemand een opmerking maakt dat het rustig is(wat ook zo is), dat er ineens leden gaan reageren die een tijdje niet meer gereageerd hebben.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Ik neem aan je mij ook bedoelt Jef?.:)Ik ben in mei teruggekomen omdat dit mijn oude nest is.
Begon weer actief maar het bleef maar rustig en ook ik ben toen toch weer afgehaakt.
Maar zoals ik al zei EOS blijft toch mij trekken...
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben al blij als Eos blijft trekken, en zéker als mensen terugkomen en weer gaan bijdragen. Dat is namelijk het enige wat je kan doen om te helpen het tij te keren ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

..
Laatst gewijzigd door 1 op adderoos, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Laten we het vooral leuk een gezellig houden, dan haken er minder af.
Ik kom hier toch echt niet voor de gezelligheid maar alleen om hier wat te leren en dus serieuze kritische commentaren te lezen. :wink:
En "niet te vergeten " om te genieten van mooie opnames.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLON
Laten we het vooral leuk een gezellig houden, dan haken er minder af.
Ik kom hier toch echt niet voor de gezelligheid maar alleen om hier wat te leren en dus serieuze kritische commentaren te lezen. :wink:
En "niet te vergeten " om te genieten van mooie opnames.
Het één hoeft het ander niet uit sluiten toch ? :wink: Gezelig samen kritisch naar foto's kijken, een heerlijke bezigheid.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Marian Korte schreefCOLONIk neem aan je mij ook bedoelt Jef?.:)Ik ben in mei teruggekomen omdat dit mijn oude nest is.
Begon weer actief maar het bleef maar rustig en ook ik ben toen toch weer afgehaakt.
Maar zoals ik al zei EOS blijft toch mij trekken...
Nee hoor marian, jij post dan ook wat.
Regelmatig zie je mensen die wel kritiek geven, maar dan zelf weer niks posten.
Telescoop schreefCOLONSinds ik weet hoe het gaat met de koppeling naar Flickr.... geen problemen meer.

En ja, de spoeling is tegenwoordig wel wat dun. :?
Jammer dat veel pro's hebben afgehaakt, maar dat heeft wel tot gevolg dat de leergierigen onder ons weinig leerstof meer aangeboden krijgen.
Veel pro's?

Bedoel je ook niet gewoon amateur/hobby fotograaf die zichzelf op een gegeven moment Pro voelen. :mrgreen:
Die noem ik amateurfotograaf met meer ervaring :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Dat is een mooie omschrijving Jef-W :) de amateurfotograaf met meer ervaring!
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Anoniem 4

Na mijn eerste reactie heb ik me in deze discussie verder afzijdig gehouden. Ik kan heel ver meegaan met de opmerkingen van EdvdB.
Nu echter neemt de discussie een rare wending die mij een heel naar gevoel geeft.
Jef-W schreefCOLON... Nee hoor marian, jij post dan ook wat.
Regelmatig zie je mensen die wel kritiek geven, maar dan zelf weer niks posten. ...
Je mag blijkbaar alleen kritiek geven, een foto beoordelen, als je zelf ook foto’s plaatst.
Let wel, dit is een uitspraak van een crew-member en de crew bepaalt de regels hier.

Zelf plaats ik niet zoveel foto’s meer, maar ik probeer toch jonge, beginnende fotografen te laten profiteren van mijn kennis en ervaring op het gebied van fotografie.
Ik ben meer van de compositie, kadrering, kleurstelling etc. dan van de techniek als het gaat om beoordeling van foto’s.
Het gaat daarbij toch helemaal niet over hoeveel foto’s je zelf maakt en/of die zich kunnen meten met die van Jimmy Nelson, Rineke Dijkstra of Anton Corbijn.
Ik hoef toch ook geen tig schilderijen à la Rembrandt te maken om schilderkunst te kunnen beoordelen.
Kijk zo maak je een forum kapot, want straks durft niemand meer naar buiten te treden met een oordeel. Beginnend fotografen kijken wel uit om iets te zeggen of om zelf foto’s te plaatsen.
Dat is wat ik nu wel juist graag zie op een fotografie forum. Erop kunnen vertrouwen dat als je een foto plaatst, dat je dan eerlijke, opbouwende kritiek krijgt. Daar kun je van leren.
Ook hoor ik graag de mening van beginnend fotografen over foto’s van andere ook meer ervaren fotografen. Een nieuwe kijk, daar kunnen ook andere, oudere, ervaren fotografen van leren.
Als dat op een nette, correcte manier met respect voor elkaar wordt gedaan, dan wordt een fotografie forum weer interessant.
Daar zou de crew aan moeten werken, niet aan het uitdragen van onzinnige regeltjes.
Gooi deze tent eens flink op de schopstoel, ontdoe je van een zittende bekrompen visie.
Het is tijd voor vernieuwing om te overleven.
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Ik ben het met je eens dat er altijd eerlijke kritiek gegeven moet worden, en ja dan liefst opbouwend:)
En ja alsjeblieft juist ook van beginnende fotografen. Vaak zitten de wat meer ervaren fotografen vast in een bepaalde stijl.
Zowel qua schieten als bewerken.
Waarom zou je als beginner geen kritiek mogen geven? omdat je minder ervaring hebt...je weet wat je mooi vindt toch:) en wat niet.
De fotoforums zijn idd minder in trek omdat alles sneller gaat op social media.
Maar daar ga ik niet een foto beoordelen dat vind ik niet gepast.
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Marian Korte schreefCOLONWaarom zou je als beginner geen kritiek mogen geven? omdat je minder ervaring hebt...je weet wat je mooi vindt toch:) en wat niet.
Helemaal mee eens maar het is vaak een gevoel wat meer bij de "beginner" zelf zit. Soms zie mensen heel technisch reageren en dat schrikt dan af. Gewoon je mening geven met wat je ziet is vaak een drempel die men over moet. (behoort ook tot de leercurve binnen fotografie :wink: )

Als je je op beginners wil richten als forum dan is het dus de kunst om deze drempel zo laag mogelijk te maken maar wel met behoud van inhoud in de reacties. Daar de juiste ballans in vinden is de kunst.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Ben al lang geleden afgehaakt maar bezoek nog wel zeer regelmatig het forum.
Afgehaakt om de agressiviteit in sommige reacties. Om de betweterige allesbeterweters.

Fotograferen moet fun zijn. Laat mensen in hun waarde.

Als je een foto plaatst en bijv. de horizon staat scheef is het nmm prima omdat te melden. Dat is een goed leermoment. Maar zeker "in mijn tijd" was het soms op het mierenneukerige af. Met veel technische blablablabla. Daar zit niet iedereen op te wachten ..........

Ik zal binnenkort weer eens een poging wagen om wat te posten. Want fotograferen ben ik gewoon blijven doen.
En misschien iets organiseren. Weet je nog wel, Gabriël?
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON Daar zou de crew aan moeten werken, niet aan het uitdragen van onzinnige regeltjes.
Voor zover dit slaat op bovenstaande uitspraak van Jef-W kan ik helaas niet anders dan constateren dat je onterecht de conclusie trekt dat een willekeurige uitspraak van een crewlid meteen ook beleid is, en verder dat je vervolgens jezelf (en mogelijk anderen) hardop gaat zitten opjutten omdat je die conclusie lijkt te geloven. Je zou dat hebben kunnen voorkomen door iets kritischer te zijn op je uitspraken in een eerder stadium. In dit geval zo ongeveer na de eerste regel 8)

Niet lullig bedoeld, maar je opmerking slaat natuurlijk als een tang op een speenvarken.
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar