Joyce

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Onlangs heb ik , na een lange tijd, weer eens mogen samenwerken met Joyce.
Een kleding ontwerpster had een eigen creatie gemaakt en wilde dit graag vast gelegd hebben met een mooi model.
Dit zijn een paar resultaten:
1*
Afbeelding

2*
Afbeelding

3*
Afbeelding
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik ben in de tak niet thuis, maar wat mij zo opvalt:

Nr1,
Krap gekaderd(lijkt of ze de houding aan het kader heeft aangepast), haar rechter hand ziet er donkerder uit dan haar arm, Haar linkerkant is minder goed belicht(wss werk je met 1 lamp?)

Nr2,
Haar linkerkant van het hoofd, met name bij het oog, te donker, waardoor het op een zwarte vlek lijkt.

Nr3,
Vind dit nog de mooiste, al is ook hier haar linkerkant van het gezicht iets wat donker.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik doe het je niet na hoor, maar is de vignetering een bewerking of door de belichting. Ik vind het namelijk te sterk. het idee is erg leuk.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jakobo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 17:38
WoonplaatsCOLON Hilversum zuid

Prachtige foto's zou het graag ook zo goed kennen.
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

kiran schreefCOLONIk doe het je niet na hoor, maar is de vignetering een bewerking of door de belichting. Ik vind het namelijk te sterk. het idee is erg leuk.
Vignettering komt deels door de belichting en deels nabewerking.
In dit geval heb ik dit bewust gedaan, om het model te "versterken".
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Technisch zie ik duidelijk dat je bewuste keuzes hebt gemaakt: foto's zijn haarscherp en keurig uitgelicht zonder overbelichte delen. Chapeau!

Ook de kleur groen - toch een lastige om te laten knallen van het scherm - komt goed uit de verf. En dat is heel knap!

My 2 cents qua opbouwende kritiek: heb je lang nagedacht over de poses van het model? Ik vind het bij 1 en 2 eerlijk gezegd niet zo in overeenstemming met de kledij die ze draagt.

Vooral foto 2 had anders (beter?) kunnen zijn. De pose die ze nu aanneemt, is meestal om model met nek, schouder en arm op één lijn te brengen zodat je een mooie, vrouwelijke diagonaal hebt met lichtval - model heeft met zo;n pose meestal ook een schouderloos iets aan en legt de nadruk op de taille door wat krom te staan.

Nu komt die diagonaal niet uit de verf door de nekversierselen en gaat de taille verloren achter de jurk. Pose niet in overeenstemming met de kledij, zogezegd.

Dat gevoel heb ik ook een beetje bij nummer 1: spannende pose, goed belicht, technisch perfect - maar door de diagonalen van been en arm gaat het jurkje kwijt in het gebukt staan...
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Hari Seldon schreefCOLON My 2 cents qua opbouwende kritiek: heb je lang nagedacht over de poses van het model? Ik vind het bij 1 en 2 eerlijk gezegd niet zo in overeenstemming met de kledij die ze draagt.

Vooral foto 2 had anders (beter?) kunnen zijn. De pose die ze nu aanneemt, is meestal om model met nek, schouder en arm op één lijn te brengen zodat je een mooie, vrouwelijke diagonaal hebt met lichtval - model heeft met zo;n pose meestal ook een schouderloos iets aan en legt de nadruk op de taille door wat krom te staan.

Nu komt die diagonaal niet uit de verf door de nekversierselen en gaat de taille verloren achter de jurk. Pose niet in overeenstemming met de kledij, zogezegd.

Dat gevoel heb ik ook een beetje bij nummer 1: spannende pose, goed belicht, technisch perfect - maar door de diagonalen van been en arm gaat het jurkje kwijt in het gebukt staan...
Hari,
Zo heb ik er niet naar gekeken. Hier kan ik iets mee en dit kan ik meenemen naar een volgende shoot.. Bedankt!
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Hari Seldon heeft het mooi verwoord :)
Technisch niks mis mee, en vignette is een persoonlijke keuze en smaak.
Maar het lastige is om een sfeer een stijl een gevoel wat bij de jurk past over te brengen.
En dat is meteen wat ik nu zo moeilijk vind, want deze stijl van foto's ligt ver van mij af.
Persoonlijk vind ik...en dat is maar mijn smaak, de poses niet fijn kijken, te geforceerd.
Daarbij had ik gekozen voor een andere type model wat de jurk zou versterken doordat ze ook net als de jurk anders is.
En nee daarbij zeg ik absoluut niks negatiefs over dit prachtige model !,
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Marian Korte schreefCOLONHari Seldon heeft het mooi verwoord :)
Technisch niks mis mee, en vignette is een persoonlijke keuze en smaak.
Maar het lastige is om een sfeer een stijl een gevoel wat bij de jurk past over te brengen.
En dat is meteen wat ik nu zo moeilijk vind, want deze stijl van foto's ligt ver van mij af.
Persoonlijk vind ik...en dat is maar mijn smaak, de poses niet fijn kijken, te geforceerd.
Daarbij had ik gekozen voor een andere type model wat de jurk zou versterken doordat ze ook net als de jurk anders is.
En nee daarbij zeg ik absoluut niks negatiefs over dit prachtige model !,
Dank je wel voor je feedback. Marian.
Ik ben benieuwd welk type model jij hiervoor gekozen zou hebben? Zou je dat kunnen verduidelijken
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Zoals ik al zei prachtig model maar het totaalbeeld werkt voor mij niet.
Ik vind de uitstraling van je model te lieflijk en te zacht.
Zowiezo had ik het haar opgestoken of strak naar achteren waardoor de jurk en halsdetails meer te zien zijn.
Maar dit is mijn persoonlijke smaak.... :wink:
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar