Extreem 18+

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Laatst weer een fotoshoot gedaan met een band.
Ze wouden wat extreems en nadat we wat ideeën hadden kwamen we op dit resultaat.
Erg benieuwd naar jullie reactie.

Voordat jullie een reactie geven.
Alles is besproken tot in de detail met de band en model.
Ook het model vond de foto's erg gaaf, uitdagend en bruut.
Dit zijn geen foto's wat ik publiceer in mijn portfolio maar wat ik wel deel met jullie.

Bijgevoegde item's (kinderpistooltje/bijltje van de gamma/stuk antiek mes.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 7 op raycko, in totaal 21 keer gewijzigd.
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Dankje?, kan je dat nader uitleggen?
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Ja hoor,
De eerste foto is een escalatie van geweld. Daar krijg ik dagelijks al teveel van over me heen gestrooid. Vernedering van een vrouw, gebruik van wapens (overigens kan je daarvoor opgepakt worden, ook al is het nep).
De tweede foto is al helemaal vernederend voor het vrouwelijk geslacht. Drie macho's die een vrouw in een hoek drijven. Walgelijk.
De derde is nog de meest onschuldige.
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Ik fotografeer vrij veel metal bands met ieder zijn wens.
Dit shoot is in goed overleg met het model gegaan en ze vond de foto's zelf erg gaaf en bruut.
Het idee wat jij bij de foto's hebt wouden we ook bereiken, pure bruutheid zonder een grens.
Ik post dit ook niet in mijn portfolio maar puur omdat de band deze bruutheid wou wil ik dit wel met jullie delen.
Het gaat om de foto's....
En eerlijk ik vind het geslaagde foto's.

(en met een kinderpistool/bijltje van de gamma/en een stukje antiek van een mes als ''wapens'' kan je toch wat bruuts maken ;)
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ik ben het eens met Telescoop.

En bovendien, als je zegt:
raycko schreefCOLONEn eerlijk ik vind het geslaagde foto's
, dan hoef je het anderen toch niet te vragen?! De opvatting van de band en van de fotograaf staan immers al vast....
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Ok, heb dus in de gaten dat dit foto's zijn wat hier niet thuis horen en niet met jullie kan worden besproken
Thxs voor de reacties, dan maar opzoek naar een ander kaliber fotografen.
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Kaliber is het juiste woord...
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

raycko schreefCOLONOk, heb dus in de gaten dat dit foto's zijn wat hier niet thuis horen en niet met jullie kan worden besproken
Thxs voor de reacties, dan maar opzoek naar een ander kaliber fotografen.
na 2 reacties ??????????????????????

Maar ik ben het ook met ze eens.
Foto's op zich zijn gewoon geweldig. echt.
Maar ze zijn kwetsend.
Wat was de achterliggende gedachte er eigenlijk van, wat wil de band ermee zeggen. :?:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik vind het geslaagde foto's. Ze maken mij nieuwsgierig naar het verhaal dat de band hier probeert te zeggen. Kun je daar wat meer over vertellen?

De eerste foto vallen me wel wat details op: voet afgesneden, horizon niet helemaal recht, palen die om lijken te vallen.
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ik ben blij dat er geen muziek bij staat, want dat kan ook nooit veel goeds zijn.
Dat mensen dit überhaupt willen, zielige vertoning.
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Ahhhh toch nog 1 reactie waar ik wat aan heb!!!!....

Uuuhm het gaat om een trash metal band.
Ze wouden foto's hebben waarmee ze opvielen.
Aangezien er bij festivals popbladen etc zooooooooooo giga veel bands met materiaal aankomen wouden en moesten ze uitblinken.
Vandaar de bruutheid.... Puur promotie materiaal om aandacht te krijgen ....


Wat betreft de compositie klopt!!! Voeten staan er net niet helemaal op en palen lopen scheef maar heb echt giga veel foto's geschoten om precies de blik in hun ogen te krijgen die ik wou.... Hun zijn namelijk geen modellen dus het was ff de keuze maken en heb gekozen voor de foto waar je echt hun maximale. Emotie kan zien.... Maar zal volgende keer beter op het totaal plaatje letten....thxs voor het commentaar :d
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicolaas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2009 21:22

Wellicht niet ieders smaak, maar de kwalificatie smakeloos lijkt me niet op zijn plaats. Foto’s moeten in de juiste context geplaatst worden voor ze beoordeeld kunnen worden. Als de band deze foto’s wil gebruiken om een bepaalde sfeer te creëren en de foto’s slagen daar in; dan lijkt het me ‘missie geslaagd’.

Ik vind het wel drie erg verschillende foto’s...de eerste is vol met clichés uit films en lijkt eerder een ‘parodie op’ dan ‘een escalatie van’ geweld. Technisch weinig op aan te merken, behalve dat het wel heel erg ‘gestileerd’ is. De derde foto vind ik niet erg boeiend...het is een beeld zoals je ze vroeger wel vaker op een LP-hoes zag.

Met name de tweede foto creëert een heel sterk beeld en vind ik knap gemaakt, de foto roept allerlei vragen op en is daardoor erg interessant. Voor mij zijn er twee hoofdrolspelers; de bellende man en de vrouw. Doordat de vrouw meer kleur - en in mindere mate de man met het lange haar ook- heeft wordt de aandacht wat weggehaald bij de bellende man. Zelfde geldt voor de heldere achtergrond, ik vraag me af of met wat kleine aanpassingen de sfeer nog wat meer sinister -en daardoor sterker - gemaakt kan worden?
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Super reactie !!! Thxs....
Klopt zijn 3 totaal verschillende foto's.
En foto 3 moest juist zo haha ...ze willen een beetje de oldskool trash metal in.
Het is gewoon een vrij chaotisch beeld omdat je zoveel dubbele indrukken krijgt van de foto's.
De 3e past er eigenlijk niet tussen maar wou hem er toch even bij zetten.
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Aangezien er bij festivals popbladen etc zooooooooooo giga veel bands met materiaal aankomen wouden en moesten ze uitblinken.
Vandaar de bruutheid.... Puur promotie materiaal om aandacht te krijgen ....
Even los van de vraag of die foto's mooi zijn of in de smaak vallen. Uitblinken doe je door kwaliteit, niet door bruter te zijn dan anderen. Dat vind ik een erg goedkope en laffe manier. Vergelijk het maar met verslaglegging in oorlogsgebieden: Die ene foto van een ontredderd kind achterin een bus vluchtelingen (ooit winnaar van, ik meen, de worldpressfoto. Maar ik haal 'm weer zo op het netvlies) zegt meer dan de zoveelste plas bloed na een bomaanslag die om het even in Irak, Syrie of Israel zou kunnen zijn.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Kortom je vind de foto's qua kwaliteit compositie en beeld slecht? Hmmmmm.....

Snap welke kant je op wilt maar dan begrijp je het dus echt niet.....

Wat ik nu het grappige vind is dat fotografen allemaal negatief zijn en de mensen zonder enig verstand van fotografie laaiend enthousiast zijn hahahaha....

Omgekeerde wereld dit....erg interessant!
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Kortom je vind de foto's qua kwaliteit compositie en beeld slecht? Hmmmmm.....
Goed lezen:
Even los van de vraag of die foto's mooi zijn of in de smaak vallen.


Volgens mij stond er in de reacties ook een positief bericht van een fotograaf, dus niet alle fotografen zijn -zoals jij net stelt- negatief. En nu ga ik heerlijk mijn mandje in. Truste!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Klein beetje sneu om weer iemand aan te vallen op zijn gebruik van de Nederlandse taal en daarop weer van alles te baseren. En dit heeft ook totaal niks met de verbrandingsovens te maken zie het verband ook niet maar ik heb die foto's dan ook niet gezien.

Er komen hier wel meer foto's voorbij die smakeloos zijn, denk bv recent nog aan de wedstrijd 'leeg' waarin een foto mee deed met een schaduw van een strop op de achtergrond. Die foto pakte alles goed samen , hoeveel positiviteit die mensen nog zien of eerder niet meer zien. Helaas zijn er dit jaar 2mensen in mijn kennissen kring geweest die zichzelf verhangen hebben.

In de context van trash-metal is dit eigenlijk nog niks, ik kan extremere foto's te voorschijn halen van bands welke een stapje verder gaan. Niet de smaak van iedereen maar het past bij het genre.

Foto 1 staat scheef en deze is idd te 'gemaakt'
Foto 2 deze was sterker geweest als de man met het mes tegen het venster aan had geleund en bv met het mes zijn nagels aan het schoonmaken was geweest, zijn gezicht valt nu helemaal weg en is weer teveel 'gemaakt'
Foto 3 de rechter persoon (die kale) heeft een vreemde blik, de 2 met haar kijken beide boos maar deze kijkt alsof hij last heeft van obstipatie. En vind ik de achtergrond overgang niet lekker kijken met dat gekrabbel erop.

Misschien de titel aanpassen: "extreem 18+ Schokkende beelden"
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Aerowswift schreefCOLONEr komen hier wel meer foto's voorbij die smakeloos zijn, denk bv recent nog aan de wedstrijd 'leeg' waarin een foto mee deed met een schaduw van een strop op de achtergrond.
Thnxs voor het compliment :wink:
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

@Raycko: laat je niet gek maken door de meningen op het forum. De band is blij met de foto's, jij bent blij met de foto's. Dat is het enige wat telt :D Who cares wat andere er van vinden......uitgesproken meningen krijg je nu eenmaal bij uitgesproken foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar