Maartje

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
lopaz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2014 12:04

Afbeelding
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Zelfs op mijn lichte notebookscherp vind ik de foto te donker. Ik vind eigenlijk ook de lippen te zwaar aangezet. Sowieso voor mijn smaak een tikkeltje te gladjes.
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Dit is te ver doorgeschoten. Lichter en minder glad zal de foto sterk verbeteren.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Dat donker heeft wel wat vind ik, geeft wel een mooie sfeer. De bewerking en kleur van de foto is niet helemaal mijn smaak en had ik iets minder "aangezet" maar dat blijft altijd een kwestie van smaak. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

De belichting zou wel kunnen zo. De ogen zijn net niet scherp genoeg en de pupillen hadden ietsjes opgelicht mogen worden.
De bewerking op de huid is te ver doorgeschoten. Oogt onnatuurlijk.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Zoals hie boven staat, de retouch is te veer doorgeslagen. te soft. Over het te donker of licht. Hangt af van wat je wil. Waarom ik vind dat het hier niet werkt is het volgende. Het model is opgemaakt voor echt beauty shot en ook het model is heel zacht belicht. Dan mag het gezicht er meer/lichter uit komen. Ook zijn de ogen zijn erg donker. Voor een donker meer rembrandt like portret klopt de styling en de belichting niet. Het is nu van beide net niks. Kies welke stijl/feeling ej wil en werk het daar helemaal op uit. hoop dat je er wat me kan!
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Blik is erg fijn van je model absoluut! Het totaalbeeld kijkt alleen nog niet zo lekker. Je bent inderdaad door geschoten met de huidbewerking waardoor het er vreemd uit ziet.
Als ik kijk naar de andere foto van Maartje heeft ze dit helemaal niet nodig hoor:)
De foto zou van mij iets opgefrist mogen worden wat ook beter bij de expressie past voor mij.
Let op dat je niet het haar laat verdwijnen in de achtergrond.
Maar ik vind wel dat je een heerlijke smile te pakken hebt!
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar