Sofie [18+]

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds lange tijd weer eens serieus in de studio gezeten.

Model: Sofie
MUAH: Merel van Boxel

Gemaakt met de Canon 5Ds en een 135mm

50032

Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Je bent 't intussen niet verleerd, Jeroen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gelukkig niet nee :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik moet er wel effe aan wennen Jeroen. Ik heb retecool werk van je gezien. Tis smaak waarschijnlijk, maar het keiharde licht wekt voor mij hier niet goed. De vormen van armen benen en borst gaan helemaal verloren. Zo ook bij de hals. De ribbetje op de borstkas vind ik dan weer wel leuk.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Leuke poging tot het herscheppen van zekere schilderkunst alleen heeft de foto meer weg van Día de los Muertos /Danse Macabre.. ipv een schone jonk vrouwe.
Wat kun je zelf vertellen over de foto? Jeroen, wat is jou achter liggende gedachten voor maken van deze foto

Persoonlijk vind ik de foto niet veel doen met mij en ben snel geneigd naar de techniek te kijken.
Kortom niet bepaald flateus voor de dame in kwestie, pose werkt voor mij gevoel niet echt, het leeft niet, stijf zegt niet veel, heeft ook wel weer te maken met dat delen wegvallen in het donker, dat andere leden maten gedeelte afschermen, het doek voor de voet oogt best vreemd (voet iets op laten tillen misschien )

Hard licht kan best mooi zijn (zie werk van oa (Helmut Newton)
Misschien het licht iets lager of meer naar jou toe zodat het licht meer het kortaanzicht kan bestrijken , meer licht in de oogkast maats het beeld zoiezo aangenamer
Een toevoeging van een haarlicht zou zeker ook een toevoeging kunnen zijn (zie rug, schouder, been)
Ik zag oop you tube dat je bezig was met led pannels allicht een optie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

PP schreefCOLONIk moet er wel effe aan wennen Jeroen. Ik heb retecool werk van je gezien. Tis smaak waarschijnlijk, maar het keiharde licht wekt voor mij hier niet goed. De vormen van armen benen en borst gaan helemaal verloren. Zo ook bij de hals. De ribbetje op de borstkas vind ik dan weer wel leuk.
Het is inderdaad een kwestie van smaak want de softbox had ik er net voor ingewisseld en op de reflector alleen heb ik dan ook nog een grid geplaatst zodat het nog gebundelder werd.
Rick T schreefCOLONLeuke poging tot het herscheppen van zekere schilderkunst alleen heeft de foto meer weg van Día de los Muertos /Danse Macabre.. ipv een schone jonk vrouwe.
Wat kun je zelf vertellen over de foto? Jeroen, wat is jou achter liggende gedachten voor maken van deze foto
Nou, herscheppen van schilderkunst stond niet echt hoog in het lijstje voor deze foto hoor. Ik kijk behoorlijk wat schilderijtjes op jaarbasis en dit soort dingen vind ik daar niet echt in terug.
Mijn achterliggende gedachte bij deze foto?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Mijn achterliggende gedachte bij deze foto? >> wat is motiveerde je om deze foto te maken, wat wil je de kijker laten zien etc waarom heb je gekozen om het model op deze manier uit te lichten en zo te positioneren?
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Sluit wel een beetje aan bij Rick. De foto is niet zeer flatteus : was het een experiment, zocht je een bepaalde sfeer , wilde je iets benadrukken.? Je moet vooraf toch een idee gehad hebben?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Toch wel erg jammer dat je niet meer veder op onze vragen in gaat Jeroen
feb 16, 2017 20:02 pm zou je nog even online zijn geweest,

Je geeft mij sterk de indruk het je niet zo boeit het je niet wat anderen van je werk vinden of graag iets meer diepgang willen vergaren.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou Rick, het interesseert me wel hoor.

Ik wist alleen even niet hoe ik op jouw verhaal zou moeten/gaan reageren en wilde daar nog even wat verder over nadenken. Na 16-2 ben ik hier ook niet meer online geweest ivm de drukte. De tijd dat ik hier dag en nacht te vinden was ligt achter me. Maar met regelmaat kom ik nog wel terug en als ik niets over mijn foto's zou willen horen, dan zou ik ze ook niet (moeten) plaatsen toch?
Rick T schreefCOLONMijn achterliggende gedachte bij deze foto? >> wat is motiveerde je om deze foto te maken, wat wil je de kijker laten zien etc waarom heb je gekozen om het model op deze manier uit te lichten en zo te positioneren?
Achterliggende gedachte achter de foto is er niet helemaal. Het is van een middag waarop we twee settings hebben gedaan. Daarvan was er een door mij verzonnen en het model wilde dit graag na aanleiding van andere foto's die ze van mij had gezien.

Is het licht te hard? Dat is denk ik ook deels een kwestie van smaak. Althans, het is volgens mij het breekpunt voor jou en PP. Vind ik het zelf te hard? Nee, het kan. Maar ben wel van mening dat het nog net kan. Ik speel veel met licht en donker in vrije foto's en de laatste tijd ben ik daarin ook weer een beetje opnieuw zoekende.
Zou ik het nu ook zo doen? Nee, denk dat ik toch eerder voor een deep octa of iets dergelijks had moeten grijpen dan een grote reflector met grid.
Het licht was dan nog steeds hard geweest maar iets minder waarschijnlijk. Zoals ik al eerder zei, het kan nog net maar het was misschien fraaier geweest om het toch wat zachter te hebben. Desondanks vind ik de schaduwpartijen in haar nek, het gezicht, de bil/bovenbeen nog steeds dusdanig donker dat ik die balans niet zou willen verstoren. Op dat vlak vind ik het contrast in de foto gewoon prima kunnen. Een compleet lichaam uitlichten vind ik gewoon niet meer zo fraai; die tijd is wel voorbij.

Qua houding; Je doet natuurlijk tal van dingen op zo'n middag en het opreizen van het model is daar iets wat ik in mijn ogen prima vind gelukt. Deel op dat vlak je mening niet dat de pose niet goed zou zijn.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar